- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Παραμένει ακριβό το «Ελ. Βενιζέλος»

06/12/12 Αρχείο Άρθρων,ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Της Χαράς Τζαναβάρα

 

«Δεν προβλέπονται μειώσεις στα τέλη χρήσης του αεροδρομίου» ξεκαθάρισε ο Γιάννης Παράσχης, γενικός διευθυντής του «Ελ. Βενιζέλος», κατά τη χθεσινή συνάντηση με τους δημοσιογράφους. Δεν αποδέχτηκε τις αιτιάσεις των φορέων του τουρισμού για ακριβό αεροδρόμιο και υποστήριξε ότι τα τέλη στάθμευσης αντιπροσωπεύουν μόνο το 4-7% των εξόδων των αεροπορικών εταιρειών.

 

Πρόσθεσε ότι από το καλοκαίρι εφαρμόζονται στοχευμένα κίνητρα που ισοδυναμούν με έκπτωση 30%. Πρόκειται για επιδοτήσεις προς τις εταιρείες για διατήρηση των πτήσεων, μετεπιβιβαζόμενους επιβάτες και πληρότητα δρομολογίων, καθώς και έκπτωση 50% για τα φτηνά εισιτήρια.

 

Χάρη σε αυτά τα μέτρα, το τελευταίο διάστημα καταγράφεται σταθεροποίηση όλων των δεικτών του αεροδρομίου, που παρουσίαζαν συνεχή πτώση σε σχέση με την προηγούμενη διετία.

 

Ανέφερε ενδεικτικά ότι οι διπλές εκλογές της περασμένης άνοιξης ήταν ιδιαίτερα επιζήμιες, αφού σημειώθηκε μείωση ρεκόρ στην επιβατική κίνηση, κατά 15,8% τον Μάιο και 12,3% τον Ιούνιο. Τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο η πτώση ήταν περίπου 8%.

 

Στο μεγαλύτερο μέρος των δηλώσεών του ο Γ. Παράσχης ασχολήθηκε με τις «αναταράξεις» που προκαλεί η οικονομική κρίση στην αεροπορική αγορά. Παραδοσιακά μεγάλες εταιρείες έχουν συρρικνωθεί, ενώ εμφανίζονται νέοι παίκτες, κυρίως από την Κίνα και τις Ινδίες.

 

Σήμερα οι δύο αυτοί προορισμοί εξυπηρετούν 1,5 δισ. επιβάτες τον χρόνο, είναι σχεδόν ισοδύναμος πόλος με την Ευρώπη και την Αμερική, ενώ το 2030 η επιβατική κίνηση θα τριπλασιαστεί.

 

Ανακατατάξεις παρουσιάζονται και στα μεγάλα αεροδρόμια, αφού η Σιγκαπούρη έχασε την πρωτοκαθεδρία στις πτήσεις προς Αυστραλία και Ασί, από το ανερχόμενο Ντουμπάι.

 

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στις πρόσφατες συνεργασίες τού «Ελ. Βενιζέλος» με τις εταιρείες Emirates και Qatar, με την τελευταία να κάνει το ελληνικό αεροδρόμιο βασικό σταθμό στα δρομολόγια προς Νέα Υόρκη.

 

«Δεν γνωρίζω αν η κίνηση αυτή συνδέεται με γενικότερες σχέδια του Κατάρ στην Ελλάδα», είπε ο Γ. Παράσχης και υπενθύμισε ότι υπάρχει ενδιαφέρον για το ακίνητο του Ελληνικού.

 

Ηταν θετικός στην ανακοινωθείσα εξαγορά της Olympic Air από την Aegean, τονίζοντας ότι σε εποχές κρίσης χρειάζεται συνένωση δυνάμεων. Για την Cyprus, που εγκαινίασε δρομολόγια σε γραμμές εσωτερικού (Θεσσαλονίκη, Ρόδος, Ηράκλειο), είπε ότι έχει ήδη καλύψει το 20-25% της επιβατικής κίνησης.


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=6002