- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε
Η ανάπτυξη ξεκινάει από την… Κίνα
21/05/13 Αρχείο Άρθρων,ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Οι Ελληνες εφοπλιστές έκλεισαν συμφωνίες για δανειοδοτήσεις και ναυπηγήσεις 14 πλοίων σε κινεζικά ναυπηγεία
Ο όμιλος Cosco φαίνεται να μπαίνει για τα καλά στο παιχνίδι της διεκδίκησης ολόκληρου του Πειραιά
Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου
[1]Η ναυπηγική βιομηχανία στην Κίνα φαίνεται ότι βγήκε κερδισμένη από το ταξίδι της ελληνικής αντιπροσωπείας, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες οι Ελληνες εφοπλιστές έκλεισαν συμφωνίες για περίπου 14 καινούργιες ναυπηγήσεις πλοίων και επιπλέον για δανειοδοτήσεις από τράπεζες για πλοία που ήδη έχουν παραγγείλει και κατασκευάζονται στα κινεζικά ναυπηγεία.
Μαραζώνει ο Σκαραμαγκάς
Είναι γνωστή εξάλλου η προτίμηση των Ελλήνων εφοπλιστών στα κινεζικά ναυπηγεία και αυτό φαίνεται πεντακάθαρα από τους αριθμούς, αφού το 2011, το 2012 και το πρώτο τρίμηνο του 2013 έχουν παραγγείλει και ήδη χτίζονται 136 πλοία. Την ίδια ώρα τα ελληνικά ναυπηγεία μαραζώνουν, με πλέον ενδεικτικό παράδειγμα τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά που είναι «καταδικασμένα» να φτιάχνουν πλοία μόνο για τις Ενοπλες Δυνάμεις.
Και ενώ οι Ελληνες εφοπλιστές παραγγέλνουν τα πλοία τους στα ναυπηγεία της Κίνας, ο κινεζικός όμιλος της Cosco μπαίνει για τα καλά στο παιχνίδι της διεκδίκησης ολόκληρου του λιμανιού του Πειραιά. Το ενδιαφέρον της Cosco για το πρώτο λιμάνι της χώρας το επιβεβαίωσε χθες τόσο ο υπουργός Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλης όσο και ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στ. Σταυρίδης. Ο τελευταίος μιλώντας στο «Μέγκα» υποστήριξε ότι η Cosco ενδιαφέρεται να μεγαλώσει το μερίδιό της στο εμπορικό κομμάτι του λιμανιού του Πειραιά σε πρώτη φάση, ενώ πρόσθεσε πως οι Κινέζοι δεν έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το οποίο όμως έχουν βάλει στο στόχαστρό τους επιχειρήσεις από άλλα κράτη. Ανέφερε επίσης ότι το λιμάνι του Πειραιά μπορεί να ανταγωνιστεί εκείνο του Αμβούργου, καθώς κάποιος που θα μεταφέρει τα εμπορευματοκιβώτιά του μέσω του ελληνικού λιμανιού προς την Ευρώπη κερδίζει περίπου 1,5 εκατ. ευρώ.
Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά και η αισιοδοξία άμα τη αφίξει του πρωθυπουργού στην Ελλάδα ξεχειλίζει, η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) με μια «σκληρή» ανακοίνωσή της καταγγέλλει την κυβέρνηση ότι ετοιμάζεται να μετατρέψει τα λιμάνια σε κινεζικά μονοπώλια με ό,τι αυτό σημαίνει για ολόκληρη την Ευρώπη.
«Ανύπαρκτο όφελος»
Οι εργαζόμενοι στα λιμάνια υποστηρίζουν ότι η κυβέρνηση «προπαγανδίζει την παραχώρηση του προβλήτα ΙΙ, η οποία κατασκευάστηκε αποκλειστικά με χρηματοδότηση του δημοσίου ΟΛΠ και ποτέ δεν παρουσίασε επίσημα στοιχεία αποτίμησης του οφέλους του ελληνικού Δημοσίου, γιατί αυτά είναι ανύπαρκτα». Τονίζουν ότι ο ΟΛΘ διαθέτει 100 εκατ. ευρώ αποθεματικό, με το οποίο μπορεί να χρηματοδοτήσει την επέκταση του προβλήτα των κοντέινερ, ενώ ο ΟΛΠ εξαιτίας της παραχώρησης του προβλήτα ΙΙ αναγκάστηκε να κατασκευάσει τον προβλήτα Ι με κόστος 190 εκατ. ευρώ. Θα μπορούσε με τα χρήματα αυτά να αναβαθμίσει τον προβλήτα ΙΙ και να ξεκινήσει τον προβλήτα ΙΙΙ.
Η ΟΜΥΛΕ κάνει αναφορά και στην «περίφημη αύξηση της απασχόλησης» και τονίζει ότι 4.000 θέσεις που υποσχέθηκαν είναι τελικά 240, ενώ μετά την παραχώρηση του προβλήτα ΙΙ υπήρξε μείωση της απασχόλησης στον ΟΛΠ κατά 450 θέσεις.
Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=52385
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε