- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

26 μικροαλλαγές και μια διαγραφή

17/04/13 Αρχείο Άρθρων,ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στάση αναμονής κρατούν οι ναυτεργάτες, περιμένοντας την τελική μορφή του πολυνομοσχεδίου για τη ναυτιλία. Καθοριστική η στάση που θα κρατήσουν ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ για το αν θα ψηφιστεί σήμερα από τη Βουλή

 

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

[1]Μπορεί τα πλοία να έλυσαν κάβους τα ξημερώματα και να ξεκίνησαν πάλι τα δρομολόγιά τους, οι ναυτεργάτες όμως βρίσκονται σε στάση αναμονής, περιμένοντας να μάθουν με ποια ακριβώς μορφή θα έρθει απόψε στη Βουλή προς ψήφιση το επίμαχο πολυνομοσχέδιο. Εξάλλου, ένα από τα βασικά αιτήματα της 24ωρης πανελλαδικής απεργίας τους ήταν η απόσυρσή του.

 

Σήμερα θα ενημερωθούν για τις 26 «νομοτεχνικές βελτιώσεις» που αφορούν άρθρα και διατάξεις του πολυνομοσχεδίου, τις οποίες κατέθεσε στη Βουλή χθες το βράδυ ο υπουργός Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλης, σε μια προσπάθεια να εξασφαλίσει τη συναίνεση των εκπροσώπων των κομμάτων της συγκυβέρνησης, αλλά και να κατευνάσει τις αντιδράσεις των ναυτεργατών και των υπόλοιπων εργαζομένων στον χώρο της ναυτιλίας.

 

Χωρίς ουσία οι αλλαγές

 

Οι περισσότερες από τις «νομοτεχνικές βελτιώσεις» δεν αλλάζουν τη φιλοσοφία βασικών άρθρων του νομοσχεδίου, αφού μέσω αυτών γίνονται μικροαλλαγές που σίγουρα δεν έχουν να κάνουν με αυτά που διεκδικούσαν οι ναυτεργάτες. Μία από τις «βελτιώσεις» αφορά και το επίμαχο άρθρο 19, που εισάγει τις ατομικές συμβάσεις εργασίας των κατώτερων πληρωμάτων στην ποντοπόρο ναυτιλία, την απόσυρση του οποίου ζήτησε χθες και η ΔΗΜΑΡ, λέγοντας ότι «συνιστά υποβάθμιση των Ελλήνων ναυτεργατών και οδηγεί στην απορρύθμιση των εργασιακών δικαιωμάτων».

 

Ο Κ. Μουσουρούλης πρόσθεσε σ' αυτό τις λέξεις «εκτάκτως και αποκλειστικά», σε μια προσπάθεια να πείσει τα κατώτερα πληρώματα της ποντοπόρου ότι ναι μεν θα υπογράφουν ατομικές συμβάσεις εργασίας, αλλά μόνο για το χρονικό διάστημα που διαρκεί το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα. Σήμερα θα γίνει γνωστό εάν αυτή η αλλαγή θα ικανοποιήσει ΔΗΜΑΡ και ΠΑΣΟΚ, έτσι ώστε να προχωρήσουν στην ψήφισή του. Βέβαιο πάντως θεωρείται ότι δεν θα βρει σύμφωνους τους ναυτεργάτες.

 

Εντύπωση έχει προκαλέσει το γεγονός ότι ο υπουργός προχώρησε στη διαγραφή του άρθρου 60 (αξιώσεις εργαζομένων στην ακτοπλοΐα), με το οποίο θα μπορούσαν οι απλήρωτοι εργαζόμενοι στα γραφεία της εταιρείας «G.A. Ferries» του Γ. Αγούδημου να πάρουν τα χρήματα που τους χρωστά η εταιρεία και τα οποία βρίσκονται στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, προερχόμενα από πλειστηριασμούς πλοίων.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες, η τροπολογία που κατέθεσε ο γραμματέας της Ν.Δ. Μ. Κεφαλογιάννης, μέσω της οποίας ζητά τη δρομολόγηση «πλοίων ασφαλείας» κατά τη διάρκεια της απεργίας των ναυτεργατών, πρόκειται να γίνει αποδεκτή από την κυβέρνηση καθώς εμφανίζονται να τη στηρίζουν τόσο το ΠΑΣΟΚ όσο και η ΔΗΜΑΡ. Χαρακτηριστική η φράση που είπε χθες το βράδυ στη Βουλή η εισηγήτρια της ΔΗΜΑΡ, Μ. Ρεπούση: «Ανάμεσα στον καμαρότο και τον νησιώτη, επιλέγουμε τον νησιώτη».

 

«Με πρόσχημα τις ανάγκες των νησιωτών, η τροπολογία αυτή καταργεί επί της ουσίας το συνταγματικά κατοχυρωμένο απεργιακό δικαίωμα στους ναυτεργάτες» υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ.

 

[email protected]

 

 


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=41650