- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Το 2016 η… νέα Αθήνα

04/06/13 Αρχείο Άρθρων,ΕΛΛΑΔΑ

Οριστικοποιήθηκαν το χρονοδιάγραμμα ανάπλασης στον άξονα Πανεπιστημίου – Πατησίων έως τη διασταύρωση με τη λεωφόρο Αλεξάνδρας και ο προϋπολογισμός. Το κόστος θα καλυφθεί από κοινοτικά προγράμματα

 

Της Χαράς Τζαναβάρα

 

 

getFirtle [1]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Στο τέλος του 2015 αναμένεται να ολοκληρωθούν τα έργα ανάπλασης στον άξονα Πανεπιστημίου-Πατησίων έως τη διασταύρωση με τη λεωφόρο Αλεξάνδρας. Το χρονοδιάγραμμα και ο προϋπολογισμός των έργων οριστικοποιήθηκαν σε ευρεία σύσκεψη υπό τον Κωστή Χατζηδάκη, η οποία πραγματοποιήθηκε χθες στο υπουργείο Υποδομών. Κατέστη επίσης σαφές ότι οι παρεμβάσεις θα επεκταθούν και προς τη λεωφόρο Συγγρού, που θα διαμορφωθεί σε αστική λεωφόρο, ώστε να γίνεται ευκολότερη η σύνδεση του κέντρου της πρωτεύουσας με το Φάληρο και τον υπό κατασκευή πολιτιστικό πόλο. Τις σχετικές μελέτες χρηματοδοτεί η περιφέρεια Αττικής.

 

Το κόστος της ανάπλασης κατά μήκος της Πανεπιστημίου, θα καλυφθεί από κοινοτικά προγράμματα. Θα περιλαμβάνει παρεμβάσεις στις πλατείες Ομονοίας, Κοραή και Δικαιοσύνης, σε συνδυασμό με τις αλλαγές σε μεγάλους οδικούς άξονες, όπως η Ακαδημίας, θα κοστίσουν 30 εκατ. ευρώ. Τις κυκλοφοριακές αλλαγές είχε παρουσιάσει η «Εφ.Συν.» (15/5).

 

Περίπου 70 εκατ. ευρώ θα κοστίσει η επέκταση της γραμμής του τραμ κατά 2,5 χλμ., από το Σύνταγμα έως την πλατεία Αιγύπτου, σε συνδυασμό με την κατασκευή της δεύτερης γραμμής που λείπει κατά μήκος της λεωφόρου Αμαλίας. Τον Σεπτέμβριο αναμένεται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την κατασκευή της γραμμής, με προοπτική να ξεκινήσουν τα έργα τον Ιούλιο του 2014. Μέσα στον επόμενο μήνα θα ξεκινήσει η διαδικασία για την προμήθεια του τροχαίου υλικού και του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού.

 

Eπέκταση στα Πατήσια

 

Με χρηματοδότηση του ιδρύματος Ωνάση, που κάλυψε όλα τα έξοδα του διαγωνισμού «Rethink Athens», ετοιμάζεται νέα μελέτη για τη συνέχιση της γραμμής του τραμ έως τα Ανω Πατήσια. Τον συντονισμό των έργων θα έχει ο Χρήστος Τσίτουρας, πρόεδρος της Αττικό Μετρό, ενώ η η κρατική εταιρεία έχει αναλάβει την κυκλοφοριακή μελέτη για ολόκληρο την περιοχή του δακτυλίου, που θα επηρεαστεί από τις αλλαγές στον άξονα Πανεπιστημίου-Πατησίων.

 

Σε δηλώσεις μετά τη σύσκεψη, ο Κωστής Χατζηδάκης έκανε λόγο για έργο περιβαλλοντικής και κοινωνικής σημασίας, ενώ ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση Αντώνης Παπαδημητρίου, απαντώντας στην κριτική που γίνεται για τη σκοπιμότητα της συγκεκριμένης παρέμβασης, τόνισε με νόημα ότι τα έργα «ακουμπάνε» σε λαϊκές γειτονιές της Αθήνας όπου ζει ένα εκατομμύριο πολιτών.

 

«Σκόνταψε» ο Α. Παντελεήμων 

 

Από τις δηλώσεις του δημάρχου Αθηναίων Γ. Καμίνη προέκυψε ότι τις επόμενες ημέρες υπογράφεται σύμβαση με την περιφέρεια Αττικής για τη δημιουργία σταθμού μεταφόρτωσης σκουπιδιών στα όρια με τον Δήμο Αιγάλεω, με σκοπό τη μείωση του κόστους διαχείρισης. Ωστόσο, ο περιφερειάρχης Γ. Σγουρός αποκάλυψε ότι δεν θα χρηματοδοτηθεί το πρόγραμμα ανάπλασης της πλατείας Αγίου Παντελεήμονα, προϋπολογισμού 8 εκατ. ευρώ, που είχε μελετηθεί το 2010 από το υπουργείο Περιβάλλοντος, αλλά στη συνέχεια «σκόνταψε» στη γραφειοκρατεία.


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=57495