- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε
Ευρω-ενστάσεις στο ντιλ Aegean Airlines
24/04/13 Αρχείο Άρθρων,ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκφράζει επιφυλάξεις επικαλούμενη τη δεσπόζουσα θέση που θα έχει ο ενιαίος φορέας στην εσωτερική αγορά
«Από κοινοτικής πλευράς ανακοινώθηκε ότι θα πραγματοποιηθεί έρευνα έως τις 3 Σεπτεμβρίου για να υπάρξει οριστικά απόφαση για την εξαγορά
ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ Του Κ. Μοσχονά
[1]Επιφυλάξεις των Βρυξελλών για την εξαγορά της Olympic Air από την Aegean Airlines. Αρνητικά εξελίσσεται στις Βρυξέλλες η αντιμετώπιση της εξαγοράς της Olympic Air από την Aegean Airlines. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκφράζει επιφυλάξεις, επικαλούμενη τη δεσπόζουσα θέση που θα είχε ο ενιαίος φορέας στην εσωτερική ελληνική αγορά. Ετσι αρχίζει από κοινοτικής πλευράς έρευνα σε βάθος διάρκειας 90 ημερών, ώστε να αποφανθεί οριστικά.
Οπως δήλωσε χθες ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής και αρμόδιος για την πολιτική ανταγωνισμού, Χοακίν Αλμούνια, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει καθήκον να εξασφαλίσει ότι οι Ελληνες επιβάτες και οι επισκέπτες της Ελλάδας θα μπορούν να ταξιδεύουν με εισιτήρια σε ανταγωνιστικές τιμές, ιδίως σε αυτούς τους χαλεπούς καιρούς.
Oι ανησυχίες
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκφράζει ανησυχίες ότι η συναλλαγή μπορεί να έχει αποτέλεσμα αυξήσεις τιμών και μειωμένη ποιότητα υπηρεσιών σε αρκετά ελληνικά δρομολόγια εσωτερικού με αναχώρηση από την Αθήνα, στα οποία η οντότητα που θα προέκυπτε από τη συγκέντρωση θα αποκτούσε το μονοπώλιο ή ειδάλλως ισχυρή θέση στην αγορά.
Συγκεκριμένα, η Επιτροπή διαπίστωσε στη διάρκεια της προκαταρκτικής έρευνας ότι η προτεινόμενη συναλλαγή θέτει ορισμένα σοβαρά προβλήματα σε αρκετά ελληνικά δρομολόγια εσωτερικού, στα οποία η Aegean και η Olympic είτε ανταγωνίζονται μεταξύ τους επί του παρόντος είτε βρίσκονται σε καλή θέση για να ανταγωνιστούν. Τα δρομολόγια αυτά χρησιμοποιούνται όχι μόνο από Ελληνες επιβάτες αλλά και από μεγάλο αριθμό ξένων ταξιδιωτών, δεδομένου ότι η Ελλάδα αποτελεί δημοφιλή τουριστικό προορισμό.
Οι παράγοντες
Στην αξιολόγηση συνεκτιμώνται διάφοροι σχετικοί παράγοντες, όπως η κατάσταση της ελληνικής οικονομίας και η οικονομική κατάσταση των εταιρειών. Ωστόσο, η μέχρι σήμερα έρευνα έδειξε ότι το σχήμα που θα προέκυπτε από την προτεινόμενη εξαγορά θα αποκτούσε το μονοπώλιο στα δρομολόγια από Αθήνα προς Χανιά, Σαντορίνη, Μυτιλήνη, Κέρκυρα, Αλεξανδρούπολη και Κω, γεγονός που θα είχε δυσμενείς επιπτώσεις στις τιμές των εισιτηρίων και στο επίπεδο της εξυπηρέτησης των επιβατών των εν λόγω δρομολογίων. Σε άλλα ελληνικά δρομολόγια εσωτερικού, όπου οι δύο αεροπορικές εταιρείες εκτελούν δρομολόγια σε ανταγωνισμό με τη Cyprus Airways (δηλαδή από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο και Ρόδο), η συναλλαγή θα απομάκρυνε έναν σημαντικό ανταγωνιστή.
Επιπλέον, από την έρευνα της Επιτροπής προέκυψαν ενδείξεις ότι η Cyprus Airways, ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής των δύο εταιρειών, ίσως να πάψει στο μέλλον να δρα ως βιώσιμος ανταγωνιστής στην εγχώρια ελληνική αγορά. Τέλος, από την αρχική ανάλυση της αγοράς που πραγματοποίησε η Επιτροπή δεν προέκυψαν προοπτικές εισόδου άλλων ανταγωνιστών σε κλίμακα και εντός χρονοδιαγράμματος τέτοιων που να εξασφαλίζουν ότι το σχήμα που θα προέκυπτε από τη συγκέντρωση θα δεχόταν ανταγωνιστική πίεση και θα συμπεριφερόταν με πειθαρχία ως προς τις τιμές.
Κατά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι δεσμεύσεις που πρότεινε η Aegean κατά την προκαταρκτική έρευνα δεν κάλυψαν τα εν λόγω σοβαρά προβλήματα ανταγωνισμού.
Η Επιτροπή έχει πλέον προθεσμία 90 εργάσιμων ημερών, δηλαδή έως τις 3 Σεπτεμβρίου 2013, προκειμένου να λάβει οριστική απόφαση ως προς το κατά πόσον η προτεινόμενη συναλλαγή θα παρακωλύσει σε σημαντικό βαθμό την άσκηση αποτελεσματικού ανταγωνισμού στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (ΕΟΧ). Στη διάρκεια αυτής της περιόδου θα διερευνήσει, όπως τονίζει, την προτεινόμενη εξαγορά σε βάθος, για να επιβεβαιώσει κατά πόσον ισχύουν οι αρχικοί προβληματισμοί της ή όχι.
Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=44246
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε