- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Της νύχτας τα…θέματα

22/05/13 Αρχείο Άρθρων,ΕΛΛΑΔΑ

Το ερώτημα Δ3 στα Μαθηματικά των εσπερινών λυκείων κρίθηκε λανθασμένο από την Μαθηματική Εταιρεία που ζητά οδηγίες για τον τρόπο βαθμολόγησης των γραπτών

 

Της Αννας Ανδριτσάκη

 

getFile (83) [1]Με μαθήματα κατευθύνσεων, Νεοελληνική Λογοτεχνία γα τη Θεωρητική και Φυσική για τη Θετική και Τεχνολογική Κατεύθυνση, συνεχίζονται σήμερα οι πανελλαδικές. Την ύπαρξη λάθους στα Μαθηματικά της Δευτέρας, για τις εξετάσεις των Εσπερινών, επισημαίνει η Μαθηματική Εταιρεία ζητώντας από το υπουργείο Παιδείας να δώσει οδηγίες για τον τρόπο βαθμολόγησης των γραπτών. Συνεχίζεται το καθεστώς επιστράτευσης, πληθαίνουν οι καταγγελίες για το ασφυκτικό πλαίσιο εφαρμογής που υπερβαίνει σε πολλές περιπτώσεις ακόμα και τα προβλεπόμενα όρια.

 

Επίταξη και αυταρχισμός 

 

Καθηγητές από τη Χίο αναφέρουν πως πέραν της επίταξης η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας έχει προχωρήσει –με προφορικές εντολές- στη σύσταση «επιτροπών εποπτείας», δηλαδή στον ορισμό ελεγκτών που παρακολουθούν τις Λυκειακές Επιτροπές, ενώ έχουν οριστεί εκπαιδευτικοί σε ρόλο «επιτηρητών εισόδων των εξεταστικών κέντρων».

 

Η τοπική ΕΛΜΕ, με ανακοίνωσή της, ρωτά «βάσει ποιου νομοθετικού πλαισίου» προβλέπονται αυτά τα μέτρα, ενώ καταγγέλλει τη διατήρηση του απαράδεκτου καθεστώτος υποχρεωτικής παρουσίας σε άλλα σχολεία των μη εμπλεκόμενων με τις πανελλαδικές εκπαιδευτικών. Την «παραπέρα ενίσχυση του κλίματος αυταρχισμού με αυθαίρετα έγγραφα της διευθύντριας Πειραιά» καταγγέλλει και η ΕΛΜΕ της περιοχής που διοργάνωσε, για τον λόγο αυτό, χθες το απόγευμα, μαζική παράσταση διαμαρτυρίας έξω από Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας.

 

Σε ό,τι αφορά το αμιγώς εξεταστικό κομμάτι των πανελλαδικών, η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία ανακοίνωσε ρητά ότι το θέμα Δ3 του μαθήματος Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας των πανελλαδικών εξετάσεων της Δ' Τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ (Ομάδα Β’), που διεξήχθησαν τη Δευτέρα 20 Μαΐου 2013 είναι λάθος. Καλεί το υπουργείο Παιδείας «να λάβει τα κατάλληλα μέτρα και να δώσει οδηγίες για τον τρόπο βαθμολόγησης των γραπτών». Να σημειωθεί ότι οι υποψήφιοι των Εσπερινών διαγωνίζονται σε διαφορετικά θέματα από εκείνους των ημερησίων.

 

Ανιση μεταχείριση 

 

Επιπλέον, η Εταιρεία, λαμβάνοντας υπόψη τον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων των άλλων μαθημάτων Γενικής Παιδείας που εξετάστηκαν την ίδια μέρα, επισημαίνει ότι «υπάρχει άνιση μεταχείριση των μαθητών που επέλεξαν τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας σε σχέση με τους μαθητές που επέλεξαν τα άλλα μαθήματα Γενικής Παιδείας».

 


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=52811