- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Αντιδράσεις για το δεύτερο λιμάνι της κρουαζιέρας

22/04/13 Αρχείο Άρθρων,ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παρά το γεγονός ότι ο Ν. Μηταράκης δεν αναφέρθηκε σε συγκεκριμένη τοποθεσία, οι
πληροφορίες για το Δέλτα Φαλήρου επανήλθαν στο προσκήνιο

 

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

[1]Οι αναφορές του υφυπουργού Ανάπτυξης, Ν. Μηταράκη, στο συνέδριο του «Economist» για τη δημιουργία νέου λιμανιού κρουαζιέρας στην Αττική μέσω ΣΔΙΤ προκάλεσαν καινούργιο κύκλο αντιδράσεων σε ολόκληρο τον Πειραιά.

 

Παρά το γεγονός ότι ο Ν. Μηταράκης δεν αναφέρθηκε σε συγκεκριμένη τοποθεσία όπου θα δημιουργηθεί το νέο λιμάνι, οι πληροφορίες για το Δέλτα Φαλήρου επανήλθαν και πάλι στο προσκήνιο, δημιουργώντας νέες αντιπαραθέσεις.

 

Την ίδια ώρα, δημοσιεύματα συσχέτιζαν τις δηλώσεις Μηταράκη με την επίσκεψη στην Ελλάδα δύο υψηλόβαθμων στελεχών της αμερικανικής εταιρείας κρουαζιερόπλοιων -από τις μεγαλύτερες στον κόσμο- Carnival Comporation. Πληροφορίες πάντως έλεγαν ότι οι υπουργοί Ναυτιλίας και Τουρισμού και ο υφυπουργός Ανάπτυξης συναντήθηκαν με τον αντιπρόεδρο της Carnival στο υπουργείο Τουρισμού.

 

«Ο Πειραιάς δεν χρειάζεται άλλο λιμάνι και το γεγονός ότι κάποιοι επιμένουν να ανακινούν μια συζήτηση για δημιουργία νέου λιμανιού κρουαζιέρας στο Φάληρο προκαλεί την κοινή λογική και δημιουργεί ερωτήματα σχετικά με τις πραγματικές τους προθέσεις», δήλωσε ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, Στ. Χρήστου. Σημείωσε δε ότι η Περιφέρεια Αττικής, σε συνεργασία με τον ΟΛΠ και με τη σύμφωνη γνώμη όλων των εμπλεκόμενων δημόσιων και τοπικών φορέων, προγραμματίζει πολύ σημαντικά έργα για την ανάπτυξη του κλάδου της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά.

 

Ηδη, όπως είπε, στο ΕΣΠΑ έχουν δεσμευτεί περισσότερα από 230 εκατ. ευρώ για έργα που θα γίνουν μέσα στο λιμάνι του Πειραιά, το οποίο φιλοδοξούν να αναδειχθεί στον σημαντικότερο πόλο έλξης κρουαζιερόπλοιων στη Μεσόγειο.

 

Αποδέκτης των αντιδράσεων τριών ναυταθλητικών σωματείων έγινε πριν από λίγες μέρες ο ΟΛΠ. Οι πρόεδροι των σωματείων με επιστολή τους τονίζουν ότι όσα ανακοινώθηκαν πρόσφατα από τον υπουργό Ανάπτυξης θα πρέπει να ανακληθούν και να ξεκαθαριστούν. «Νέα τσιμεντοποίηση και παρασκηνιακά έργα συμφερόντων στην πιο όμορφη ναυταθλητική ακτή της πρωτεύουσας δεν προτιθέμεθα να τα κάνουμε αποδεκτά», τονίζουν και συμπληρώνουν πως ο παράλιος χερσαίος χώρος του Φαληρικού Δέλτα από το ΣΕΦ μέχρι το Ελληνικό έχει ανακηρυχθεί χώρος ανάπλασης στον οποίο εκτελούνται σημαντικά έργα (Λυρική Σκηνή, Εθνική Βιβλιοθήκη), υπάρχουν ολυμπιακές εγκαταστάσεις και χωροθετημένες μαρίνες, ενώ αποτελεί χώρο ανάπαυσης, άθλησης και ψυχαγωγίας όλων των κατοίκων της νότιας Αθήνας.

 

Να σημειωθεί ότι στην προοπτική δημιουργίας νέου λιμανιού κρουαζιέρας έχουν εναντιωθεί ο δήμαρχος Πειραιά Β. Μιχαλολιάκος, που πρόσφατα τα χαρακτήρισε όλα αυτά «ανοησίες» και δήλωσε πως το «εθνικό λιμάνι της χώρας είναι ένα», σχεδόν όλοι οι φορείς της πόλης, οι Δήμοι Καλλιθέας και Μοσχάτου-Ταύρου και φυσικά ο ΟΛΠ, καθώς ο πρόεδρός του Γ. Ανωμερίτης επανειλημμένα έχει τονίσει ότι η ανάπτυξη της κρουαζιέρας θα γίνει μόνο μέσω του λιμανιού του Πειραιά.

 

[email protected]

 

 


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=43297