- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Πωλητήριο με… συστημένο

11/07/13 ΚΟΣΜΟΣ

ΒΡΕΤΑΝΙΑ Η κυβέρνηση Κάμερον μεθοδεύει την ιδιωτικοποίηση… express των Βασιλικών Ταχυδρομείων

 

Λονδίνο Του Ισαάκ Α. Καριπίδη

 

[1]Η βρετανική κυβέρνηση θέλει να ολοκληρώσει την ιδιωτικοποίηση των Βασιλικών Ταχυδρομείων της χώρας μέχρι το τέλος του χρόνου. Αυτό ανακοίνωσε χθες τη βρετανική Βουλή ο υπουργός Επιχειρηματικότητας Βινς Κέιμπλ. Η ιδιωτικοποίηση θα γίνει μέσω του χρηματιστηρίου του Λονδίνου και υπολογίζεται ότι οι μετοχές που θα πουληθούν μπορεί να αποφέρουν στα ταμεία μέχρι και 3,5 δισ. ευρώ.

 

Οι υποστηρικτές της ιδιωτικοποίησης λένε ότι «πρόκειται για ένα απαραίτητο μέτρο ώστε να εκσυγχρονιστούν τα ταχυδρομεία». Τα τελευταία χρόνια έχει πέσει δραματικά η αποστολή γραμμάτων και επιστολών, κυρίως λόγω της χρήσης του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Παράλληλα, έχει αυξηθεί γεωμετρικά η διακίνηση δεμάτων, εξαιτίας της ραγδαίας αύξησης των πωλήσεων στο διαδίκτυο. Ετσι, η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι «θα πρέπει να γίνουν ανάλογες επενδύσεις για να αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις του μέλλοντος». Η ίδια όμως δεν είναι διατεθειμένη να βάλει χρήματα καθώς όπως τονίζουν κυβερνητικοί αξιωματούχοι «η κυβέρνηση κάνει τεράστια προσπάθεια να περικόψει τα έξοδα και τον δανεισμό, για να βελτιώσει τα δημοσιονομικά μεγέθη της χώρας».

 

Η αλήθεια είναι ότι η «κουβέντα» για την ιδιωτικοποίηση των Βασιλικών Ταχυδρομείων δεν είναι καινούργια. Εδώ και πολλά χρόνια υπήρχε σχετική συζήτηση, ενώ το 2011 πέρασε ένας σχετικός νόμος ο οποίος άνοιξε και τον δρόμο για την αποκρατικοποίηση του οργανισμού.

 

Κερδοφόρα πέρυσι

 

Παρόλα αυτά πρέπει να επισημανθεί πως αν και τα Βασιλικά Ταχυδρομεία για πολλά χρόνια είχαν παθητικό, πέρυσι κατάφεραν να διπλασιάσουν τα έσοδα και να σημειώσουν κέρδη. Αυτό, οφείλεται στην τεράστια αύξηση της διακίνησης δεμάτων.

 

Οπως ήταν φυσικό τόσο οι εργαζόμενοι όσο και τα συνδικάτα, εδώ στη Βρετανία, είναι κάθετα αντίθετοι στην ιδιωτικοποίηση και απειλούν με γενική απεργία. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 96% των εργαζομένων έχει ήδη ψηφίσει κατά της απόφασης. Την ίδια στιγμή το συνδικάτο των εργαζομένων σε ανακοίνωση του υποστηρίζει ότι «η ιδιωτικοποίηση θα χειροτερέψει τις υπηρεσίες που προσφέρει ο οργανισμός και παράλληλα θα επιβαρύνει τις συνθήκες εργασίας των εργαζομένων».

 

Τα Βασιλικά Ταχυδρομεία της Βρετανίας απασχολούν συνολικά 150.000 εργαζόμενους. Λειτουργούν 6 ημέρες την εβδομάδα και όπως υποστηρίζουν οι περισσότεροι αναλυτές θεωρούνται από τα καλύτερα ταχυδρομεία του κόσμου, καθώς μέσα σε 24 ώρες μπορούν να μεταφέρουν ένα δέμα από την μια άκρη της χώρας στην άλλη με σχετικά χαμηλό κόστος.

 

Η κυβέρνηση για να «χρυσώσει το χάπι» προτίθεται να δώσει το 10% των μετοχών στους εργαζομένους. Ποσόν που υπολογίζεται ότι αναλογεί περίπου σε 2.200 ευρώ σε κάθε εργαζόμενο.

 

Αν τελικά πραγματοποιηθεί η ιδιωτικοποίηση θα είναι η μεγαλύτερη αποκρατικοποίηση στη Μεγάλη Βρετανία μετά από εκείνη του σιδηροδρόμου, πριν από 20 χρόνια. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι τα Βασιλικά Ταχυδρομεία δεν τόλμησε να τα αγγίξει ούτε η «Σιδηρά Κυρία» Μάργκαρετ Θάτσερ και τώρα ένας υπουργός των Φιλελεύθερων Δημοκρατών, ο Βινς Κέιμπλ, «προτάσσει τα στήθη του» υπέρ της ιδιωτικοποίησης.

 

[email protected]


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=71922