- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Επιχειρηματική συνεργασία της «Ακτωρ» με ΑΕΓΕΚ

23/04/13 Αρχείο Άρθρων,ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αναμένεται να ξεμπλοκάρουν τα έργα για το μετρό Θεσσαλονίκης

 

Της Χαράς Τζαναβάρα

 

Το πολύπαθο μετρό της Θεσσαλονίκης φαίνεται ότι θα είναι ο μεγάλος ωφελημένος από την επιχειρηματική συνεργασία της κατασκευαστικής εταιρείας «Ακτωρ» της οικογένειας Μπόμπολα με την υπερχρεωμένη ΑΕΓΕΚ.

 

Τα έργα στη βασική γραμμή των 9 χλμ. προχωρούν με ρυθμούς… χελώνας, λόγω των προβλημάτων της ΑΕΓΕΚ, με αποτέλεσμα, τρία χρόνια μετά την ημερομηνία που προέβλεπε η σύμβαση για την ολοκλήρωσή τους, να βρίσκονται μόλις στο 50%.

 

Να σημειωθεί ότι πριν από έξι μήνες η κυβέρνηση είχε θεσμοθετήσει μέτρα που εξασφάλιζαν στην ΑΕΓΕΚ πρόσθετη προκαταβολή 40 εκατ. ευρώ, ενώ είχε εγκρίνει τη διάθεση επιπλέον 20 εκατ. ευρώ για έργα που δεν έγιναν στον μελλοντικό σταθμό στο Παπάφειο.

 

Οι εξελίξεις είχαν στην ουσία δρομολογηθεί από τον περασμένο Δεκέμβριο, όταν οριστικοποιήθηκε ότι η «Ακτωρ» θα αναλάβει τα έργα της επέκτασης της γραμμής προς Καλαμαριά. Οι γνωρίζοντες προεξοφλούσαν ότι τα δύο έργα θα ενωθούν.

 

Πηγές της «Ακτωρ», που ρωτήθηκαν χθες από την «Εφ.Συν.», διευκρίνιζαν σε όλους τους τόνους ότι η εταιρεία δεν αναλαμβάνει τα χρέη της ΑΕΓΕΚ, για τα οποία δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία. Με πρόχειρους υπολογισμούς εκτιμώνται από 800 εκατ. έως και 1 δισ. ευρώ. Η κατασκευαστική εταιρεία υπέγραψε μνημόνιο με τις τράπεζες Alpha και Πειραιώς, οι οποίες έχουν δανειοδοτήσει την ΑΕΓΕΚ.

 

Η συμφωνία αναμένεται να τεθεί σε πλήρη εφαρμογή ως τις 31 Μαΐου και μεταξύ άλλων προβλέπει ότι η «Ακτωρ»:

 

• Αποκτά το 80% των μετοχών της ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική, η οποία δεν έχει χρέη προς τις τράπεζες. Διευκρινίζεται ότι αφορά προνομιούχες άνευ ψήφου μετοχές.

 

• Αποκτά επίσης το 4,992% του μετοχικού κεφαλαίου της ΑΕΓΕΚ, η οποία είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο, και φορτώνεται όλα τα δανειακά βάρη του ομίλου.

 

• Αναλαμβάνει, τέλος, τον ρόλο συμβούλου στην ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική για όλα τα έργα που είναι σε κατασκευαστική εκκρεμότητα. Πέρα από το μετρό έχει συμμετοχή σε έργα οδοποιίας (αυτοκινητόδρομος Μαλιακός-Κλειδί, κ.λπ.), καθώς και στη λειτουργία υπόγειων χώρων στάθμευσης στην Αθήνα και τη Νέα Σμύρνη.

 

Η ΑΕΓΕΚ, που ιδρύθηκε πριν από 63 χρόνια, δεν ήταν ποτέ ανάμεσα στις μεγάλες εταιρείες του κατασκευαστικού τομέα, είχε όμως τη φήμη της «νοικοκυρεμένης» επιχείρησης με σημαντική παρουσία σε μεγάλα έργα. Τα προβλήματα είχαν εκδηλωθεί από τις αρχές της δεκαετίας του 2000.

 

Παρ' όλα αυτά το 2005 η τότε πολιτική ηγεσία του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ της ανέθεσε την κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης με προϋπολογισμό 1,05 δισ. ευρώ. Η τονωτική «ένεση» δεν ήταν επαρκής και δύο χρόνια μετά ακολούθησε ο πρώτος «γάμος» με εταιρεία του ομίλου «Ιόνιος» του Γ. Μαρούλη, που και αυτός δεν έσωσε την εταιρεία.


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=43704