- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Η μεγάλη ληστεία του τρένου

09/04/13 Αρχείο Άρθρων,ΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Δεν πωλείται, χαρίζεται», επισήμαναν χτες για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο Α. Τσίπρας και τα σωματεία των σιδηροδρομικών

 

getFile [1]Προμελετημένο και προσχεδιασμένο έγκλημα χαρακτήρισε ο Αλέξης Τσίπρας την προωθούμενη ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη χθεσινή ομιλία του προς τους σιδηροδρομικούς. Ηταν η τρίτη συνάντηση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ με τους εκπροσώπους των 18 σωματείων των εργαζομένων στον ΟΣΕ και η τοποθέτησή του κινήθηκε στο ίδιο μήκος κύματος με αυτήν του προέδρου της Ομοσπονδίας σιδηροδρομικών Θανάση Λεβέντη, ο οποίος αναφερόμενος στις κυβερνητικές επιλογές είπε χαρακτηριστικά πως «χαρίζεται, δεν πωλείται» και εξήγησε: «Δεν έχει προηγηθεί μελέτη βιωσιμότητας, δεν έχει γίνει αποτίμηση των περιουσιακών της στοιχείων».

 

Λίγο αργότερα ο πρόεδρος της ΠΟΣ εξηγούσε στην «Εφ.Συν.» ότι η Βουλγαρία προχώρησε πρόσφατα σε εκποίηση του δικτύου της έναντι 500 εκατ. ευρώ. Εχει ήδη περιορίσει τις απαιτήσεις της στα 200 εκατ. ευρώ και δέχεται πιέσεις για νέα μείωση της τιμής. Η ίδια πολιτική διαπιστώνεται και στη χώρα μας, όπως τόνισε ο Αλέξης Τσίπρας, ο οποίος θύμισε ότι η Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου υπολόγιζε σε 260 δισ. ευρώ την ακίνητη περιουσία του Δημοσίου, η τρόικα έκανε λόγο για 50 δισ. και το ΤΑΙΠΕΔ αναμένει έσοδα 9,6 δισ. ευρώ!

 

Ο Αλέξης Τσίπρας υπενθύμισε ότι ο Κωστής Χατζηδάκης στην προηγούμενη θητεία του στο υπουργείο Μεταφορών διαβεβαίωνε δημόσια πως δεν υπάρχει περίπτωση να πωληθεί ο ΟΣΕ. «Μετά ανέλαβαν να πριονίσουν τον Οργανισμό, με τη συνέργεια και παρότρυνση των γνωστών λόμπι των συγκοινωνιών, των λόμπι των αυτοκινητόδρομων και των διοδίων», τόνισε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, που δεν παρέλειψε να αναφερθεί στη συρρίκνωση των δρομολογίων και ιδιαίτερα την εξόντωση των σιδηροδρομικών, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι «έστειλαν έμπειρους υπαλλήλους σε δήμους και νοσοκομεία, όπου δεν έχουν αντικείμενο εργασίας».

 

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στα ελλείμματα του ΟΣΕ, τονίζοντας ότι έκρυβαν από τον λαό ότι το 85% προέρχονταν από τη συστηματική μη καταβολή της θεσμοθετημένης συμβολής του Δημοσίου και κυρίως τα επαχθή δάνεια που αναγκαζόταν να συνάπτει ο Οργανισμός για τη χρηματοδότηση των έργων.

 

«Το σιδηροδρομικό δίκτυο αποδεικνύει το μέτρο ανάπτυξης μιας χώρας», παρατήρησε και κατήγγειλε ότι στο μεγάλο έργο της ζεύξης Ρίου-Αντιρρίου δεν προβλέφθηκε σιδηροδρομική σύνδεση, ενώ η δυτική Ελλάδα είναι χωρίς δίκτυο. Εκανε λόγο για «τρόικα εσωτερικού και τρόικα εξωτερικού», που συμφώνησαν στη λεηλασία του δημόσιου πλούτου, στον οποίο καθοριστική θέση έχει ο σιδηρόδρομος.

 

Χ.ΤΖ.


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=38485