- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε
Προσφεύγουν για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
30/05/13 Αρχείο Άρθρων,ΕΛΛΑΔΑ
→Αντισυνταγματική και παράνομη θεωρούν τη μεταβίβαση μετοχών των σιδηροδρόμων στο ΤΑΙΠΕΔ τέσσερις συνδικαλιστικές οργανώσεις του κλάδου
Της Κατερίνας Κατή
[1]Αντισυνταγματική και παράνομη είναι η ιδιωτικοποίηση και η μεταβίβαση των 2.130.434 μετοχών της εταιρείας «ΤΡΑΙΝΟΣΕ – Μεταφορικές Υπηρεσίες Επιβατών και Φορτίου – Ανώνυμη Σιδηροδρομική Εταιρεία» στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).
Αυτό υποστηρίζουν με προσφυγή τους στο Συμβούλιο της Επικρατείας τέσσερις συνδικαλιστικές οργανώσεις του χώρου και συγκεκριμένα, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης, η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ο Σύλλογος Εργαζομένων Προαστιακού Σιδηρόδρομου.
Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις επικαλούνται άμεση βλάβη των εργασιακών, ασφαλιστικών και οικονομικών συμφερόντων των μελών τους, καθώς η πλήρης ιδιωτικοποίηση και η μεταβολή της νομικής φύσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ οδηγεί σε άμεση αλλαγή των κανονισμών εργασίας με στόχο τον περιορισμό του μισθολογικού κόστους, κατάργηση της διευκόλυνσης μεταφοράς του προσωπικού και των συνταξιούχων σιδηροδρομικών, απολύσεις εργαζομένων με πολυετή υπηρεσία που βρίσκονται στην τελευταία περίοδο της εργασιακής τους ζωής αλλά δεν έχουν ακόμη συμπληρώσει τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης και, τέλος, σε αντικατάσταση των σημερινών εργαζομένων με νεότερους και με πολύ χαμηλούς μισθούς.
Ως προς το νομικό σκέλος, οι προσφεύγουσες οργανώσεις τονίζουν ότι οι μνημονιακές δεσμεύσεις για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων δεν περιέχουν κανόνες δικαίου, αλλά αποτελούν απλές προγραμματικές διακηρύξεις, όπως εξάλλου έχει αποφανθεί και η Ολομέλεια του ΣτΕ στην απόφασή της για το πρώτο Μνημόνιο, και κατά συνέπεια η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η μεταβίβαση της περιουσίας της στο ΤΑΙΠΕΔ είναι αντισυνταγματική.
Στις προσφυγές υπογραμμίζεται ακόμα ότι:
* Σύμφωνα με τις συνταγματικές επιταγές (άρθρο 43 του Συντάγματος), η μεταβίβαση έπρεπε να γίνει με Προεδρικό Διάταγμα και όχι όπως έγινε με την από 5.4.2013 απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων.
* Η επίμαχη μεταβίβαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία σήμερα είναι οριακά κερδοφόρα και δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό, αντιβαίνει και στο άρθρο 106 του Συντάγματος, καθώς η σιδηροδρομική συγκοινωνία, λόγω της στρατηγικής σημασίας της για την εθνική οικονομία, αλλά και γιατί ανήκει στην κατηγορία των «μεταφορών», δεν είναι δυνατό να ιδιωτικοποιηθεί πλήρως.
* Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθιστά επισφαλείς όχι μόνο τις εργασιακές σχέσεις των απασχολούμενων σ’ αυτήν, αλλά είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει και σε άλλα σημαντικότερα και ιδιαίτερα αρνητικά κοινωνικοοικονομικά αποτελέσματα προς βλάβη του δημόσιου συμφέροντος, όπως αυτά προσδιορίζονται στο άρθρο 106 παράγραφος 3 του Συντάγματος.
* Και, τέλος, θα έχει αρνητική συμβολή στην προσπάθεια εξόδου από την κρίση και την προοπτική οικονομικής ανάπτυξης γιατί:
- Το χρηματικό αντίτιμο της πώλησης θα πάει κατευθείαν στο ειδικό ταμείο της ΤτΕ για τους δανειστές.
- Δεν θα αυξηθεί η απασχόληση αλλά η ανεργία.
- Θα οδηγήσει σε πλήρη απαξίωση και κλείσιμο εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη συντήρηση και επισκευή τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού.
- Θα συρρικνώσει ακόμη περισσότερο το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=55665
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε