- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Λίγοι οι ενδιαφερόμενοι, παρατείνεται ο διαγωνισμός

13/05/13 Αρχείο Άρθρων,ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ

 

Της Χαράς Τζαναβάρα

 

53 [1]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Σε «κενό αέρος» έπεσαν οι διαγωνισμοί του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση 22 περιφερειακών αεροδρομίων, σε σύνολο 37 που διαθέτει η χώρα μας. Αργά την Παρασκευή ανακοινώθηκε παράταση στην εκδήλωση ενδιαφέροντος ώς τις 31 Μαΐου, ενώ αρχικά είχε ανακοινωθεί ως καταληκτική ημερομηνία η 17η του μηνός. Είναι η δεύτερη εμπλοκή μετά την, αιφνιδιαστική για την κυβέρνηση, μεταβίβαση του 26,66% των μετοχών της Hochtief σε καναδικό ασφαλιστικό φορέα, που αναμένεται να ολοκληρωθεί στο δεύτερο εξάμηνο του έτους και εκ των πραγμάτων θα καθυστερήσει τις διαδικασίες για το υπόλοιπο πακέτο του «Ελ. Βενιζέλος», με τους Κινέζους να επιμένουν στην απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου άνω του 50%.

 

H επίσημη αιτιολογία

 

Ως επίσημη αιτιολογία για την παράταση στον διαγωνισμό των περιφερειακών αεροδρομίων αναφέρεται η παροχή πρόσθετων απαντήσεων σε ερωτήματα που θα υποβάλουν οι ενδιαφερόμενοι ώς τις 24 του μηνός. Να σημειωθεί ότι έως τώρα έχουν δοθεί τρεις φορές διευκρινίσεις σε όρους του διαγωνισμού, που αφορούν κυρίως την εμπειρία στη διαχείριση αεροδρομίων με υψηλή επιβατική κίνηση.

 

Το βασικό θέμα όμως είναι το ύψος των επενδύσεων που οφείλουν να κάνουν οι ανάδοχοι, και μάλιστα μέσα στην πρώτη τριετία από την υπογραφή της σύμβασης, ώστε να έχουν δικαίωμα να προχωρήσουν σε απελευθέρωση των τελών στάθμευσης, που είναι και το πιο ενδιαφέρον γι' αυτούς κομμάτι του προγράμματος.

 

Στην πραγματικότητα, η αναβολή οφείλεται στο μειωμένο ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί έως τώρα, το οποίο μάλιστα αφορά μόνον την ομάδα Α των αεροδρομίων στην οποία περιλαμβάνεται η Θεσσαλονίκη. Για τη Β ομάδα το ενδιαφέρον εστιάζεται μόνο στις περιπτώσεις της Ρόδου και της Κω, που έχουν ιδιαίτερα υψηλό αριθμό αφίξεων/αναχωρήσεων. Οπως είναι γνωστό, το ΤΑΙΠΕΔ έχει διαμορφώσει δύο ομάδες αεροδρομίων, με επτά βασικές και τρεις πιθανές εγκαταστάσεις η καθεμία, ενώ υπάρχει και η περίπτωση της Νέας Αγχιάλου Μαγνησίας, που ως «μπαλαντέρ»μπορεί να ενταχθεί και στις δύο ομάδες.

 

Από πηγές του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρεται ότι έως τώρα έχουν επιδείξει ενδιαφέρον υποβάλλοντας ερωτήσεις δύο όμιλοι. Ο πρώτος είναι η Corporetion America, με έδρα την Αργεντινή, που όμως έχει επεκτείνει τη δράση της ως τη γειτονική Ιταλία ενώ ελέγχει και τις εγκαταστάσεις στο Ερεβαν της Αρμενίας. Ο δεύτερος είναι η γερμανική Fraport, που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο τις Φρανκφούρτης. Σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες, οι Γερμανοί ενδιαφέρονται επίσης για την κατασκευή και εκμετάλλευση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης.

 

Το ίδιο έργο λέγεται πως ενδιαφέρει την «Ακτωρ» του ομίλου Μπόμπολα, που έχει ξεκινήσει κάποιες συζητήσεις με τη γαλλική Vinci με την οποία συνεργάζεται στα έργα της Κορίνθου-Πατρών και παλιότερα είχαν συμπράξει στην κατασκευή της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου. Η Vinci έχει εκδηλώσει χαλαρά ενδιαφέρον και για το «Ελ. Βενιζέλος».


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=49484