- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: στις ράγες η αποκρατικοποίηση
09/07/13 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
→Ο… σταθμάρχης Αλμούνια σφύριξε! Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής απαλλάσσει την εταιρεία από το θέμα των κρατικών ενισχύσεων που έχουν δοθεί στο παρελθόν για την κάλυψη των λειτουργικών ελλειμμάτων του Οργανισμού
Της Χαράς Τζαναβάρα
«Πράσινο φως» για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έδωσαν οι Βρυξέλλες και ο σχετικός διαγωνισμός αναμένεται να προκηρυχθεί από το ΤΑΙΠΕΔ τις προσεχείς ημέρες.
Με επιστολή του προς τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Χ. Αλμούνια διευκρινίζει ότι απαλλάσσει την εταιρεία από το θέμα των κρατικών ενισχύσεων που έχουν δοθεί στο παρελθόν για την κάλυψη των λειτουργικών ελλειμμάτων του Οργανισμού. Ο Μ. Χρυσοχοΐδης σε δήλωσή του κάνει λόγο για «πολλαπλά οφέλη» από την προωθούμενη ιδιωτικοποίηση. Η Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών και άλλα τρία κλαδικά σωματεία έχουν ήδη καταθέσει προσφυγή στο ΣτΕ ζητώντας να ακυρωθεί, ως επιζήμια για το Δημόσιο, η μεταβίβαση της εταιρείας στο ΤΑΙΠΕΔ.
Πηγές του Ταμείου πάντως δεν ανησυχούν για την προσφυγή και υποστηρίζουν ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για την απόκτηση του 100% των περίπου 2 εκατ. μετοχών της εταιρείας, κάνοντας λόγο για Ρώσους και Κινέζους. Παλιότερα έβαζαν στη λίστα Γάλλους και Γερμανούς, αλλά μετά τις αποκαλύψεις για δωροδοκίες της Deutsche Bank σε τρίτες χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, έχουν ανακοινώσει ότι δεν θα πάρουν μέρος στον διαγωνισμό. Αλλωστε, τα γερμανικά τρένα φτάνουν ώς τα βόρεια ελληνικά σύνορα και θα είναι οικονομικότερο να χρησιμοποιούν το δίκτυο με τις δικές τους υποδομές, έναντι ενοικίου, αξιοποιώντας την απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών.
Το τίμημα πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ χαρακτηρίζεται από τους αρμόδιους ιδιαίτερα χαμηλό, αφού αναμένεται να διαμορφωθεί γύρω στα 300 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, έπειτα από απαίτηση των Ρώσων και των Κινέζων, η εταιρεία θα λάβει «προίκα». Πρόκειται για πέντε σημαντικά ακίνητα σε Πειραιά, Λάρισα και Θεσσαλονίκη, η αξία των οποίων υπολογίζεται σε 120 εκατ. ευρώ. Οι επίδοξοι επενδυτές σχεδιάζουν να δημιουργήσουν σε αυτά ελεύθερες εμπορικές ζώνες.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συγκροτήθηκε το 2005 ως θυγατρική του ΟΣΕ, από τον οποίο αποσχίστηκε πλήρως έναν χρόνο αργότερα και από το 2007 απέκτησε και το δίκτυο του προαστιακού, για το οποίο λέγεται ότι ενδιαφέρονται οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι.
Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=70414
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε