- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Κερδισμένοι οι εργολάβοι

30/04/13 Αρχείο Άρθρων,ΕΛΛΑΔΑ

Οι κατασκευαστές είχαν κάθε λόγο να πανηγυρίζουν στη φιέστα της Ολυμπίας Οδού αφού θα εισπράξουν 130 εκατ. ευρώ για τις καθυστερήσεις με υπαιτιότητα του Δημοσίου

 

Της Χαράς Τζαναβάρα

 

[1]Δεν έγιναν στον… βρόντο οι φιέστες της περασμένης Πέμπτης στον αυτοκινητόδρομο Αθηνών-Κορίνθου-Πάτρας, αλλά τις χαρές θα έπρεπε να τις κάνουν οι εργολάβοι και όχι οι επικεφαλής της τρικομματικής κυβέρνησης. Μία ημέρα πριν από τη φιέστα στην Ολυμπία οδό, με τα «δανεικά» μηχανήματα από άλλα έργα, αποδεικνύεται ότι δεν ήταν τζάμπα, καθώς ο αρμόδιος υπουργός είχε υπογράψει την άμεση καταβολή 60 εκατ. ευρώ ως προκαταβολή για τα συνολικά 130 εκατ. ευρώ που θα πάρουν οι κατασκευαστές του συγκεκριμένου έργου «εξαιτίας γεγονότος καθυστέρησης», φυσικά με ευθύνη του Δημοσίου!

 

Η υπουργική απόφαση, εκτός από τα κονδύλια προς τους εργολάβους, περιλαμβάνει δύο ενδιαφέρουσες ειδήσεις:

 

*Τα έργα στον αυτοκινητόδρομο έχουν σταματήσει από τις 26 Ιουνίου 2011 και το Δημόσιο δεν φαίνεται να έχει κινήσει τις διαδικασίες έκπτωσης των εργολάβων, παρόλο που η σύμβαση του 2007 παρέχει αυτό το δικαίωμα. Η ίδια σύμβαση έχει όμως προβλέψει ότι οι απαλλοτριώσεις έπρεπε να ολοκληρωθούν ώς το τέλος του 2009 και οι αρχαιολογικές ανασκαφές ώς τα μέσα του ίδιου έτους, δίνοντας μεγάλα πατήματα στους εργολάβους εναντίον του Δημοσίου, αφού και στους δύο τομείς υπάρχουν ακόμη εκκρεμότητες.

 

*Οι τράπεζες που χρηματοδοτούν το συγκεκριμένο έργο έχουν δώσει τη συγκατάθεσή τους στη νέα συμφωνία κυβέρνησης-εργολάβων. Είναι σημαντική εξέλιξη, καθώς σε άλλα έργα (Ιονία οδός και Ε-65) δεν εξασφαλιστεί ως τώρα ανάλογη έγκριση, δημιουργώντας σημαντικές ερωτηματικά για τις εξελίξεις.

 

Στην απόφαση για την Ολυμπία οδό αναφέρεται επίσης ότι έχουν πιστοποιηθεί απαιτήσεις των εργολάβων ύψους 94,1 εκατ. ευρώ. Τα 92 εκατ. αφορούν απαιτήσεις ώς τις 26-6-2011 και τα δύο προφανώς είναι προκαταβολή από το πριμ της επανεκκίνησης, που όπως διέρρευσε από επίσημα χείλη θα κυμανθούν στα 10 εκατ. για κάθε αυτοκινητόδρομο.

 

Η πολιτική ηγεσία του υπερυπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Υποδομών και Δικτύων δείχνει ιδιαίτερη σπουδή να κλείσουν όλες οι συμφωνίες για τους αυτοκινητόδρομους, καθώς πληθαίνουν οι φήμες ότι στον προωθούμενο ανασχηματισμό θα αποκοπούν οι τομείς Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, οπότε είναι πιθανόν να χρειαστεί να ανοίξει νέος κύκλος συζητήσεων της νέας ηγεσίας και των εργολάβων.


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=46412