- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε
Ρόδα και… πρόστιμο
04/04/13 Αρχείο Άρθρων,ΕΛΛΑΔΑ
Από ιδιωτικά ΚΤΕΟ πρέπει να ελεγχθούν άμεσα όλα τα δίκυκλα που πρωτοκυκλοφόρησαν πριν το 2001
Του Μ.-Α. Κωνσταντόπουλου
[1]Με τσουχτερά πρόστιμα ύψους 400 ευρώ απειλούνται από Δευτέρα οι ιδιοκτήτες δικύκλων άνω των 50 cc που κυκλοφόρησαν πριν από το 2001 και δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ μέσα στις προβλεπόμενες προθεσμίες, παρότι η ενημέρωση που υπάρχει για το θέμα είναι ελλιπής και η ίδια η αναγκαιότητα του ελέγχου αμφισβητείται.
Σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης προσκομίσει το δελτίο ΚΤΕΟ στην Τροχαία εντός 10 ημερών, τότε το πρόστιμο θα μειώνεται στα 50 ευρώ, ενώ θα πρέπει ακόμα να καταβάλει το ποσό που προβλέπεται για τον εκπρόθεσμο έλεγχο (από 10 έως 41 ευρώ ανάλογα με τον χρόνο καθυστέρησης) συν το κόστος για τον τεχνικό έλεγχο που αυτή τη στιγμή διεξάγεται μόνο από ιδιωτικά ΚΤΕΟ και κοστίζει από 20 έως 35 ευρώ. Δηλαδή, δικυκλιστής που έχει καθυστερήσει τον έλεγχο για 6 μήνες μπορεί να επιβαρυνθεί τελικά με ποσό άνω των 100 ευρώ.
Ο κίνδυνος προστίμου αφορά εκατομμύρια μοτοσικλετιστές σε όλη τη χώρα καθώς ελάχιστοι έχουν περάσει ΚΤΕΟ τις μηχανές τους: «Η συμμετοχή είναι πάρα πολύ χαμηλή και έως τώρα έχει ελεγχθεί περίπου το 15% των δικύκλων που θα έπρεπε να έχουν ελεγχθεί. Το πρόγραμμα ανακοινώθηκε τον Μάιο του 2012 αλλά ο κόσμος δεν ενημερώθηκε σωστά. Υπήρξε αδιαφορία από κράτος αλλά και οδηγούς. Πρέπει να γίνει μία καμπάνια ενημέρωσης του κόσμου γιατί ο τεχνικός έλεγχος συμβάλλει στην οδική ασφάλεια», λέει στην «Εφ.Συν.» ο Κωνσταντίνος Βήκας, πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ.
Ομοσπονδίες δικυκλιστών όπως η ΜΟΤΟΕ και η FEMA (ευρωπαϊκή ομοσπονδία μοτοσικλετιστών), αμφισβητούν ανοιχτά την αναγκαιότητα του ΚΤΕΟ στις μηχανές: «Ο τρόπος που γίνεται αυτή τη στιγμή ο έλεγχος στις μηχανές προσιδιάζει περισσότερο σε εισπρακτικό μέτρο. Οι μοτοσικλετιστές προσέχουν τις μηχανές σαν τα μάτια τους και σύμφωνα με έρευνες κάτω από το 1% των μοτοσικλετιστικών ατυχημάτων οφείλεται σε τεχνικά αίτια. Εμείς είχαμε προτείνει ο τεχνικός έλεγχος να γίνεται σταδιακά και να ξεκινήσει από τις μοτοσικλετιστές μικρότερου κυβισμού. Επίσης, θα μπορούσε να γίνεται στα συνεργεία διευκολύνοντας αρκετά. Σαν ΜΟΤΟΕ προσπαθούμε να ενημερώνουμε τα κατά τόπους μέλη μας αλλά αυτό είναι δουλειά του κράτους. Η αστυνομία θα πρέπει σε πρώτη φάση να ενημερώνει τους αναβάτες και όχι να κόβει πρόστιμα » δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο αντιπρόεδρος της ΜΟΤΟΕ, Γιώργος Βρανάς.
Οσων τα δίκυκλα κυκλοφόρησαν πριν από το 2001 πρέπει να σπεύσουν αποκλειστικά στα…ιδιωτικά ΚΤΕΟ, καθώς τα δημόσια παραμένουν κλειστά έως ότου λυθεί το πρόβλημα πιστοποίησής τους.
Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=37204
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε