- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε
Περιορίζουν και το λάδι τα ελληνικά νοικοκυριά
23/03/13 Αρχείο Άρθρων,ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
[1]Περικοπές έως και στο ελαιόλαδο εφαρμόζει το μέσο ελληνικό νοικοκυριό, στο πλαίσιο μείωσης των οικιακών του δαπανών, όπως αναδεικνύεται στην Κλαδική Μελέτη της ICAP Group για την εγχώρια κατανάλωση ελαιολάδου.
Αφ' ενός η οικονομική κρίση, αφ' ετέρου η διατήρηση της τιμής του ελαιολάδου στα ίδια επίπεδα με το παρελθόν, παρά τη μείωση του οικιακού εισοδήματος τα τελευταία χρόνια, οδηγούν τους καταναλωτές στη ζήτηση προϊόντων ελαιολάδου με brand-name από σουπερμάρκετ, φθηνότερης ομολογουμένως τιμής από άλλες «επώνυμες» μάρκες.
Από την περίοδο 2008/2009 ο δείκτης της εγχώριας αγοράς ελαιολάδου καταγράφει συνεχή καθοδική πορεία, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύει η ICAP. «Το 2010/11 η εγχώρια κατανάλωση ελαιολάδου μειώθηκε κατά περίπου 3% σε σχέση με το 2009/10», σημειώνει η Σταματίνα Παντελαίου, διευθύντρια Οικονομικών–Κλαδικών Μελετών της ICAP Group, συμπληρώνοντας πως «για την περίοδο 2011/12 εκτιμάται περαιτέρω μείωση 3% στη συνολική κατανάλωση ελαιολάδου, αλλά και στην κατανάλωση τυποποιημένου ελαιολάδου, περίπου 8%».
Ταυτόχρονα, στη σχετική μελέτη αποτυπώνεται η διάρθρωση της εγχώριας αγοράς ελαιολάδου για την περίοδο 2010/2011. Σύμφωνα με τα εν λόγω στοιχεία, η πλειονότητα των καταναλωτών επιλέγει να προμηθεύεται χύμα διακινούμενο ελαιόλαδο, σε ποσοστό 45%, την αυτοκατανάλωση ελαιολάδου επιλέγει το 30%, ενώ, τέλος, μόλις το 25% επιλέγει τυποποιημένα προϊόντα.
Αντίθετη πορεία, ωστόσο, καταγράφει η εγχώρια αγορά πυρηνελαίου, ο κύριος όγκος του οποίου διακινείται σε ακατέργαστη μορφή. «Η εγχώρια αγορά ραφιναρισμένου πυρηνελαίου εκτιμάται ότι σημείωσε αύξηση κατά περίπου 11% το 2010/11, ενώ λιγότερο έντονη αύξηση, 4%, εκτιμάται για την περίοδο 2011/12», περιγράφει η κ. Παντελαίου.
Σύμφωνα με τη χρηματοοικονομική ανάλυση που διεξήχθη από την ICAP Group, για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον χώρο, αν και οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν το 2011 κατά 12%, και παρά το ότι κατεγράφη αύξηση για τα μικτά κέρδη ύψους 20,7%, η αύξηση των χρηματοοικονομικών δαπανών και τα υψηλά λειτουργικά έξοδα οδήγησαν σε αρνητικό λειτουργικό αποτέλεσμα και τελικά, σε ζημίες το 2011.
Στέργιος Ζιαμπάκας
Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=33546
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε