- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε
Στο «παιχνίδι» εργολάβοι-Δημόσιο, οι φορολογούμενοι πληρώνουν έως και τους διαιτητές
09/04/13 Αρχείο Άρθρων,ΕΛΛΑΔΑ
Και οι διαιτησίες, στις οποίες προσφεύγουν συστηματικά οι εργολάβοι των αυτοκινητόδρομων, κοστίζουν στους φορολογούμενους. Μόνο σε μία περίπτωση, για διεκδικήσεις στα έργα Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας, καταλογίστηκαν ήδη έξοδα 182.960 δολαρίων ΗΠΑ ως αμοιβή των τριών διαιτητών και της γραμματείας. Οι συμβάσεις του 2007 προβλέπουν προσφυγή στο δικαστήριο διαιτησίας του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC) το οποίο έως τώρα δεν έχει δικαιώσει το ελληνικό Δημόσιο.
Στο συγκεκριμένο έργο οι εργολάβοι (Ακτωρ, J&P Αβαξ και Ιντρακόμ) διεκδικούν 50,6 εκατ. ευρώ για καθυστερημένη -όπως υποστηρίζουν- ανταπόκριση του Δημοσίου από τον Μάρτιο του 2008 έως τον Μάρτιο του 2010, καθώς και πρόσθετες δαπάνες που καταβλήθηκαν για την παρουσία του ανεξάρτητου μηχανικού, της εταιρείας που ασκεί για λογαριασμό του Δημοσίου την επίβλεψη των έργων στον αυτοκινητόδρομο. Το αίτημα είχε απορριφθεί τον Ιούνιο του 2012 από την υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών και οι εργολάβοι προσέφυγαν στη διαιτησία. Σε άλλη προσφυγή της ίδιας κοινοπραξίας στη διαιτησία επιδικάστηκαν έξοδα ύψους 64.522 ευρώ.
Στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας τα έργα έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί στον βασικό κορμό και απομένει η παράκαμψη της Καλαμάτας, καθώς και η διακλάδωση Λεύκτρο – Σπάρτη. Οι εργολάβοι έχουν πάρει 271,7 εκατ. ευρώ, σχεδόν το σύνολο της συμμετοχής του Δημοσίου. Ελαβαν άλλα 58,26 εκατ. ευρώ για συμπληρωματικές εργασίες, ενώ διατέθηκαν από το αρμόδιο υπουργείο 13 εκατ. ευρώ για αρχαιολογικές ανασκαφές. Εχουν εισπράξει επίσης πάνω από 130 εκατ. ευρώ από τα διόδια.
Στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους, στην Ιόνια οδό (Αντίρριο – Ιωάννινα) και τον Ε-65 που διασχίζει τη δυτική Θεσσαλία, τα έργα έχουν σταματήσει από τα μέσα του 2011. Στην πρώτη περίπτωση οι εργολάβοι εξακολουθούν να εισπράττουν κανονικά τα διόδια από το χρυσοφόρο τμήμα Μεταμόρφωση – Σκάρφεια της εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας. Στη δεύτερη αρκούνται σε γενναίες αποζημιώσεις, αφού το Δημόσιο καθυστερεί τα έργα στο «πέταλο» του Μαλιακού, όπου προβλέπεται η λειτουργία νέων σταθμών διοδίων για τη χρηματοδότηση των έργων, που όμως έχουν υλοποιηθεί μόνον κατά 17%.
Χαρά Τζαναβάρα
Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=38527
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε