- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Το «Ικαρος Παλάς» έπεσε σε… σκόπελο

20/05/13 Αρχείο Άρθρων,ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών απέρριψε το αίτημα των «Μινωικών Γραμμών»
να δρομολογηθεί το πλοίο της στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά

 

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

Το επιβατηγό-οχηματαγωγό «Ικαρος Παλάς» των «Μινωικών Γραμμών» δεν θα δρομολογηθεί τελικά στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά, καθώς το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) που συνεδρίασε την Παρασκευή στη Νάξο, απέρριψε κατά πλειοψηφία το αίτημα της εταιρείας ως εκπρόθεσμο.

 

Αν και η απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλη -ο υπουργός είναι αυτός που λαμβάνει την οριστική απόφαση, αφού αυτή του ΣΑΣ έχει γνωμοδοτικό χαρακτήρα- είναι απορριπτική, τότε η ΑΝΕΚ θα συνεχίσει να έχει το μονοπώλιο στη συγκεκριμένη γραμμή με δύο πλοία, το «Λατώ» και το «Ελυρος».

 

Να σημειωθεί ότι είναι η δεύτερη συνεχόμενη χρονιά που απορρίπτεται το αίτημα των «Μινωικών Γραμμών» του ομίλου Γκριμάλντι, καθώς πέρυσι η εταιρεία προσπάθησε για πρώτη φορά να κάνει την είσοδό της στην αγορά των Χανίων, αλλά το αίτημά της για ετήσια δρομολόγηση πλοίου της στα Χανιά είχε απορριφθεί τόσο από το ΣΑΣ όσο και από τον τότε υπουργό Ναυτιλίας, προκαλώντας την έντονη αντίδραση της διοίκησης της εταιρείας.

 

Η διοίκηση των «Μινωικών Γραμμών» με ανακοίνωσή της στον τοπικό Τύπο λίγες ώρες πριν από τη συνεδρίαση του ΣΑΣ, επισήμανε ότι με την επιχειρηματική τους αυτή κίνηση στοχεύουν στη δημιουργία, εν μέσω ύφεσης, επιπλέον θέσεων εργασίας, καθώς όπως τόνιζαν το πλοίο θα επανδρωθεί με Ελληνες ναυτικούς, ενώ θα συμβάλουν στην αύξηση της τουριστικής κίνησης.

 

Η γραμμή Πειραιάς-Χανιά έχει προκαλέσει στο παρελθόν το ενδιαφέρον και άλλων εταιρειών, όπως της Attica και της εταιρείας Στρίντζη, αλλά και οι δύο έπειτα από κάποιο χρονικό διάστημα αποχώρησαν, σημειώνοντας σημαντικές οικονομικές ζημιές.

 

Το αίτημα της Νάξου

 

Το ΣΑΣ ικανοποίησε επίσης ένα χρόνιο αίτημα των φορέων της Νάξου, οι οποίοι ζητούσαν να έχει το νησί τους ακτοπλοϊκή σύνδεση, τουλάχιστον το καλοκαίρι, με την Κρήτη, καθώς το 2005 καταργήθηκε η δρομολόγηση συμβατικού πλοίου και έκτοτε δεν αντικαταστάθηκε. Σχετική επιστολή μάλιστα προς το υπουργείο Ναυτιλίας και τους αρμόδιους βουλευτές, είχε στείλει και ο Σύλλογος Ναξίων Κρήτης. Αιτήματα για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών των κατέθεσαν στη συνεδρίαση δήμαρχοι, περιφερειάρχες και βουλευτές.

 

[email protected]


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=51832