- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε
Στους 77 οι νεκροί από τον εκτροχιασμό τρένου στην Ισπανία
25/07/13 ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Τουλάχιστον 77 άνθρωποι σκοτώθηκαν και 143 τραυματίστηκαν κατά τον εκτροχιασμό αμαξοστοιχίας που σημειώθηκε το βράδυ της Τετάρτης στη βορειοδυτική Ισπανία, σύμφωνα με νεότερο προσωρινό απολογισμό που ανακοίνωσε το πρωί της Πέμπτης, το δικαστήριο της περιφέρειας της Γαλικίας. Οι διασώστες ανέσυραν 73 πτώματα από τα συντρίμμια της αμαξοστοιχίας, ενώ τέσσερις ακόμη άνθρωποι υπέκυψαν στα τραύματά τους στο νοσοκομείο, δήλωσε εκπρόσωπος του δικαστηρίου.
Η εταιρεία σιδηροδρόμων της Ισπανίας ανακοίνωσε ότι η αμαξοστοιχία ταξίδευε από την πρωτεύουσα Μαδρίτη προς την πόλη Φερόλ και σε αυτή επέβαιναν συνολικά 218 άνθρωποι επιβάτες και προσωπικό του τρένου, το οποίο εκτροχιάστηκε στις 20:41 ώρα Ισπανίας, το βράδυ της Τετάρτης. Η σιδηροδρομική εταιρεία αναθεώρησε την προηγούμενη εκτίμησή της ότι στο τρένο βρίσκονταν 238 επιβάτες. Πρόκειται για μια από τις χειρότερες σιδηροδρομικές τραγωδίες στην ιστορία της Ισπανίας.
Ο Ισπανός πρωθυπουργός Μαριάνο Ραχόι που συγκάλεσε έκτακτη κυβερνητική σύσκεψη εξέφρασε την «αλληλεγγύη» του προς τα θύματα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος. Η ισπανική κυβέρνηση στην πρώτη υπόθεση εργασίας μετά το εκτροχιασμό του τρένου, στη βόρεια επαρχία της Γαλικίας θεωρεί ότι πρόκειται για ένα τραγικό δυστύχημα.
ΜΜΕ: Υπερβολική ταχύτητα
Την υπερβολική ταχύτητα που είχε αναπτύξει το τρένο, προκρίνει ο ισπανικός τύπος ως το πιθανότερο αίτιο της σιδηροδρομικής τραγωδίας.
« Η μεγάλη ταχύτητα σε μια στροφή, μια πιθανή αιτία του ατυχήματος», έγραψε η μεγάλη καθημερινή εφημερίδα της Ισπανίας, El Pais. Επικαλούμενη πηγές προσκείμενες στην έρευνα, η εφημερίδα ανέφερε, ότι το τρένο κατά τη στιγμή του δυστυχήματος, διερχόταν μια στροφή έχοντας αναπτύξει ταχύτητα, 180 χιλιομέτρων ανά ώρα, ενώ το σημείο είχε περιορισμό ταχύτητας, στα 80 χιλιόμετρα ανά ώρα «Αυτή ήταν μια πολύ-πολύ δύσκολη κλειστή στροφή. Για το λόγο αυτό στο σημείο όπου το τρένο εκτροχιάστηκε, απαγορεύεται η ταχύτητα να είναι πάνω από 80 χιλιόμτερα ανά ώρα», πρόσθεσε η El Pais.
Ένας εκπρόσωπος της Renfe, της ισπανικής εταιρείας σιδηροδρόμων, είπε ότι η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη.«Πρέπει να περιμένουμε για να μάθουμε τα αίτια του δυστυχήματος, θα ξέρουμε σύντομα την ταχύτητα όταν αναλύσουμε τα μαύρα κουτιά του τρένου», πρόσθεσε.
«Φονική ταχύτητα», έγραψε στον τίτλο της και η εφημερίδα El Mundo, αναφέροντας ότι το τρένο είχε αναπτύξει ταχύτητα 220 χιλιομέτρων την ώρα, σε ένα σημείο όπου η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα ήταν τα 80 χιλιόμετρα. «Η επιτάχυνση του τρένου είναι μία από τις κυρίαρχες εξηγήσεις για το δυστύχημα», έγραψε η εφημερίδα.
«Η πρώτη υπόθεση είναι, ότι η αιτία του δυστυχήματος βρίσκεται στην ταχύτητα» σχολίασε η La Voz de Galicia, η μεγαλύτερη περιφερειακή εφημερίδα της Γαλικίας. Το τρένο από τη Μαδρίτη κατευθυνόταν προς την πόλη της Φερόλ, στις ακτές του Ατλαντικού, και μετέφερε 218 επιβάτες και τέσσερις υπαλλήλους της Renfe. Τουλάχιστον 60 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, σύμφωνα με την προκαταρκτική εκτίμηση των αρχών. Η περιφερειακή κυβέρνηση έχει αναφέρει επίσης ότι υπάρχουν 141 τραυματίες. Η Ισπανία, έχει πολύ ανεπτυγμένο δίκτυο σιδηροδρόμων με γραμμές μήκους 3.100 χιλιομέτρων, και είναι η δεύτερη χώρα στον κόσμο, πίσω από την Κίνα, σε μεγάλο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας.
efsyn.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ, Reuters
Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=80102
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε