- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Ναι στην απεργία, ναι και στην επίταξη!

16/05/13 Αρχείο Άρθρων,ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η ηγεσία των εκπαιδευτικών έφθασε να προτείνει μέχρι και την απόσυρση της κινητοποίησης και να σαμποτάρει την τελική προσπάθεια να σπάσει η επιστράτευση μαζικά και συντεταγμένα

 

Της Αννας Ανδριτσάκη

 

 

getFile (32) [1]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Χθες ξεκίνησε η επιστράτευση. Αύριο οι Πανελλαδικές. Η απεργία; Στη θεωρία ναι, στην πράξη όχι. Επειδή έτσι το θέλει η ηγεσία της ΟΛΜΕ και όχι η βάση, οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί που, προχθές, έστειλαν μήνυμα ανυπακοής στην επιστράτευση τόσο ισχυρό που τρόμαξαν ακόμα και την ηγεσία της Ομοσπονδίας, η οποία μετήλθε πολλούς τρόπους για να αναχαιτιστεί το αγωνιστικό κύμα που την έφερνε απειλητικά ενώπιον των ευθυνών της. Εφτασε να προτείνει μέχρι και απόσυρση της απεργιακής της πρότασης και εν τέλει να σαμποτάρει την τελική προσπάθεια να σπάσει η επιστράτευση μαζικά και συντεταγμένα. Η βάση υπερέβη τις χαμηλές προσδοκίες της ηγεσίας, η ηγεσία υπερέβη τα όρια. Το συνδικαλιστικό εκπαιδευτικό κίνημα στον αέρα.

 

Υστερα από μια εκρηκτική ολοήμερη συνεδρίαση των προέδρων των τοπικών οργανώσεων που ξεκίνησε χθες το πρωί και ολοκληρώθηκε τις πρώτες πρωινές ώρες, σήμερα, αποφασίστηκε «ναι» στην απεργία, «ναι» και στην επιστράτευση, χωρίς, όμως, την πραγματική συναίνεση των χιλιάδων εκπαιδευτικών που ήταν έτοιμοι να αποδείξουν ότι δεν θα πάει τζάμπα η μαγκιά.

 

Tο μεγάλο κόλπο…

 

Εν μέσω καταγγελιών για στημένες διαδικασίες και συνδικαλιστικά παιχνίδια από τις πλειοψηφικές παρατάξεις της ΟΛΜΕ (ΔΑΚΕ, ΠΑΣΚ, ΣΥΝΕΚ, δηλαδή Ν.Δ., ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ) έγινε το μεγάλο κόλπο. Να κατέβει σε διπλή ψηφοφορία (α) η αρχική πρόταση για απεργία και (β) η αποδοχή των όρων και των προϋποθέσεων για σπάσιμο της επιστράτευσης. Η πρώτη πρόταση πέρασε με άνετη πλειοψηφία. Σε σύνολο 85 ΕΛΜΕ πήρε 78 υπέρ, 4 κατά, 3 λευκά. Η δεύτερη δεν πέρασε λόγω… λευκών. Πήρε 18 υπέρ, 9 κατά και 57 λευκά από προέδρους που κατήγγελλαν τη διαδικασία. Σε μια ατμόσφαιρα δραματικής σύγκρουσης, η πλειοψηφία του Σώματος φώναζε στο προεδρείο της ΟΛΜΕ αν θέλει την αναστολή της απεργίας να το πει καθαρά. Νωρίτερα, βέβαια, το είχε τολμήσει, αλλά επειδή δεν μπόρεσε να το περάσει το πήρε γρήγορα πίσω. Περίπου το 30% των προέδρων τασσόταν υπέρ της άρνησης στην επιστράτευση ενώ διαγραφόταν τάση επικράτησης της γραμμής αυτής καθώς εκτιμήσεις έδιναν έως και διπλασιασμό του ποσοστού αυτού στη διαδικασία ψηφοφορίας.

 

Εν μέσω διαδικασιών, νωρίτερα το απόγευμα, τα μέλη του Δ.Σ. αποχώρησαν για να συσκεφθούν εκτάκτως ώστε να αντιμετωπίσουν το ενδεχόμενο να τεθεί το αίτημα για σπάσιμο της επιστράτευσης. Τότε προφανώς ελήφθη η απόφαση για τη μεγάλη ακροβατική κωλοτούμπα. Η λέξη που στο τέλος της ψηφοφορίας απέδιδε το αποτέλεσμα. «Το αποτέλεσμα είναι καθαρό» φώναζε κατηγορηματικά ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ και άφηνε το Σώμα να ουρλιάζει για επανάληψη των διαδικασιών.

 

Κανείς δεν περίμενε αυτή την εξέλιξη. Ούτε η ίδια η ΟΛΜΕ, που κατάφερε να συσπειρώσει τόσο τον αγανακτισμένο κόσμο των εκπαιδευτικών, ώστε κατάλαβε πως πρέπει να πάρει ευθύνες και να σηκώσει στην πλάτη της το βάρος της ανατροπής των Πανελλαδικών. Η επιστράτευση τη βόλευε. Μόλις άρχισαν να αλλάζουν τα δεδομένα, άλλαξε και ο προσανατολισμός. Η ΑΔΕΔΥ αποφάσισε να εκτεθεί και να πληρώσει άμεσα το κόστος. Η ΟΛΜΕ περίμενε. Χθες, έληξε η προθεσμία. Εμεινε, όμως, η ρετσινιά. Από ήρωες, συνδικαλίσκοι, έλεγαν οι αγανακτισμένοι. Από σήμερα ξεκινά ο αγώνας διαχείρισης της κρίσης.

 

Ανακούφιση στην κυβέρνηση

 

Αντιθέτως, η κυβέρνηση ανακουφίστηκε. Την ώρα που έβλεπε ότι έχανε το στοίχημα του κοινωνικού αυτοματισμού, και για να αποφύγει τα χειρότερα, έβαζε στο φουλ τους κατασταλτικούς μηχανισμούς της. Προχώρησε σε γενικευμένη επίταξη όλων των σχολικών κτιρίων σε όλη τη χώρα, από τα λύκεια έως τα νηπιαγωγεία.

 

Η αστυνομία έστελνε στους δήμους της χώρας φύλλα επίταξης για τα κτίρια και τις υποδομές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Με κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Εσωτερικών, Οικονομικών και Παιδείας, την οποία παρέλαβαν οι δήμαρχοι της χώρας (καθώς η λειτουργία των σχολικών εγκαταστάσεων εντάσσεται στην αρμοδιότητά τους), γνωστοποιούνταν η πάγια τακτική της κυβέρνησης στις επιτάξεις. Αναφέρεται άλλωστε και στην πρωθυπουργική απόφαση για «πολιτική κινητοποίηση του συνόλου των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και των αναγκαίων πόρων». Φοβούνταν από καταλήψεις μέχρι σαμποτάζ κάθε μορφής. Αν και η πρόθεση ήταν διαμαρτυρία. Μαζικά και συντεταγμένα. Πάει κι αυτό. Εκτός κι αν σήμερα υπάρξουν πάλι ανατροπές.

 

Για την ιστορία, στα νέα φύλλα επίταξης αναφέρεται: «Από 12η μεσημβρινή έχουν επιταχθεί μέχρι νεωτέρας το σύνολο των σχολικών κτιρίων και μονάδων, γραφείων, εγκαταστάσεων υλικού και των εν γένει ακινήτων και κινητών μέσων, που είναι απαραίτητα για την απρόσκοπτη διεξαγωγή και ολοκλήρωση των πανελλαδικών εξετάσεων, των προαγωγικών εξετάσεων και κάθε άλλης εξέτασης και εκπαιδευτικής διαδικασίας».

 

Οι υπόχρεοι να διαθέσουν τα σχετικά ακίνητα ή κινητά, αν αρνηθούν ή παραλείψουν να εκτελέσουν τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την επίταξη, τιμωρούνται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών μηνών, τονίζεται στη διαταγή.

 

Η δήλωση του υπουργού Παιδείας, στο τέλος της χθεσινής ημέρας, αποδείχθηκε προφητική, όταν είπε καλή επιτυχία στους μαθητές και καλή δύναμη στους εκπαιδευτικούς. Κατά τ' άλλα, εξηγούσε τα δέοντα:

 

Α. Ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση προχώρησαν σε μια επιβεβλημένη απόφαση, για να διαφυλάξουν την προσπάθεια των νέων που διαγωνίζονται στην πιο δύσκολη εξέταση της ζωής τους.

 

Β. Υψιστο καθήκον όλων είναι η δημιουργία κλίματος ηρεμίας για την ολοκλήρωση της κοπιώδους προσπάθειας των παιδιών.

 

Γ. Τώρα προέχει η άσκηση του καθήκοντος και η ομαλή διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων. Αυτό άλλωστε επιθυμεί η ελληνική κοινωνία.

 

* Για αλλοδαπούς μαθητές:

 

Από το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, ανακοινώνεται:

 

Οι υποψήφιοι ημεδαποί ή αλλοδαποί μαθητές δύνανται απρόσκοπτα να προσέλθουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, προσκομίζοντας μόνο το Δελτίο Εξεταζομένου, που έχουν παραλάβει από τα λύκειά τους.

 

 


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=50664