- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε
Στη δουλειά με το… LongBus
04/08/13 Nησίδες
Μια πρωτοποριακή για τα ελληνικά δεδομένα ιδέα, που έρχεται να ταράξει τα «στάσιμα νερά» της απασχόλησης. Βασισμένη –και αυτή– σε ένα μοντέλο νέου τύπου συλλογικότητας
Της Σοφίας Λιλίτση
[1]Ο Αντώνης Γκουρτσούλης και ο Γιώργος «Jack» Αδάμης είναι επικοινωνιακοί. Αποφασιστικοί, αισιόδοξοι, τολμηροί, επαγγελματίες με πολυετή προϋπηρεσία στο κομμάτι της επικοινωνίας, της διαφήμισης και του μάρκετινγκ. Πρώην στελέχη μεγάλων διαφημιστικών εταιρειών που έχουν διαχειριστεί λογαριασμούς κορυφαίων πελατών σε Ελλάδα και εξωτερικό για πολλά χρόνια. Η θεμελιώδης παρ’ όλα αυτά διαφορά τους σε σχέση με τους υπόλοιπους επαγγελματίες αυτού του υπό κατάρρευση τομέα είναι πως, όταν διαπίστωσαν –πιο σωστά όταν το πήραν οριστικά απόφαση– πως η διαφήμιση πνέει τα λοίσθια στην Ελλάδα, τόλμησαν να δοκιμάσουν ένα διαφορετικό –γνωστό από χρόνια σε άλλες χώρες, αλλά πρωτοποριακό για την Ελλάδα– μοντέλο εργασίας.
Τους συναντήσαμε στα γραφεία της εταιρείας LongBus στη Νέα Ιωνία (για όσους πιστεύουν στους οιωνούς, στην οδό… Εργασίας). Είναι πολλοί, μας λέει ο Γιώργος Αδάμης, οι επαγγελματίες διαφόρων ειδικοτήτων στον ευρύτερο χώρο της διαφήμισης που έχουν τα τελευταία χρόνια μείνει άνεργοι ή παραδέρνουν στην ελεύθερη αγορά, βλέποντας τα εισοδήματά τους διαρκώς να μειώνονται.
Οι περισσότεροι από αυτούς έχουν ιδέες, γνώσεις, αλλά πιθανώς δεν έχουν τα εφόδια ή την πρόσβαση σε πελάτες που θα τους επιτρέψει να υλοποιήσουν τα σχέδιά τους τη δεδομένη χρονική περίοδο. Και σε αυτό μπορεί να τους βοηθήσει η LongBus, ως το κομβικό σημείο όπου ένας πελάτης –ανεξαρτήτως μεγέθους– που θέλει να διαφημίσει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία του, θα βρει έναν ελεύθερο επαγγελματία που σχετίζεται με την επικοινωνία και τη διαφήμιση και θα μισθώσει τις υπηρεσίες του.
Ενας φαρμακοποιός που απλώς θέλει να αλλάξει την πινακίδα στο φαρμακείο ή τις κάρτες του, ένας πολιτικός μηχανικός που χρειάζεται μια δημιουργική ομάδα για να επικοινωνήσει το έργο που έχει αναλάβει, ένας οινοπαραγωγός που θέλει νέα ετικέτα σε φιάλη του, ή ακόμη και μια ασφαλιστική, μία τράπεζα ή μια εταιρεία κινητής τηλεφωνίας.
Οι ελεύθεροι επαγγελματίες-μέλη της LongBus καταχωρίζουν το βιογραφικό τους σε μία λίστα εργασίας, στην οποία συγκεντρώνονται διάφορες ειδικότητες της επικοινωνίας: Marketing, Customer Services, Consulting, Communication Strategy & Project Management, Writing & Translation, Art & Design, Promotion & Events, Web Development κ.λπ. Η συνδρομή ώστε να γίνει κάποιος μέλος και να καταχωρίσει το βιογραφικό του είναι 50€ για 6 μήνες.
Tα μέλη αποκτούν έναν προσωπικό αριθμό και ενημερώνονται μέσω e-mail για τα projects που προκύπτουν. Είναι σημαντικό να αναφέρουν διαθεσιμότητα, συνέπεια παράδοσης εργασίας, τρόπο και ποσό πληρωμής (μπλοκάκι, απόδειξη δαπάνης, ΙΚΑ κτλ.), γιατί πιθανώς να υπάρχουν και άλλοι ενδιαφερόμενοι. Κάθε φορά που ανατίθεται ένα project, ο επικεφαλής –ο λεγόμενος driver– αναλαμβάνει να το στήσει και να το τρέξει, οργανώνοντας την ομάδα που θα το φέρει εις πέρας.
Η LongΒus είναι ο διαμεσολαβητής ανάμεσα σε εκείνον που θέλει και εκείνον που μπορεί. Κοινωνώντας την ανάγκη του πρώτου σε μια ολόκληρη κοινότητα επαγγελματιών, δημιουργικών ανθρώπων. Αναλαμβάνει την επικοινωνία με τον πελάτη, τη συμβουλευτική υποστήριξη της ομάδας που τρέχει το project, διαθέτει τους χώρους και την υποδομή για να το υλοποιήσουν και –ίσως το πιο σημαντικό στις εποχές που ζούμε!– να εξασφαλίσει την πληρωμή τους και τη διευθέτηση των σχετικών φορολογικών ζητημάτων –λαμβάνοντας σε αντάλλαγμα ένα συγκριτικά μικρό ποσοστό επί της συνολικής αξίας του έργου.
Οι λέξεις ευελιξία και συλλογικότητα μοιάζουν να αποκτούν ένα νέο περιεχόμενο στην περίπτωση της LongΒus και του μοντέλου εργασίας που λανσάρει. Κάτι σαν «ή θα νικήσουμε μαζί ή θα μας κρεμάσουν χώρια», προσαρμοσμένο στα δεδομένα μιας αγοράς που (και αυτή) φθίνει.
Τι LongΒus θα ήταν, άλλωστε, αν δεν βρισκόταν διαρκώς σε κίνηση…
Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=85088
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε