- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε
«Κούρεμα» στον Ε65
10/05/13 Αρχείο Άρθρων,ΕΛΛΑΔΑ
Αντιδράσεις από φορείς της Φθιώτιδας για το κόψιμο απ’ τον αυτοκινητόδρομο της παράκαμψης της Λαμίας καθώς και του οδικού άξονα μέχρι την Ξυνιάδα Δομοκού. Διαμαρτυρίες και για τους δύο νέους σταθμούς διοδίων που απαιτούν οι ανάδοχες εταιρείες, όταν στην περιοχή λειτουργούν ήδη άλλοι τρεις
ΛΑΜΙΑ Του Γιώργου Δελιχά
[1]Τις έντονες αντιδράσεις των φορέων της Φθιώτιδας έχουν προκαλέσει οι αρνητικές εξελίξεις γύρω από την κατασκευή του οδικού άξονα Ε65, ενώ παράλληλα στην επικαιρότητα επανέρχεται και το θέμα των διοδίων που είτε λειτουργούν είτε σχεδιάζεται να λειτουργήσουν στην περιοχή και στο πλαίσιο της επανεκκίνησης των μεγάλων οδικών έργων.
Η αιτία που προκαλεί τις έντονες αντιδράσεις των φορέων της Φθιώτιδας είναι ο σχεδιασμός των αρμόδιων υπουργείων να μη συμπεριληφθεί στην επανεκκίνηση του Ε65 το τμήμα του οδικού άξονα που διέρχεται από τον νομό. Συγκεκριμένα μένουν εκτός σχεδιασμού η παράκαμψη της Λαμίας και το υπόλοιπο τμήμα μέχρι την Ξυνιάδα Δομοκού, ενώ, όπως χαρακτηριστικά έχει επισημάνει το παράρτημα Αν. Στερεάς του ΤΕΕ, το τμήμα του οδικού άξονα που θα συνεχιστεί «είναι αυτό με τις λιγότερες τεχνικές δυσκολίες και το οποίο δεν εξυπηρετεί ουσιαστικά σε τίποτα».
Το παράρτημα Αν. Στερεάς του ΤΕΕ μάλιστα ήταν ο φορέας που αντέδρασε αρχικά απέναντι στη συγκεκριμένη εξέλιξη, ασκώντας έντονη κριτική στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης και των αρμόδιων υπουργείων. Σε σχετικές επιστολές του ο πρόεδρος της διοικούσας, Αποστόλης Καραναστάσης, έχει επισημάνει ότι μένει εκτός σχεδιασμού το τμήμα του οδικού άξονα που πραγματικά συμβάλλει στη βελτίωση των υποδομών στον τομέα των μεταφορών και το οποίο έχει ήδη κατασκευαστεί σ’ έναν πολύ μεγάλο βαθμό, ενώ αντίθετα σχεδιάζεται να κατασκευαστεί το τμήμα του οδικού άξονα που αφορά το πεδινό κομμάτι στην περιοχή της Θεσσαλίας, όπου μάλιστα ήδη υπάρχει σύγχρονος οδικός άξονας.
Την έντονη διαφωνία του στον σχεδιασμό για την επανεκκίνηση του Ε65 έχει εκφράσει και ο Δήμος Λαμιέων. Οπως έχει πει ο δήμαρχος Λαμιέων, Γιώργος Κοτρωνιάς, από την πλευρά της δημοτικής αρχής θα ασκηθεί κάθε πίεση ώστε να συμπεριληφθεί στον σχεδιασμό τουλάχιστον η παράκαμψη της Λαμίας. Μάλιστα τόσο από την πλευρά του Δήμου Λαμιέων όσο και από την πλευρά του Δήμου Καρπενησίου έχει τονιστεί η σημασία του τμήματος του Ε65 που παρακάμπτει τη Λαμία στη συνολικότερη διευκόλυνση των μεταφορών, αλλά και της μετακίνησης των πολιτών, ενώ παράλληλα έχει επισημανθεί ότι το συγκεκριμένο τμήμα έχει ήδη κατασκευαστεί σε πολύ μεγάλο ποσοστό.
Αντίθετα, αρνητική απέναντι στη συγκεκριμένη εξέλιξη είναι η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας. Στην τελευταία συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου συζητήθηκαν και καταγγέλθηκαν οι συγκεκριμένες εξελίξεις, ενώ ελήφθη ομόφωνη απόφαση να ζητηθεί από τα αρμόδια υπουργεία να σταματήσουν να λειτουργούν τα διόδια της Αγίας Τριάδας Μώλου, το αντίτιμο των οποίων εισπράττεται προκειμένου να χρηματοδοτηθεί η κατασκευή του Ε65.
Τα διόδια
Το θέμα της λειτουργίας των διοδίων της Αγίας Τριάδας Μώλου στην εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας τέθηκε αρχικά τόσο από το παράρτημα Αν. Στερεάς του ΤΕΕ όσο και από τον Δήμο Μώλου-Αγίου Κωνσταντίνου, που είχαν ζητήσει να σταματήσει η λειτουργία τους από τη στιγμή που έχει σταματήσει η κατασκευή του Ε65.
Το συγκεκριμένο θέμα επανέφεραν το περιφερειακό συμβούλιο Στερεάς Ελλάδας και ο περιφερειάρχης Κλέαρχος Περγαντάς, ενώ στον νομό Φθιώτιδας επανέρχεται συνολικά στην επικαιρότητα το θέμα των διοδίων. Ηδη εντός των ορίων του νομού λειτουργούν τρία μετωπικά διόδια, ενώ σχεδιάζονται να λειτουργήσουν δύο ακόμη.
Ο ένας σταθμός διοδίων αφορά την περιοχή ανάμεσα στην πόλη της Λαμίας και τη Στυλίδα, τον οποίο ήδη ο Δήμος Λαμιέων προσπαθεί να μπλοκάρει μέσα από προσφυγές στα αρμόδια όργανα. Αντίθετα οι παραχωρησιούχες εταιρείες πιέζουν στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων για τη συνέχιση των μεγάλων οδικών έργων για τη λειτουργία των νέων σταθμών διοδίων, αλλά και για την αύξηση του αντιτίμου στους σταθμούς που ήδη λειτουργούν.
Παράλληλα τις δικές τους πιέσεις για μείωση του αντιτίμου των διοδίων ασκούν οι ιδιοκτήτες φορτηγών αυτοκινήτων, αρκετοί από τους οποίους καλούνται να πληρώσουν ιδιαίτερα μεγάλα πρόστιμα για διέλευση από σταθμούς διοδίων χωρίς την καταβολή του αντιτίμου, ενώ έντονες είναι και οι αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών της Φθιώτιδας για τη λειτουργία των μετωπικών και πλευρικών διοδίων.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: EUROKINISSI
Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=48663
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε