- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε
Ισπανική υποχώρηση από την Ιονία οδό
12/08/13 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
→Dragados και Ferrovial φεύγουν από το έργο. Προσπάθεια να συνδεθεί με τα έργα της Κορίνθου-Πατρών, όπου μετέχει η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, αλλά και οι «Ακτωρ» και «J&P-Αβαξ»
Ραγδαίες εξελίξεις αναμένονται στο εσωτερικό της κοινοπραξίας που έχει αναλάβει την κατασκευή της Ιόνιας οδού, του νέου οδικού άξονα που θα συνδέει το Αντίρριο με τα Γιάννενα και την Εγνατία οδό. Με καθυστέρηση έναντι των άλλων αυτοκινητόδρομων, πήραν στο τέλος Ιουλίου την πρώτη δόση των 25,8 εκατ. ευρώ από την αποζημίωση των 125,5 εκατ. ευρώ, όπως προβλέπει η συμφωνία με την κυβέρνηση του περασμένου Απριλίου («Εφ.Συν.» 5/8/2013).
Επιβεβαιώνονται όμως οι πληροφορίες για αποχώρηση των δύο ισπανικών κατασκευαστικών ομίλων, της Dragados και της Ferrovial, που κατέχουν συνολικά το 66,6% της κοινοπραξίας και ήδη η ελληνική ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ που διατηρεί το υπόλοιπο 33,34% αναζητεί συνεταίρους για τη συνέχιση του έργου. Οι πρώτες κρούσεις έχουν γίνει σε ελληνικές εταιρείες και υπάρχουν ήδη θετικές αντιδράσεις. Η φόρμουλα, που λέγεται ότι έχει την έγκριση και του Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, είναι να συνδεθούν τα έργα με αυτά της Κορίνθου-Πατρών, όπου μετέχει η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, αλλά και οι «Ακτωρ» και «J&P-Αβαξ», με τους οποίους γίνονται συζητήσεις για επέκταση της σύμπραξης και στην Ιόνια οδό. Ο αυτοκινητόδρομος Αντίρριο-Γιάννενα έχει μήκος 196,2 χλμ, από τα οποία τα 159 θα κατασκευαστούν από την κοινοπραξία και τα υπόλοιπα υλοποιούνται με ευθύνη του Δημοσίου. Με βάση τη σύμβαση του 2007, οι εργολάβοι έχουν αναλάβει την είσπραξη των διοδίων στο χρυσοφόρο τμήμα Μεταμόρφωση Αττικής – Σκάρφεια Φθιώτιδας.
Στο νέο κατασκευαστικό σχήμα της Ιονίας οδού αναμένεται να αυξηθεί η συμμετοχή της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, η οποία το πρώτο τρίμηνο του 2013 παρουσιάζει μείωση 10,7% του κύκλου εργασιών, που αποδίδεται στον κατασκευαστικό τομέα. Ο τζίρος από τα διόδια στην εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας διαμορφώθηκε στα 5 εκατ. ευρώ, έναντι 5,3 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2012, αλλά τα καθαρά έσοδα από τους αυτοκινητόδρομους ήταν 2,5 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 2,4 εκατ. πέρυσι. Η εταιρεία αποτελεί βασικό «παίκτη» στα ενεργειακά, αλλά τον περασμένο μήνα ανέλαβε την κατασκευή υπόγειου γκαράζ στην Κηφισιά, με προϋπολογισμό 9,5 εκατ. ευρώ και 617 θέσεις.
Χ.ΤΖ.
Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=90185
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε