- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε
ΑναπλάΣτΕ το Φάληρο
30/05/13 Αρχείο Άρθρων,ΕΛΛΑΔΑ
Το Ε' τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας έκρινε συνταγματικό το διάταγμα του υπ. Περιβάλλοντος για τις παρεμβάσεις στο παράκτιο τόξο μέχρι τον παλιό Ιππόδρομο
Της Χαράς Τζαναβάρα
Το «πράσινο φως» άναψε το Συμβούλιο της Επικρατείας για την ανάπλαση του φαληρικού όρμου, αποκλείοντας οριστικά τη δημιουργία λιμανιού για κρουαζιερόπλοια, που προωθούσαν ορισμένοι στην ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης. Το Ε΄τμήμα του ΣτΕ έκρινε συνταγματικό και νόμιμο το σχέδιο διατάγματος του υπουργείου Περιβάλλοντος, με το οποίο κυρώνεται η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων των παρεμβάσεων στο παράκτιο οικολογικό πάρκο, που θα ενοποιείται με τον υπό κατασκευήν πολιτιστικό πόλο στον χώρο του παλιού Ιππόδρομου.
Οι εξι τομείς
Η μελέτη και τα σχέδια για το συγκρότημα της Λυρικής Σκηνής και της Βιβλιοθήκης εκπονήθηκαν από τον Ιταλό αρχιτέκτονα Ρέντζο Πιάνο και χρηματοδοτούνται από το ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος». Η παράκτια ζώνη, που ορίζεται από τη λεωφόρο Ποσειδώνος και τις εκβολές του Ιλισού και του Κηφισού, χωρίζεται σε έξι τομείς, με διαφορετικές χρήσεις ο καθένας. Συγκεκριμένα:
1. Στην έκταση των 530 στρεμμάτων του παράκτιου πάρκου, που βρίσκεται κυρίως στην παραλία του Μοσχάτου, προβλέπονται ήπιες αθλητικές εγκαταστάσεις (γήπεδα ποδοσφαίρου 5Χ5, γήπεδα μπάσκετ, τένις κ.λπ.).
2. Στη δεύτερη ζώνη, όπου βρίσκεται το ολυμπιακό κέντρο μπιτς βόλεϊ, θα υπάρξουν ναυταθλητικές μαρίνες, κτίρια πολιτισμού και αθλητισμού.
3. Στην τρίτη ζώνη, που αφορά τον περιβάλλοντα χώρο του τάε κβον ντο, χωροθετούνται συνεδριακά κτίρια και κτίρια πολιτισμού, ενώ στην τέταρτη το Μουσείο Αεροπορίας.
4. Στην πέμπτη ζώνη θα δημιουργηθούν υποδομές αναψυχής, ενώ στην έκτη και τελευταία ζώνη προβλέπονται συγκοινωνιακές υποδομές.
Στην υπ’ αριθμ. 132/2013 γνωμοδότηση του ΣτΕ (πρόεδρος η αντιπρόεδρος Αγγελική Θεοφιλοπούλου και εισηγήτρια η πάρεδρος Ελένη Μουριά), αναφέρεται ότι έχουν επέλθει από τον αρχικό νομοθετικό σχεδιασμό διαδοχικές αλλαγές στους όρους δόμησης της υπό ανάπλαση περιοχής, οι οποίες όμως είναι ήπιες, καθώς αυξάνουν ελάχιστα τους συντελεστές δόμησης, την κάλυψη των οικοπέδων κ.λπ.
Νόμιμη κρίνεται και η διάταξη που αναφέρεται στις αλλαγές στην παραλιακή λεωφόρο:
5. «Βυθίζεται» σε όλο το μήκος του παλιού Ιπποδρόμου για να ενοποιηθεί ο πολιτιστικός πόλος με την παράκτια ζώνη.
6. Το υπόλοιπο τμήμα μετατοπίζεται κατά 90-100 μέτρα προς την πλευρά της παραλίας, ώστε να κατασκευαστεί αντιπλημμυρικό κανάλι που θα θωρακίσει τις Τζιτζιφιές.
Η μελέτη προβλέπει την κατασκευή τριών υπόγειων γκαράζ, με συνολικά 1.000 θέσεις στάθμευσης, τριών κολυμβητικών δεξαμενών, ενώ η συνολική επιφάνεια των χώρων αθλητισμού και εστίασης θα φθάνει τα 16.000 τετραγωνικά μέτρα. Κατά μήκος της παραλίας θα γίνουν νέα μπαζώματα, καθώς και τεχνητή νησίδα, που θα λειτουργεί ως κυματοθραύστης. Θα κατασκευαστούν προβλήτες περιπάτου, κατά τα πρότυπα αυτών που υπήρχαν στο προπολεμικό Φάληρο, από τις οποίες μία θα επεκτείνεται σε βάθος 120 μέτρων από την ακτή.
Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=55662
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε