- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε
Απαιτείται πολιτική λύση για τα Ναυπηγεία
26/03/13 ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ,Αρχείο Άρθρων
Του Θοδωρή Δρίτσα*
Η ιδιωτικοποίηση των ΕΝΑΕ (Ναυπηγεία Σκαραμαγκά), που κράτησε περί τα 10 χρόνια, αποτελεί το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα για το πώς μια ιδιωτικοποίηση όχι μόνο δεν συνεπιφέρει υποχρεωτικά ανάπτυξη, αλλά αντίθετα μπορεί να οδηγήσει σε καταστροφή.
Αυτή η ιδιωτικοποίηση κατέστρεψε στην ουσία ολόκληρο τον κλάδο της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας. Η αφετηρία έγινε με το σχέδιο του τότε καγκελάριου της Γερμανίας Σρέντερ (1990) για μια ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία σε συνεννόηση με τους Γάλλους. Ομως, οι Γερμανοί έσπευσαν να δημιουργήσουν πολλαπλά ερείσματα αγοράζοντας ναυπηγεία στην Ελλάδα, τη Σουηδία και αλλού. Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά τα αγόρασαν χωρίς να καταβάλουν κανένα τίμημα και με προίκα συμβάσεις κατασκευής υποβρυχίων και πλοίων του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, με το οποίο η THYSSEN KRUPP/HDW διατηρούσε ιστορικά προνομιακές σχέσεις. Οταν οι Γάλλοι αποσύρθηκαν και το «ευρωπαϊκό σχέδιο» έμεινε στον αέρα, τα στρατηγικά σχέδια των Γερμανών τροποποιήθηκαν.
Ετσι απόμεινε η αποικιοκρατική συμφωνία για την κατασκευή των υποβρυχίων. Αυτή συμπληρώθηκε με τη νεοφιλελεύθερη επιβολή του περίφημου «civil activity» από την Ε.Ε., με την οποία τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά υποχρεούνται να εκτελούν παραγγελίες του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, δηλαδή ένα τεράστιο κόστος για τον ελληνικό προϋπολογισμό και σίγουρα οφέλη για τους Γερμανούς. Η υποτιθέμενη προσπάθεια του Βενιζέλου το 2010 να απεμπλέξει τα πράγματα δεν ήταν παρά μια κίνηση ακόμα μεγαλύτερων δεσμεύσεων και ταυτόχρονα παροχής δυνατότητας ευελιξίας στους Γερμανούς να απεμπλακούν με το αζημίωτο, με την είσοδο του διαβόητου Λιβανέζου επιχειρηματία Σάφα. Σήμερα το αδιέξοδο είναι πλήρες, οικονομικό, επιχειρηματικό, εργασιακό, νομικό, διπλωματικό.
Η κυβέρνηση σιωπά, συγκροτεί αμφιβόλου αξιοπιστίας επιτροπές, δήθεν διαπραγματεύεται με τον Αλμούνια, τα Ναυπηγεία είναι κλειστά, οι εργαζόμενοι απλήρωτοι και χωρίς δουλειά. Ο υπουργός Εθνικής Αμυνας ακόμα δεν έχει ανταποκριθεί στο αίτημα που υπέβαλε ο ΣΥΡΙΖΑ–ΕΚΜ, διαμέσου του προέδρου της Ειδικής Διαρκούς Επιτροπής Εξοπλιστικών Προγραμμάτων και Συμβάσεων Ιωάννη Μιχελάκη στις 15.11.2011, να παρουσιάσει τις προτάσεις του για την εύρεση λύσης και την επαναλειτουργία των Ναυπηγείων. Μόνο η διεκδίκηση μιας πολιτικής λύσης μπορεί να θεωρηθεί πλέον η μόνη ρεαλιστική διέξοδος. Απαιτείται η συγκρότηση ενιαίου δημόσιου φορέα για όλη τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία.
…………………………………………………………………..
*Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ
Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=33999
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε