- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Κυκλοφοριακές ανατροπές στην Πανεπιστημίου

16/05/13 Αρχείο Άρθρων,ΕΛΛΑΔΑ

Οι παρεμβάσεις που θα γίνουν στον πιο κεντρικό δρόμο της πρωτεύουσας, σε συνδυασμό με την επέκταση του τραμ, θα επηρεάσουν όλους τους δρόμους στην εντός δακτυλίου περιοχή, όπως την Ακαδημίας που θα αλλάξει κατεύθυνση

 

Της Χαράς Τζαναβάρα

 

getFile (49) [1]getFile (50) [2]Ανατροπές στον συγκοινωνιακό και κυκλοφοριακό χάρτη του κέντρου θα φέρουν οι παρεμβάσεις στην Πανεπιστημίου, που θα επηρεάζουν όλους τους δρόμους στην εντός δακτυλίου περιοχή. Από τον κεντρικό αυτό δρόμο της πρωτεύουσας διέρχονται κατά μέσο όρο 75.000 οχήματα, από τα οποία το 60% αντιπροσωπεύουν τη διαμπερή κυκλοφορία που θα διοχετευθεί κυρίως στη λεωφόρο Αλεξάνδρας. Εξυπηρετούνται επίσης 50 γραμμές λεωφορείων και 13 τρόλεϊ που θα «μετακομίσουν» στην Ακαδημίας. Καθοριστικό ρόλο θα παίξουν οι οδοί Μπενάκη, Αμερικής, Ομήρου και Σίνα, που θα παραμείνουν ανοιχτές για να εξασφαλίσουν τη σύνδεση των περιοχών εκατέρωθεν της Πανεπιστημίου.

 

Οι κυκλοφοριακές μελέτες εκπονήθηκαν από την κρατική εταιρεία «Αττικό Μετρό», που έχει τη συνολική ευθύνη της ανάπλασης και της επέκτασης της γραμμής του τραμ, με προϋπολογισμό 80 εκατ. ευρώ. Η επικύρωσή τους αναμένεται να γίνει ώς το τέλος του μήνα από την επιτροπή υλοποίησης του προγράμματος, όπως ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Περιβάλλοντος.

 

Η επέκταση του τραμ από το Σύνταγμα ώς την πλατεία Αιγύπτου, στη διασταύρωση της Πατησίων με τη λεωφόρο Αλεξάνδρας, έχει μήκος 2,1 χλμ., από τα οποία το ένα χλμ. αφορά την Πανεπιστημίου. Θα διαθέτει δύο λωρίδες για το τραμ, που θα μπορούν να χρησιμοποιούνται από ταξί, ασθενοφόρα και οχήματα ανεφοδιασμού. Οι υπόλοιπες δύο λωρίδες κυκλοφορίας θα δοθούν στους πεζούς, σε συνδυασμό με τις νέες αναπλάσεις στις πλατείες Κοραή, Δικαιοσύνης και Ομόνοιας.

 

Σε ποιους δρόμους θα γίνουν αλλαγές

 

Οι σημαντικότερες κυκλοφοριακές αλλαγές αφορούν τους παρακάτω δρόμους:

 

ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ. Ο δρόμος, που εξυπηρετεί κατά μέσο όρο 28.000 οχήματα την ημέρα, θα αλλάξει κατεύθυνση και θα εξυπηρετεί όσους κινούνται από το Σύνταγμα προς την Ομόνοια. Από τις τρεις λωρίδες κυκλοφορίας, η μία θα δοθεί αποκλειστικά στα λεωφορεία και τρόλεϊ. Στην ουσία θα είναι συνέχεια της λεωφορειολωρίδας που υπάρχει στη λεωφόρο Αμαλίας, θα στρίβει δεξιά για λίγο στη Β. Σοφίας και θα διασχίζει την Ακαδημίας, όπου θα διακλαδώνεται προς 3ης Σεπτεμβρίου και Πατησίων.

 

ΠΑΤΗΣΙΩΝ. Εκτός από το τραμ, θα διαθέτει ειδικές λωρίδες για τις συγκοινωνίες και προς τις δύο κατευθύνσεις. Θα εξυπηρετεί λεωφορεία και τρόλεϊ που έρχονται από τα Πατήσια για να μπουν στη Σταδίου και να συνεχίσουν προς Σύνταγμα. Στην αντίθετη κατεύθυνση θα χρησιμοποιείται από το τμήμα μετά τη Χαλκοκονδύλη.

 

ΟΜΟΝΟΙΑ. Η σημερινή πλατεία θα μεγαλώσει, αφού θα καταργηθούν οι λωρίδες κυκλοφορίας που οδηγούν προς την Αγίου Κωνσταντίνου και την 3ης Σεπτεμβρίου. Θα διατηρηθεί η κυκλοφορία στον άξονα Πειραιώς-Σταδίου. Στη Σταδίου η μέση ημερήσια κυκλοφορία κυμαίνεται από 50 έως 55 χιλιάδες οχήματα.

 

ΦΙΛΕΛΛΗΝΩΝ. Θα αποκτήσει λεωφορειολωρίδα, που θα αποτελεί συνέχεια αυτής που υπάρχει κατά μήκος της Σταδίου. Οι άλλες δύο θα εξυπηρετούν την υπόλοιπη κυκλοφορία.

 

ΑΜΑΛΙΑΣ. Παραμένει η λεωφορειολωρίδα της ανόδου, αλλά μετατοπίζεται προς την πλευρά της πλατείας, ενώ θα καταργηθεί η σημερινή λωρίδα για λεωφορεία στο ρεύμα προς Συγγρού. Η λεωφόρος θα παραμείνει ανοιχτή για την υπόλοιπη κυκλοφορία με κατεύθυνση προς τη Β. Σοφίας. Προβλέπεται επίσης η κατασκευή δεύτερης γραμμής για το τραμ, αφού κατά μήκος της λεωφόρου Αμαλίας έχει μόνο μία και για τις δύο κινήσεις.

 

Οι κυκλοφοριακές μελέτες προβλέπουν και δύο ενδιαφέρουσες προσθήκες. Θα δημιουργηθούν δύο «ζεύγη» δρόμων κάθετων στην Πανεπιστημίου, που θα εξασφαλίζουν την επικοινωνία με λεωφορεία και Ι.Χ. των περιοχών που βρίσκονται στις δύο πλευρές της παρέμβασης. Συγκεκριμένα:

 

* Η Μπενάκη και η Αμερικής θα δημιουργήσουν το πρώτο «ζεύγος» για την αποκλειστική εξυπηρέτηση των Ι.Χ. Η Αμερικής θα διατηρηθεί ως άνοδος προς το Κολωνάκι, αλλά η Μπενάκη θα αντιδρομηθεί και θα γίνει κάθοδος.

 

* Η Ομήρου και ο άξονας Εδουάρδου Λω-Σίνα θα αποτελέσουν το άλλο «ζεύγος» μόνο για τα λεωφορεία και ενδεχομένως τα τρόλεϊ. Η πρώτη θα εξακολουθήσει να λειτουργεί ως άνοδος, αλλά η δεύτερη θα γίνει κάθοδος σε όλο της το μήκος.

 

Προβλέπονται πεζοδρομήσεις σε μικρούς κάθετους δρόμους της Πανεπιστημίου, όπως η Ρήγα Φεραίου, που θα συνδέσει τα Προπύλαια με τη Βιβλιοθήκη, και η Αρσάκη, που θα αυξήσει την σημερινή πλατεία Δικαιοσύνης προς το Αρσάκειο. Θα αποδοθούν, τέλος, στους πεζούς τμήματα μεγάλων δρόμων, όπως η Ιπποκράτους και η Χαριλάου Τρικούπη, αλλά ως τη διασταύρωση με την οδό Ακαδημίας.

 

 

 

 


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=50758