- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

«Νεκρά» σήμερα τα λιμάνια όλης της χώρας

16/04/13 Αρχείο Άρθρων,ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέα 24ωρη απεργία των ναυτεργατών, που δηλώνουν αποφασισμένοι για συνέχιση του αγώνα τους απέναντι στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας. Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ ρίχνουν τροπολογίες-βόμβες στη Βουλή για τα «πλοία ασφαλείας»

 

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

Νεκρώνουν σήμερα τα λιμάνια της χώρας, καθώς τα πλοία όλων των κατηγοριών θα παραμείνουν δεμένα λόγω της 24ωρης πανελλαδικής προειδοποιητικής απεργίας της ΠΝΟ αλλά και λόγω των στάσεων εργασίας που θα πραγματοποιήσουν οι εργαζόμενοι στα λιμάνια και οι λιμενεργάτες.

 

Κοινό αίτημα όλων, η απόσυρση του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας, το οποίο σήμερα το απόγευμα εισάγεται στην ολομέλεια της Βουλής και πιθανότατα μέχρι αύριο το βράδυ θα ξεκινήσει η διαδικασία της ψήφισής του.

 

Στις 12 το μεσημέρι, δώδεκα ναυτεργατικά σωματεία πραγματοποιούν συγκέντρωση έξω από το υπουργείο Ναυτιλίας στην Ακτή Βασιλειάδη, ενώ η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ), η Ενωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ και ο Σύνδεσμος Εποπτών και Αρχιεργατών ΟΛΠ πραγματοποιούν στάση εργασίας από τις 12 το μεσημέρι έως τη λήξη της πρωινής βάρδιας.

 

Στο μεταξύ εντύπωση έχει προκαλέσει η κίνηση δύο βουλευτών της Ν.Δ. (Μ. Κεφαλογιάννης και Λ. Αυγενάκης) και ενός του ΠΑΣΟΚ (Β. Κεγκέρογλου), που συμπτωματικά και οι τρεις είναι βουλευτές του νομού Ηρακλείου Κρήτης, να καταθέσουν τροπολογίες οι οποίες κάνουν λόγο για «πλοία ασφαλείας» κατά τη διάρκεια των απεργιών των ναυτεργατών.

 

Η τροπολογία που υπογράφεται από τον γραμματέα του κόμματος Μ. Κεφαλογιάννη αναφέρει ότι «σε περίπτωση αδυναμίας εκτέλεσης δρομολογίων λόγω απεργιακών κινητοποιήσεων των ναυτεργατικών σωματείων, το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) οφείλει εντός 48 ωρών από τον χρόνο κήρυξης της απεργίας να εισηγηθεί σχετικά στον υπουργό Ναυτιλίας, προκειμένου αυτός με απόφασή του να καθορίσει τον ελάχιστο απαιτούμενο αριθμό δρομολογιακών γραμμών και συχνότητας εκτέλεσης δρομολογίων που απαιτούνται για τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος, εφόσον η απεργία υπερβεί τις 48 ώρες».

 

Να σημειωθεί εδώ ότι πανομοιότυπη με την τροπολογία του βουλευτή ήταν και η πρόταση που είχε διατυπώσει την προηγούμενη εβδομάδα και ο ίδιος ο Κ. Μουσουρούλης, συμπληρώνοντας σχετική πρόταση που είχε καταθέσει πρώτος ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ Κ. Τριανταφύλλου.

 

Η τροπολογία που κατέθεσε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Β. Κεγκέρογλου αναφέρεται γενικά στην αδυναμία εκτέλεσης δρομολογίων στα νησιά, χωρίς να στέκεται μόνο στην απεργία των ναυτεργατών. Τονίζεται χαρακτηριστικά: «Σε περιπτώσεις διακοπής των τακτικών δρομολογίων για οποιοδήποτε λόγο, το υπουργείο Ναυτιλίας οφείλει να διασφαλίζει ένα ελάχιστο επίπεδο επικοινωνίας του κάθε νησιού και των κατοίκων του με την ηπειρωτική χώρα».

 

Οι κινήσεις αυτές προκάλεσαν την αντίδραση της ΠΝΟ, η οποία με ανακοίνωσή της εκφράζει την «πλήρη αντίθεσή της στη νέα μεθόδευση περιορισμού ή μάλλον ουσιαστικής κατάργησης της άσκησης του δικαιώματος απεργίας των ναυτεργατών που επιχειρείται με τροπολογία στο πολυνομοσχέδιο του ΥΝΑ». Η διοίκηση της Ομοσπονδίας καταγγέλλει ότι κάτι τέτοιο παραβιάζει κατάφωρα το άρθρο 23 παρ. 2 του Συντάγματος και προσθέτει πως «ο αγώνας μας δεν τελείωσε και ούτε κάμπτεται με τις επιτάξεις και με τις νέες “κοινωνικοποιημένες” διατάξεις».

 

[email protected]

 

 


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=40958