- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Οχι άλλα ξερά μαθήματα

21/08/13 ΕΠΙ ΠΛΕΟΝ

[1]Η Πρυτανεία της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών ενώνει τη φωνή της με την κραυγή αγωνίας και διαμαρτυρίας των καθηγητών καλλιτεχνικών μαθημάτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και απευθύνει ύστατη έκκληση προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να ανακαλέσει την κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων από το πρόγραμμα μαθημάτων της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου και του Λυκείου.

 

«Τα μέτρα αυτά δεν πλήττουν μόνο τα εργασιακά δικαιώματα των αποφοίτων της ΑΣΚΤ και του κλάδου, οδηγώντας μεγάλο αριθμό καθηγητών σε διαθεσιμότητα, αβέβαιο εργασιακό καθεστώς και απολύσεις, αλλά παράλληλα θίγουν πολύ περισσότερο και ακρωτηριάζουν στην πράξη, το παρόν και το μέλλον της Ελληνικής Παιδείας και των μαθητών μας» επισημαίνει ο πρύτανης Γιώργος Χαρβαλιάς.

 

Η καλλιτεχνική εκπαίδευση στο Γυμνάσιο και το Λύκειο δεν περιορίζεται μόνο για όσους θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στις Καλλιτεχνικές Σχολές, στην Αρχιτεκτονική, την τεχνολογική εκπαίδευση. «Αποβλέπει και αποτελεί οργανικό, αναπόσπαστο μέρος μιας ενιαίας, ολοκληρωμένης γενικής παιδείας που απαρέγκλιτο στόχο έχει να διαμορφώσει και να προαγάγει τη συγκρότηση όχι μόνο αυριανών επαγγελματιών αλλά των αυριανών πολιτών αυτής της χώρας».

 

Το μάθημα της Αισθητικής Αγωγής που καταργείται στο «νέο» πρόγραμμα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, «μορφώνει στα κρίσιμα, ευαίσθητα χρόνια της γυμνασιακής εκπαίδευσης μέσα από την εμπειρία, την έκφραση και την επικοινωνία έναν έφηβο και αυριανό ενεργό πολίτη, ικανό να συνθέσει, να κρίνει, να εκφραστεί, να επικοινωνήσει, να ευαισθητοποιηθεί, να αναγνωρίσει και να δημιουργήσει ποιότητες ζωής, να συνδιαμορφώσει δημιουργικά το περιβάλλον και τις κοινωνικές σχέσεις του [...]».

 

Επί της ουσίας, τα καλλιτεχνικά μαθήματα δεν πρέπει να καταργηθούν αλλά να ενισχυθούν με παράλληλες διαθεματικές ενότητες, με πολιτιστικές εκδηλώσεις, επισκέψεις σε μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικά μνημεία. Γιατί να μαθαίνουν τα παιδιά «ξερά» για ήρωες, μάχες, αγάλματα, αρχιτεκτονήματα, για γεωλογικά και φυσικά φαινόμενα, ενώ μπορούν να έχουν την ευκαιρία να τα δουν από κοντά, να τα αποτυπώσουν με το μολύβι ή με τον φακό, να συζητήσουν, να συνεργαστούν σε ομαδικές εργασίες, να κατανοήσουν, να φανταστούν, να πειραματιστούν. Δυστυχώς η μάθηση συνδέεται με τη… βαρεμάρα, ενώ θα έπρεπε να είναι εμπειρία και ευχαρίστηση.

 

Παρή Σπίνου

 


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=94946