- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Πολιτική και social: κι όμως υπάρχει

02/06/13 PRO CEIMENOY,ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ,Αρχείο Άρθρων

Pro Cειμένου

 

Μια έρευνα που δημοσιεύτηκε πρόσφατα υποστηρίζει πως στα κοινωνικά δίκτυα οι χρήστες ασχολούνται με την τεχνολογία και την κουζίνα. Και η πολιτική πού βρίσκεται;

 

Γράφει η Βάλια Καιμάκη

 

getFile (15) [1]Επεσε στα χέρια μου σήμερα μια πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα: Τι κάνουν οι χρήστες στο facebook και το twitter, σε παγκόσμιο επίπεδο εννοείται. Και δεν προκαλεί έκπληξη, φαντάζομαι, σε κανέναν ότι μία από τις κύριες δραστηριότητες είναι η συζήτηση για την τεχνολογία και για τα ίδια τα κοινωνικά δίκτυα (28%).

 

Αυτό που κάνει εντύπωση βέβαια είναι ότι η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία είναι το φαγητό, το ποτό και τα ταξίδια (25%). Οι χρήστες είτε μοιράζονται εμπειρίες είτε ζητούν συμβουλές για επερχόμενες. Και τώρα που το σκέφτομαι, ακόμα κι εγώ έχω ανεβάσει κάτι μυστήρια «πιάτα» για τα οποία ήμουν ιδιαίτερα υπερήφανη. Οσο για τα ταξίδια, για λόγους ασφαλείας, γράψτε ό,τι θέλετε αλλά όχι την ημερομηνία, αν θέλετε να βρείτε τα πράγματά σας στη θέση τους όταν γυρίσετε.

 

Επόμενη κατηγορία είναι οι ταινίες και η τηλεόραση. Στους χρήστες αρέσει πολύ να κουβεντιάζουν αυτά που είδαν ή αυτά που θα δουν. Και σ’ αυτή την κατηγορία μπορούμε να εντάξουμε, πιθανόν, και τνο σχολιασμό στο twitter των ειδήσεων των 8, ένα σπορ ιδιαίτερα δημοφιλές στην Ελλάδα. Αλλά σ’ αυτό θα επανέλθουμε σε λίγο.

 

Η τέταρτη κατηγορία είναι η υγεία και τα σπορ, ακολουθούν η μουσική και οι τέχνες και η μόδα και τα ψώνια. Πιο πίσω έρχονται η αστρολογία, η κλασική μουσική, οι αθλητικές διοργανώσεις (Ολυμπιακοί Αγώνες, ποδόσφαιρο, Super Cup κ.λπ.).

 

Και κάτι ακόμα: Η έρευνα αναφέρεται και στα θέματα που αναζητούν οι χρήστες, όχι μόνο σε αυτά που δημοσιεύουν. Στο facebook η αναζήτηση αφορά κυρίως το μαγείρεμα και το fitness, ενώ στο twitter την τεχνολογία.

 

Αν διαβάσατε προσεκτικά μέχρι εδώ, θα έχετε ήδη παρατηρήσει ότι από την καθημερινότητα του χρήστη των κοινωνικών δικτύων απουσιάζει παντελώς η πολιτική. Φαντάζομαι ότι σε εκλογικές περιόδους θα αυξάνεται το ενδιαφέρον, αλλά γενικά είναι κάτι αρκετά υποτονικό στον παγκόσμιο ιστό. Γεγονός που ως Νοτιοευρωπαίους μάς κάνει μεγάλοι εντύπωση γιατί όλοι οι γείτονές μας (Ιταλοί, Ισπανοί, Πορτογάλοι κ.ά.) ασχολούνται με αυτή σε μεγάλο βαθμό. Ιδιαίτερα στην Ελλάδα το twitter, πιο συγκεκριμένα, είναι ή πολιτικό ή γεμάτο σεξουαλικά απωθημένα. Η οποία θεματολογία, την εποχή που ζούμε, συνδέεται άμεσα. Και στην Κύπρο όμως, το twitter αλλά και το facebook είναι έντονα πολιτικά χρωματισμένα.

 

Δυστυχώς, όπως φαίνεται, το χάσμα αυτό Βορρά-Νότου ούτε καν καταγράφεται στις έρευνες, αφού η πολιτική χροιά των κοινωνικών δικτύων είναι ανύπαρκτη. Και τότε, γιατί βλέπουν το φως το ένα πίσω από το άλλο τα δημοσιεύματα είτε γι’ αυτούς που πληρώνονται για να παρεμβαίνουν σε ομάδες και σελίδες είτε για τους πληρωμένους followers και likes; Ή ακόμα, γιατί τόσες και τόσες ακαδημαϊκές δημοσιεύσεις αναφέρονται στους τρόπους με τους οποίους τα κοινωνικά δίκτυα άλλαξαν ριζικά τον τρόπο που ο πολίτης αντιλαμβάνεται και συμμετέχει στην πολιτική;

 

Πιθανόν η συγκεκριμένη έρευνα να είναι κακή, πιθανόν επίσης η πολιτική να είναι σημαντική μόνον όταν αφορά τους ιδιοκτήτες των δικτύων. Γιατί τόσο ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ (δημιουργός και ιδιοκτήτης του facebook) όσο και άλλοι μεγαλόσχημοι της Σίλικον Βάλεϊ ανακατεύονται προσφάτως έντονα με την πολιτική. Ο Ζούκερμπεργκ όχι μόνο βοήθησε στην προεκλογική εκστρατεία του κυβερνήτη του Νιου Τζέρσεϊ, Κρις Κράισλ, στις αρχές του χρόνου, αλλά και προσφάτως έκανε έκκληση στον πρόεδρο Ομπάμα για τον εκσυγχρονισμό της μεταναστευτικής πολιτικής των ΗΠΑ. Η έκκληση, μάλιστα, έγινε μέσα από μια επιτροπή πολιτικής δράσης, η οποία συγκεντρώνει τόσο Δημοκρατικούς όσο και λίγους Ρεπουμπλικανούς.

 

Μήπως οι ερευνητές να προσέχουν λίγο περισσότερο τα αποτελέσματα που βγάζουν;

 

[email protected]

 

…………………………………………………………………………..

 

e-διακυβέρνηση

 

getFile (1) [2]Σχεδόν οι μισοί πολίτες της Ευρωπαϊκής Ενωσης (46%) χρησιμοποιούν πλέον το Διαδίκτυο για να βρουν δουλειά, να συμβουλευτούν δημόσιες βιβλιοθήκες, να υποβάλουν τη φορολογική τους δήλωση, να καταχωρίσουν τη γέννηση του παιδιού τους, να υποβάλουν αίτηση διαβατηρίου ή για άλλες υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, σύμφωνα με ευρωπαϊκή έρευνα. Το 80% αναφέρουν ότι χάρη στις ηλεκτρονικές δημόσιες υπηρεσίες εξοικονομούν χρόνο, το 76% ότι τους αρέσει η ευελιξία που τους προσφέρουν και το 62% ότι τους βοηθούν να εξοικονομούν χρήματα. Ωστόσο, οι χρήστες δηλώνουν περισσότερο ικανοποιημένοι από τις ηλεκτρονικές τραπεζικές υπηρεσίες (βαθμός ικανοποίησης 8,5 με άριστα το 10) και τις ηλεκτρονικές αγορές (7,6), παρά από τις ηλεκτρονικές δημόσιες υπηρεσίες (6,5).

 

Στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Συγκριτικής Εκθεσης του 2012 για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση συμμετείχαν 28.000 χρήστες του Διαδικτύου από 32 χώρες. Τα σημαντικότερα πορίσματα ήταν τα εξής:

 

1. Οι πιο δημοφιλείς υπηρεσίες ήταν η δήλωση φόρου εισοδήματος (το 73% των χρηστών υποβάλλουν τη φορολογική τους δήλωση ηλεκτρονικά), η δήλωση αλλαγής διεύθυνσης (57%) και η εγγραφή σε ίδρυμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και/ή η υποβολή αίτησης για σπουδαστική υποτροφία (56%).

 

2. Παρ' όλο που το 54% των ερωτηθέντων εξακολουθούν να προτιμούν τις συναλλαγές πρόσωπο με πρόσωπο ή άλλες παραδοσιακές μορφές εξυπηρέτησης, τουλάχιστον το 30% δήλωσαν ότι θα μπορούσαν να είναι τακτικοί χρήστες υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, εάν οι παρεχόμενες υπηρεσίες ήταν καλύτερα προσαρμοσμένες στις ανάγκες τους.

 

3. Το 47% των χρηστών ηλεκτρονικών δημόσιων υπηρεσιών κατάφεραν να διεκπεραιώσουν αυτό που ήθελαν, ενώ το 46% το διεκπεραίωσαν μόνον εν μέρει.

 

Η έκθεση δείχνει επίσης ότι είναι αναγκαίο να βελτιωθούν οι διαδικτυακές υπηρεσίες που σχετίζονται με σημαντικά γεγονότα στη ζωή ενός πολίτη, όπως η απώλεια ή η εύρεση εργασίας, η σύσταση επιχείρησης και η εγγραφή για σπουδές.

 

1. Για τους πολίτες που διαμένουν στην πατρίδα τους, κατά μέσο όρο περισσότερες από τις μισές διοικητικές διαδικασίες για τέτοιου είδους γεγονότα μπορούν να πραγματοποιούνται ηλεκτρονικά. Για τις υπόλοιπες μισές, οι ιστότοποι δίνουν σχετικές πληροφορίες. Ωστόσο, απαιτείται μεγαλύτερη διαφάνεια και διαδραστικότητα, ώστε οι πολίτες να έχουν μεγαλύτερη αυτονομία.

 

2. Η κατάσταση είναι όμως χειρότερη για τα σχεδόν 2 εκατομμύρια πολιτών που μετεγκαθίστανται ή μετακινούνται για λόγους εργασίας σε άλλα κράτη-μέλη της Ενωσης. Παρ' όλο που στην πλειονότητά τους τα κράτη-μέλη παρέχουν ορισμένες πληροφορίες για πραγματοποίηση σπουδών ή σύσταση επιχείρησης από το εξωτερικό, η ηλεκτρονική εγγραφή είναι μάλλον σπάνια. Μόνον 9 χώρες επιτρέπουν στους πολίτες άλλων κρατών-μελών της Ε.Ε. να εγγράφονται για σπουδές ηλεκτρονικά, ενώ μόνο 17 χώρες τούς επιτρέπουν να κάνουν ορισμένα βήματα για τη σύσταση επιχείρησης μέσω Διαδικτύου.

 

Ολόκληρη η έκθεση: https://ec.europa.eu/digital-agenda/en/pillar-7-ict-enabled-benefits-eu-society

 

…………………………………………………………………………………………..

 

e-business

 

getFile [3]Στις 19 Ιουνίου διοργανώνεται ένα διπλό συνέδριο: το 2o Συνέδριο e-business World και Social Media World. Το e-business World φιλοδοξεί να προβάλει τις προοπτικές ανάπτυξης του ταχύτερα αναπτυσσόμενου κλάδου της οικονομίας, να επισημάνει τις ευκαιρίες που υπάρχουν, τη δυναμική τους και να καταδείξει τη σχέση του ηλεκτρονικού επιχειρείν με την ανταγωνιστικότητα και την εξωστρέφεια.

 

Το συνέδριο e-business World που θα γίνει στο ξενοδοχείο Divani Caravel απευθύνεται σε όλες τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται ή σχεδιάζουν να δραστηριοποιηθούν στον μοναδικό κλάδο της αγοράς που παρουσιάζει δυναμική ανάπτυξη αυτή την εποχή, προσφέροντας προϊόντα και υπηρεσίες στο ευρύ κοινό μέσω Διαδικτύου: e-shops, e-publishing, e-learning, e-banking, e-recruitment, e-marketing, e-ticketing και γενικά κάθε είδους δραστηριότητα B2C ή Β2Β, χωρίς να παραγνωρίζει κανείς τη σημασία του e-citizen, κάτω από τη γενικότερη ομπρέλα του e-government.

 

Παράλληλα, απευθύνεται και σε έναν ακόμη δυναμικό κλάδο. Σε όλους όσοι προμηθεύουν -στη λογική του outsourcing- αγαθά ή υπηρεσίες σε άλλες επιχειρήσεις, προκειμένου εκείνες να αξιοποιήσουν στον μέγιστο βαθμό τις δυνατότητες του ηλεκτρονικού επιχειρείν (προγραμματιστές, συναλλαγές, μεταφορές, συσκευασία, πλατφόρμες κ.ά.). Επίσης απευθύνεται σε όλους τους νέους που φιλοδοξούν να πραγματοποιήσουν τα όνειρα και τις ιδέες τους υλοποιώντας το πρώτο τους επιχειρηματικό βήμα στο Διαδίκτυο, με την αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων που προσφέρει το ηλεκτρονικό επιχειρείν (μειωμένα λειτουργικά έξοδα, γρήγορη υλοποίηση, αξιοποίηση των social media, δημιουργία νέων καναλιών συναλλαγής με τους πελάτες, δυνατότητα δραστηριοποίησης στην παγκόσμια αγορά).

 

Στο συνέδριο θα παρουσιαστεί η χαρτογράφηση του χώρου του ηλεκτρονικού επιχειρείν, τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο. Αναλύοντας τα πιο πρόσφατα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από έρευνες σε φορείς και επιχειρήσεις, πανεπιστημιακοί και εταιρείες ερευνών θα παρουσιάσουν τα ευρήματά τους και θα αναδείξουν τις τάσεις στην αγορά, προχωρώντας επίσης σε εκτιμήσεις για την πορεία του e-business στη χώρα μας, αλλά και σε συγκρίσεις σχετικά με τη θέση.

 

Περισσότερα για το Social Media World την ερχόμενη εβδομάδα.

 

Δηλώσεις συμμετοχής: http://www.e-businessworld.gr/2nd-ebusiness-world-2013/2nd-social-media-world-2013-registration/

 

 

 

 


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=56754