- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε
«Πόρτα» τραπεζών σε υπερχρεωμένους
09/04/13 Αρχείο Άρθρων,ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Το 80,5% των καταναλωτικών διαφορών το 2012 επιλύθηκε εξωδικαστικά, σύμφωνα με τον Συνήγορο του Καταναλωτή
Της Αρτέμιδος Σπηλιώτη
Φιλικά, δηλαδή εξωδικαστικά, επιλύθηκε το 80,5% των καταναλωτικών διαφορών που ανέλαβε ο Συνήγορος του Καταναλωτή το 2012, με το συνολικό ύψος των αποζημιώσεων που έλαβαν οι καταναλωτές να ανέρχεται στις 863.748 ευρώ.
Στα εννέα χρόνια λειτουργίας της Ανεξάρτητης Αρχής επιστράφηκαν 30 εκατ. ευρώ στους καταναλωτές. Ωστόσο, οι τράπεζες παραμένουν εξαιρετικά απρόθυμες απέναντι στο ενδεχόμενο εξωδικαστικού συμβιβασμού με τους οφειλέτες-καταναλωτές (νόμος για υπερχρεωμένα νοικοκυριά). Εξάλλου, οι αιτήσεις των δανειοληπτών που προσέφυγαν στον Συνήγορο αυξήθηκαν κατά 1,5%.
Η ετήσια έκθεση της Αρχής
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή Ευάγγελος Ζερβέας και ο αναπληρωτής Συνήγορος Δημήτρης Μάρκος παρέδωσαν χθες την ετήσια έκθεση της Αρχής για τα πεπραγμένα του 2012 στον πρόεδρο της Βουλής και τον πρωθυπουργό, από την οποία προκύπτει:
* Ο αριθμός των αναφορών-αιτημάτων για φιλική επίλυση καταναλωτικών διαφορών σημείωσε αύξηση 6,1% σε σχέση με το 2011. Συμπεριλαμβάνονται και αναφορές-αιτήματα που υποβλήθηκαν στην Αρχή στο πλαίσιο της εποπτείας του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή της Ελλάδας, που αναλήφθηκε για πρώτη φορά το 2012. Η κάθε υπόθεση διεκπεραιώθηκε κατά μέσο όρο σε 88 ημέρες.
* «Πρωταθλητής» βάσει του αριθμού των καταγγελιών είναι ο κλάδος Ταχυδρομικές Υπηρεσίες και Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες. Τη δεύτερη θέση «κατακτούν» οι Χρηματοπιστωτικές Υπηρεσίες (τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρείες) και την τρίτη ο κλάδος των Γενικών Καταναλωτικών Αγαθών (αυτοκίνητα/μοτοσικλέτες, ηλεκτρικές/ηλεκτρονικές συσκευές, έπιπλα κ.λπ.).
* Για τους τρεις πρωταθλητές έγινε το 74,6% των αναφορών, ενώ απόρροια της βαθιάς ύφεσης και της δραματικής μείωσης των εισοδημάτων είναι το γεγονός ότι το 43,7% των καταγγελιών αφορούσαν υποθέσεις «τιμολόγησης/χρέωσης και είσπραξης χρεών» (π.χ. δόσεις τραπεζικών δανείων, πιστωτικών καρτών και διδάκτρων, λογαριασμούς τηλεφώνου-ρεύματος, κ.λπ.).
* Ο κλάδος της Ενέργειας παρουσίασε εντός του 2012 πολύ μεγάλη μείωση του ποσοστού επίλυσης διαφορών υπέρ καταναλωτή, καθώς η ΔΕΗ δεν αποδέχεται τις Συστάσεις που απευθύνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή.
Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=38572
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε