- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Ποιοι φταίνε για τον θάνατο του πεζοναύτη

11/06/13 Αρχείο Άρθρων,ΕΛΛΑΔΑ

Καταγγελίες του Δικτύου Ελευθέρων Φαντάρων «Σπάρτακος» αποκαλύπτουν ότι δεν υπήρχε ειδικά εκπαιδευμένος οδηγός στο τεθωρακισμένο που ανατράπηκε την προηγούμενη εβδομάδα. Την ίδια ώρα, βγαίνει στο φως παρόμοιο συμβάν στον Εβρο

 

 Του Μάνου Τσαλδάρη

 

Λίγες μόνο μέρες μετά τον θάνατο του 20χρονου πεζοναύτη και ενώ οι έρευνες για τις συνθήκες πτώσης και ανατροπής του τεθωρακισμένου οχήματός του σε χαράδρα συνεχίζονται, ήλθαν στο φως δύο καταγγελίες οι οποίες, εάν ισχύουν, αφήνουν έκθετη τη στρατιωτική και πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αμυνας, καθώς αφήνονται υπόνοιες ότι αυτή ευθύνεται όχι μόνο για την τραγωδία στη Συκάμινο, αλλά και για άλλο ένα περιστατικό που συνέβη στον Εβρο και κρατήθηκε κρυφό.

 

Δεν αντέδρασε το υπουργείο

 

Ευτυχώς στο δεύτερο δεν θρηνήσαμε -αν και λίγο έλειψε- θύματα, όμως μαζί με το προηγούμενο αναδεικνύεται ότι υπάρχει προβληματική λειτουργία -τουλάχιστον- σε καίριες και μάχιμες μονάδες των Ενόπλων Δυνάμεων, με συνέπεια να τίθενται σε κίνδυνο οι ζωές των νεαρών στρατευμένων.

 

Οι καταγγελίες έγιναν από το Δίκτυο Ελεύθερων Φαντάρων «Σπάρτακος», δόθηκαν χθες και προχθές στη δημοσιότητα από την Επιτροπή Αλληλεγγύης Στρατευμένων και ώς αργά χθες από την πλευρά του υπουργείου δεν υπήρχε καμιά αντίδραση. Η πρώτη χρονικά έγινε την Κυριακή και είναι η πιο σοβαρή καθώς πιθανώς να σχετίζεται με τον θάνατο του 20χρονου πεζοναύτη, αφού αφορά τη μονάδα που υπηρετούσε, το 575 Τάγμα Πεζοναυτών στον Αυλώνα Αττικής.

 

Σύμφωνα με αυτήν, ενώ τα τεθωρακισμένα Μ113 οδηγούν συνήθως ειδικά εκπαιδευμένοι ΕΠ.ΟΠ. και υπαξιωματικοί, αυτό δεν συνέβη κατά τη μετακίνηση των οχημάτων, καθώς η μονάδα ήταν «γυμνή» από ΕΠ.ΟΠ. Οπως αναφέρει η καταγγελία «οι ΕΠΟΠ οδηγοί ήταν από την προηγούμενη μέχρι τις 10 π.μ. σε υπηρεσία στο ΥΕΘΑ για να το φυλάνε». Προστίθεται ακόμη ότι κάθε δυο ή τρεις ημέρες, μια διμοιρία ειδικών δυνάμεων στέλνεται από πέρσι τον Οκτώβριο, όταν «εισέβαλαν» οι εργάτες των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στο προαύλιο του υπουργείου, να φρουρήσει το Πεντάγωνο. Ετσι δημιουργούνται προβλήματα στη λειτουργία της μονάδας και, όπως αφήνεται να εννοηθεί, εξ αυτών τα δέκα οχήματα της φάλαγγας δεν τα οδηγούσαν ΕΠ.ΟΠ. αλλά στρατεύσιμοι.

 

Αποκαλύπτεται, ακόμη, ότι ο 20χρονος πεζοναύτης, που απολυόταν τον Αύγουστο, «δεν είχε την κατάλληλη εκπαίδευση για να οδηγήσει αυτό το όχημα ηλικίας 51 χρόνων» και επιπλέον ότι «είχε δηλώσει την άρνησή του στον λοχαγό του, ο οποίος τον πίεσε ασφυκτικά και τον ανάγκασε να οδηγήσει το όχημα στη μοιραία διαδρομή». Εξάλλου ο πατέρας του 20χρονου πεζοναύτη, μιλώντας στον ΣΚΑΪ και την εκπομπή του Ν. Ευαγγελάτου την ίδια ημέρα του δυστυχήματος, Τετάρτη 5 Ιουνίου, είχε αποκαλύψει ότι ο γιος του εκπαιδεύτηκε μόλις τέσσερις βδομάδες (σ.σ.: αντί για έξι) και ότι του είχε εκμυστηρευτεί πως δεν ήθελε να οδηγεί τα συγκεκριμένα τεθωρακισμένα.

 

Το δεύτερο περιστατικό

 

Ιδιου τύπου, όμως, τεθωρακισμένο μεταφοράς προσωπικού αφορά και η επόμενη καταγγελία, που έγινε την Κυριακή και αφορά περιστατικό που συνέβη στον Εβρο, το οποίο σημειώθηκε μία μόλις ημέρα μετά τον θάνατο του 20χρονου πεζοναύτη. Σε αυτό, ένα ακόμα Μ113 έβαλε σε κίνδυνο τη ζωή τριών ΕΠΟΠ, ενός δοκίμου κι ενός φαντάρου. Συγκεκριμένα, ένα αμφίβιο Μ113 της 617 ΜΚΤΠ μονάδας που την Πέμπτη 6 Ιουνίου συμμετείχε σε άσκηση βούλιαξε ξαφνικά στα φουσκωμένα νερά του ποταμού, με συνέπεια όλοι οι επιβαίνοντες να σωθούν ως εκ θαύματος και με τη βοήθεια των συναδέλφων τους.

 

Εκείνο όμως που κάνει εντύπωση είναι ότι το περιστατικό κρατήθηκε κρυφό. «Ετσι πιστεύουν ότι προστάτεψαν τη φορτωμένη με ευθύνες ηγεσία», ανάφερε στην «Εφ.Συν.» ο Νίκος Αργυρίου από την Επιτροπή Αλληλεγγύης Στρατευμένων, ο οποίος μας υπογράμμισε ότι η άσκηση έγινε αμέσως μετά τη λήξη προηγούμενης. «Καλούμε την ηγεσία να μας απαντήσει εάν τα καταγγελλόμενα ισχύουν και τι σκοπεύει να κάνει για τα δυο περιστατικά, από τα οποία το ένα είχε τραγική κατάληξη», προσθέτει.

[email protected]

 


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=60036