- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Και ευχαριστίες Στουρνάρα προς τους εφοπλιστές…

24/04/13 Αρχείο Άρθρων,ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η ποντοπόρος ναυτιλία συνεισφέρει άμεσα σημαντικό μερίδιο στο ελληνικό ΑΕΠ

 

Tης Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

52 [1]

 

Μετά τον πρωθυπουργό Α.Σαμαρά, που προχθές ευχαρίστησε τους Ελληνες εφοπλιστές για την ανταπόκρισή τους στο κάλεσμά του για στήριξη της ελληνικής οικονομίας, χωρίς όμως να εξηγήσει τον τρόπο, χθες σειρά είχε ο υπουργός Οικονομικών Γ.Στουρνάρας. Σε εκδήλωση του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) χαρακτήρισε την ποντοπόρο ναυτιλία «κλάδο πρωταθλητή», που συμβάλλει στη δημοσιονομική εξυγίανση κατά τη διάρκεια της κρίσιμης αυτής περιόδου, μέσω της συμφωνίας των εφοπλιστών με τον πρωθυπουργό για ενίσχυση των φορολογικών εσόδων με την καταβολή επιπλέον φόρων.

 

Στην ίδια εκδήλωση ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών(ΕΕΕ) Θ.Βενιάμης αναφέρθηκε για μια ακόμα φορά στην κριτική η οποία ασκείται για το φορολογικό καθεστώς που διέπει την ελληνική ναυτιλία, λέγοντας πως αυτό είναι πανομοιότυπο με την πλειονότητα των αντίστοιχων συστημάτων των κρατών-μελών της Ε.Ε. καθώς και πολλών άλλων ναυτιλιακών κρατών εκτός Ευρώπης. Πρόσθεσε δε ότι το ύψος των φορολογικών συντελεστών του είναι από τους υψηλότερους.

 

Οι δηλώσεις αυτές έγιναν σε εκδήλωση του ΙΟΒΕ για την παρουσίαση μελέτης με τίτλο «Η συμβολή της ποντοπόρου ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία: επιδόσεις και προοπτικές».

 

Ο διευθυντής έρευνας του ΙΟΒΕ, Αγ.Τσακανίκας, τόνισε πως οι θαλάσσιες μεταφορές, κυρίως δε η ποντοπόρος ναυτιλία, συνεισφέρουν άμεσα σημαντικό μερίδιο του ΑΕΠ. Σημείωσε επίσης πως, συνυπολογίζοντας τις αλληλεπιδράσεις των κλάδων της ελληνικής οικονομίας, η συμβολή των θαλάσσιων μεταφορών στα κύρια οικονομικά μεγέθη της χώρας πολλαπλασιάζεται, με αποτέλεσμα η τελική ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές να δημιουργεί στο σύνολο (άμεσα και έμμεσα) 13,3 δισ. εγχώρια προστιθέμενη αξία, δηλαδή περίπου 6,1% του ΑΕΠ της χώρας.

 

Μερικά από τα συμπεράσματα της μελέτης είναι:

 

* Ο ελληνόκτητος στόλος (3.677 ποντοπόρα πλοία) κατέχει την πρώτη θέση παγκοσμίως σε χωρητικότητα, με δεύτερο τον στόλο της Ιαπωνίας και τρίτο, με σημαντική διαφορά, αυτόν της Γερμανίας.

 

* Καθώς η ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας αποδεικνύεται αναιμική, οι ναύλοι τα επόμενα 2-3 χρόνια θα παραμείνουν σε χαμηλά επίπεδα, ενώ κρίνεται ότι απαιτείται τουλάχιστον μια τριετία για την επαναφορά τους στα προ κρίσης επίπεδα.

 

 

[email protected]

 

 

 


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=44254