- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Επτασφράγιστο μυστικό η αποτίμηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

03/04/13 Αρχείο Άρθρων,ΕΛΛΑΔΑ

Η αποτίμηση της αξίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που προωθείται για ιδιωτικοποίηση, παραμένει επτασφράγιστο μυστικό. Πηγές του αρμόδιου υπουργείου Μεταφορών παραπέμπουν στο ΤΑΙΠΕΔ, διευκρινίζοντας μόνον ότι αποτελεί στοιχείο του διαγωνισμού, καθώς επισημαίνουν ότι ο υποψήφιος θα επιλεγεί με βάση την υψηλότερη προσφορά.

 

Τεχνοκράτες, στους οποίους απευθύνθηκε η «Εφ.Συν.», σημειώνουν ωστόσο ότι εκ των πραγμάτων τίθεται κατώτερο όριο στα 500 εκατ. ευρώ και χαρακτηρίζουν «ξεπούλημα» κάθε προσφορά που θα κινηθεί κοντά σε αυτή την τιμή. Υπολογίζουν ότι ο ανάδοχος θα λάβει για μια πενταετία τις επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές, που ανέρχονται σε 45-50 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Βεβαίως η διάθεση του ποσού των 250 εκατ. ευρώ από τον προϋπολογισμό του Ελληνικού Δημοσίου βρίσκεται ακόμη υπό την αίρεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

 

Την εκκρεμότητα αυτή έχει αναλάβει να διευθετήσει ο Κωστής Χατζηδάκης, που θα αποστείλει επιστολή προς τον αρμόδιο επίτροπο Χοακίμ Αλμούνια, ζητώντας την έγκριση για τη χορήγηση του κονδυλίου, το οποίο η ελληνική πλευρά δεν θεωρεί κρατική ενίσχυση αλλά μέτρο για τη διατήρηση του πληθυσμού σε περιοχές εθνικής σημασίας.

 

Σημαντικό κομμάτι της «προίκας», που όμως πέρασε στα ψιλά, είναι τα έσοδα της τάξης των 30 εκατ. ευρώ τον χρόνο, τα οποία θα εισπράττει η εταιρεία, με βάση τη σύμβαση που υπογράφηκε πρόσφατα ανάμεσα την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την HP και την COSCO.

 

Προβλέπεται όμως και «προικοδότηση» σε ακίνητα, τα οποία δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί. Γίνονται συζητήσεις με τους αρμόδιους στη ΓΑΙΑΟΣΕ για τα κτίρια που θεωρούνται απαραίτητα για να λειτουργήσει η εταιρεία, καθώς και άλλες υποδομές, το ύψος των οποίων ανεπίσημα υπολογίζεται σε 110 εκατ. ευρώ.

 

Ερωτήματα προκαλεί όμως η αφωνία του ΠΑΣΟΚ, το οποίο ως κυβέρνηση προωθούσε την εκχώρηση σε ιδιώτη του 49% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του μάνατζμεντ. Με αυτό το Δημόσιο θα μπορεί να έχει τον έλεγχο σε ένα σημαντικό τομέα των μεταφορών και παράλληλα να ασκεί τον ρυθμιστικό του ρόλο.

 

Χ.ΤΖ.


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=36846