- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Μπλόκο στις «παντόφλες» της Σαλαμίνας

10/05/13 Αρχείο Άρθρων,ΕΛΛΑΔΑ

Χωρίς σύνδεση με Πέραμα κινδυνεύουν να μείνουν χιλιάδες κάτοικοι και επισκέπτες του νησιού, καθώς τη Δευτέρα λήγει η τρίτη παράταση για να παρουσιάσουν οι πλοιοκτήτες βεβαιώσεις ασφάλισης σύμφωνα με το Π.Δ. 06/2012

 

Ο δήμαρχος Σαλαμίνας Ι.Τσαβαρής, μιλώντας χθες το βράδυ στην «Εφ.Συν.», χαρακτήρισε απαράδεκτο το γεγονός ότι στη σημερινή σύσκεψη δεν έχει προσκληθεί να συμμετάσχει και ο ίδιος

 

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

[1]Αντιμέτωποι μ' ένα τεράστιο πρόβλημα, αυτό της μετακίνησής τους, βρίσκονται χιλιάδες κάτοικοι της Σαλαμίνας, αλλά και άλλοι τόσοι επισκέπτες του νησιού, καθώς από τη Δευτέρα υπάρχει ο κίνδυνος να σταματήσουν τα δρομολόγια των πορθμειακών γραμμών Περάματος-Παλουκίων Σαλαμίνας και Φανερωμένης-Περάματος Μεγαρίδος.

 

Το πρόβλημα προέκυψε, σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας, γιατί τα φέριμποτ («παντόφλες») που εκτελούν τα συγκεκριμένα δρομολόγια δεν διαθέτουν ασφαλιστική κάλυψη για απαιτήσεις τρίτων (επιβάτες και οδηγοί) όπως προβλέπεται στο Π.Δ. 06/2012 με το οποίο ενσωματώθηκε η Κοινοτική Οδηγία 2009/20 για όλα τα πλοία άνω των 300 GT από 1η Ιανουαρίου του 2012. Η ρύθμιση αυτή εξασφαλίζει την επαρκή αποζημίωση των επιβατών σε περίπτωση ατυχήματος ή ζημιάς κατά τη διάρκεια του πλου.

 

Οπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου, ο υπουργός Ναυτιλίας έδωσε τρεις παρατάσεις συμμόρφωσης στους πλοιοκτήτες, προκειμένου να προσκομίσουν την προβλεπόμενη βεβαίωση ασφαλιστικής κάλυψης. Στις 5 Απριλίου έγινε μια μεγάλη σύσκεψη στο ΥΝΑ παρουσία εκπροσώπων των πλοιοκτητών, υπηρεσιακών παραγόντων και του δημάρχου Σαλαμίνας Ι.Τσαβαρή και, σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΥΝΑ, έγινε σαφές στους ενδιαφερόμενους ότι η τρίτη παράταση είναι η τελευταία.

 

Παράταση λόγω Πάσχα

 

Ωστόσο κατά τη λήξη και αυτής της παράτασης στις 8 Μαΐου οι ενδιαφερόμενοι δεν προσκόμισαν και πάλι την προβλεπόμενη βεβαίωση. Λόγω των εορτών του Πάσχα και της Πρωτομαγιάς το ΥΝΑ αποφάσισε, στο πλαίσιο της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, να δοθεί η δυνατότητα συνέχισης εκτέλεσης των δρομολογίων των πλοίων της γραμμής μέχρι τη Δευτέρα 13 Μαΐου που τη χαρακτηρίζει ως «καταληκτική» ημερομηνία για την προσκόμιση της βεβαίωσης.

 

Εάν μέχρι τη Δευτέρα δεν έχουν προσκομιστεί οι σχετικές βεβαιώσεις, τα συγκεκριμένα φέριμποτ θα σταματήσουν να εκτελούν τα δρομολόγια και για τον λόγο αυτό το ΥΝΑ ενημερώνει το επιβατικό κοινό που κάνει χρήση της συγκεκριμένης πορθμειακής γραμμής να επικοινωνεί απαραίτητα με τις λιμενικές αρχές Σαλαμίνας (τηλ. 210-4677277) και Περάματος (210-4410441) ώστε να τους δίνονται οι κατάλληλες οδηγίες σχετικά με τη δυνατότητα και τον τρόπο μετακίνησής τους.

 

Σήμερα πρόκειται να πραγματοποιηθεί στο ΥΝΑ σύσκεψη με τη συμμετοχή των βουλευτών της περιοχής όλων των κομμάτων, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου εξετάζει το ενδεχόμενο να δρομολογηθούν άλλα πλοία στις δύο αυτές γραμμές.

 

Ο δήμαρχος Σαλαμίνας Ι.Τσαβαρής μιλώντας χθες το βράδυ στην «Εφ.Συν» χαρακτήρισε απαράδεκτο το γεγονός ότι στη σημερινή σύσκεψη δεν έχει προσκληθεί να συμμετάσχει και ο ίδιος και αναρωτήθηκε πως μπορεί να λαμβάνονται αποφάσεις για τη Σαλαμίνα και τους κατοίκους της χωρίς την παρουσία του δημάρχου της. Τόνισε δε ότι οι ιδιοκτήτες των φέριμποτ (περίπου 33 στη μία γραμμή και περίπου 10 μικρότερα στην άλλη) έχουν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, καθώς υποστηρίζουν ότι δεν εμπίπτουν στην κατηγορία της ΚΟ, το θέμα τους έχει συζητηθεί και αναμένεται η απόφαση. Για τον λόγο αυτό ο ίδιος ζήτησε από τον Κ. Μουσουρούλη να περιμένουν την απόφαση του ΣτΕ και μετά να δουν τι θα κάνουν, αλλά δεν εισακούστηκε.

 

Δήλωσε επίσης ότι δεν μπορούν να λαμβάνονται αυτές οι αποφάσεις για το δεύτερο πορθμείο στην Ευρώπη σε διακίνηση επιβατών (12 εκατ. ετησίως) και επισήμανε τους κινδύνους που υπάρχουν εάν διακοπούν από τη Δευτέρα τα πορθμειακά δρομολόγια.

 

Σύμφωνα πάντως με ναυτιλιακές πηγές, το πρόβλημα αυτό δεν θα είχε δημιουργηθεί εάν δεν είχε καταργηθεί επί κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ, το 2011, το ΚΑΕΟ (Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων) που αποτελούσε και τη μεγαλύτερη επιβάρυνση στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια (6,5% χωρίς ΦΠΑ) και το οποίο αποδιδόταν στο ΝΑΤ σε περίπτωση ναυαγίου ή ατυχήματος. Αυτό έγινε σε μια προσπάθεια του τότε πρωθυπουργού Γ. Παπανδρέου να προχωρήσει σε μείωση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων περίπου στο 10%.

 

[email protected]

 


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=48892