- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

«Κινεζοποιείται η ελληνική ναυτιλία»

11/04/13 Αρχείο Άρθρων,ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΟΠΩΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΝ ΠΝΟ-ΠΕΝΕΝ

 

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

Τον κίνδυνο να μετατραπούν οι Ελληνες ναυτεργάτες σε φτηνό εργατικό δυναμικό και να εξισωθούν με τους Κινέζους, επισημαίνουν η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία(ΠΝΟ) και η Πανελλήνια Ενωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) με αφορμή διάταξη που συμπεριλαμβάνεται σε μνημόνιο κατανόησης που υπεγράφη το 2010 ανάμεσα στην Ελλάδα και την Κίνα και πρόκειται να κυρωθεί τις επόμενες μέρες στη βουλή.

 

Το μνημόνιο κατανόησης υπεγράφη στις 10 Ιουνίου του 2010 ανάμεσα στο υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας της Ελλάδας και το υπουργείο Μεταφορών της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας που αφορούσε τη συνεργασία στους τομείς των ναυτιλιακών μεταφορών και των ναυτιλιακών τεχνολογιών. Στο μνημόνιο περιλαμβάνεται ένα άρθρο με τον τίτλο «Εκπαίδευση και απασχόληση ναυτικών» το οποίο προβλέπει ότι τα μέρη θα συνεργάζονται μέσω της εκπαίδευσης και της ανταλλαγής προσωπικού, ενώ ιδιαίτερη προσοχή θα δοθεί στην εφαρμογή των σχετικών συμβάσεων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΔΝΟ)και των οργάνων του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας (ΔΟΕ-ILO) που αφορούν τις συνθήκες εργασίας στα πλοία, καθώς και στη διευκόλυνση των ναυτικών κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στους λιμένες και των δύο μερών.

 

Η διοίκηση της ΠΝΟ καταγγέλλει τη συγκεκριμένη διάταξη, με την οποία, όπως υποστηρίζει, στο πλαίσιο της ανταλλαγής προσωπικού, επιβάλλεται η πλήρης υποβάθμιση των Ελλήνων ναυτεργατών τόσο στους όρους εργασίας και αμοιβής τους σε σχέση με τα ισχύοντα με βάση τη ΣΣΕ μετατρέποντάς τους σε φθηνό εργατικό δυναμικό και εξισώνοντάς τους στα επίπεδα των Κινέζων ναυτεργατών.

 

Οι συνδικαλιστές της ΠΕΝΕΝ τονίζουν ότι η διάταξη εντάσσεται στη λογική της λεγόμενης ανταγωνιστικότητας της ναυτιλίας εξυπηρετώντας εφοπλιστικά συμφέροντα, αφού μπορεί ν' ανοίξει ο δρόμος για την επάνδρωση των υπό ελληνική σημαία πλοίων με πληρώματα από την Κίνα χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα, χωρίς ΣΣΕ, με όρους εργασίας και αμοιβής εργασιακού Μεσαίωνα.

 

Κύκλοι του υπουργείου Ναυτιλίας υποστήριζαν ότι καμία διάταξη του υπό κύρωση μνημονίου δεν σχετίζεται με θέματα στελέχωσης πλοίων ή απολαβών των ναυτικών, αντικείμενα τα οποία εμπίπτουν αποκλειστικά στην αρμοδιότητα της εθνικής νομοθεσίας.

 

[email protected]


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=39308