- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Αναζητούν συμφωνία με το βλέμμα στη διαιτησία

23/08/13 ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Εργαζόμενοι στα λιμάνια καταγγέλλουν «ξεπούλημα που φτάνει τα όρια σκανδάλου»

 

Στα νομικά αγκάθια που είχαν παρουσιαστεί στις διαπραγματεύσεις προστέθηκαν και οι αιτιάσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης

 

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

[1]Στο τελικό στάδιο βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις ΟΛΠ – ΣΕΠ Α.Ε. (θυγατρική της Cosco), καθώς οι δύο πλευρές πρέπει μέχρι την Πέμπτη 29 Αυγούστου να έχουν συμφωνήσει στη «νομική φόρμουλα» στην οποία θα στηριχθούν σχετικά με τον φιλικό διακανονισμό που αφορά τη νέα επένδυση των Κινέζων στο δυτικό μέρος της προβλήτας ΙΙΙ. Οι εξελίξεις αυτές αναμένεται να είναι καθοριστικές για το μέλλον του πρώτου λιμανιού της χώρας, καθώς θα κριθεί ο τρόπος «αξιοποίησής» του.

 

Η κυβέρνηση

 

Εαν οι δύο πλευρές δεν καταλήξουν σε συμφωνία, είναι σχεδόν βέβαιο ότι η Cosco θα προσφύγει στη διαιτησία, οπότε σε μια τέτοια περίπτωση τα σχέδια της κυβέρνησης για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού πηγαίνουν και πάλι πίσω. Ισως δεν είναι τυχαίες οι πρόσφατες δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ Γ. Εμίρη ότι μέσα στο επόμενο τρίμηνο αναμένεται η έναρξη αξιοποίησης ΟΛΠ-ΟΛΘ, γεγονός που δείχνει πως η κυβέρνηση περιμένει να «ξεμπλοκάρει» το θέμα της Cosco για να αποφασίσει τι ακριβώς θα κάνει.

 

Και ενώ τα νομικά επιτελεία των δύο πλευρών (ΟΛΠ -ΣΕΠ Α.Ε.) βρίσκονται σε πυρετώδεις συσκέψεις με στόχο την επίτευξη μιας συμφωνίας σ’ αυτό το σύνθετο θέμα, οι εργαζόμενοι στα λιμάνια (ΟΜΥΛΕ και λιμενεργάτες) επανέρχονται με «σκληρές» καταγγελίες για την πολιτική της κυβέρνησης που αφορά το μέλλον των λιμανιών και για τη δράση του ΤΑΙΠΕΔ.

 

«Οδηγούμαστε σ’ ένα μεγάλο ξεπούλημα των βασικών λιμανιών της χώρας, που φτάνει τα όρια του σκανδάλου, δημιουργείται απόλυτο κινεζικό μονοπώλιο» καταγγέλλουν και κάνουν λόγο για «φαρσοκωμωδία με επικίνδυνες διαστάσεις για την προοπτική της λιμενικής βιομηχανίας στη χώρα μας».

 

Αποκαλούν «εγκληματική πράξη», που στρέφεται κατά της ανάπτυξης και των πραγματικών συμφερόντων της ελληνικής κοινωνίας, την πώληση του μετοχικού κεφαλαίου των ΟΛΠ και ΟΛΘ και καλούν την κυβέρνηση να αναλογιστεί τις ευθύνες που αναλαμβάνει με τη σκανδαλώδη πολιτική ξεπουλήματος των λιμανιών.

 

Στα τέλη Ιουνίου, ΟΛΠ και ΣΕΠ Α.Ε. υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας, προκειμένου να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις έτσι ώστε ο κινεζικός όμιλος να κατασκευάσει και το δυτικό μέρος της προβλήτας ΙΙΙ, έργο που δεν συμπεριλαμβάνεται στη σύμβαση παραχώρησης του 2008. Οπως προέκυπτε από το μνημόνιο, οι Κινέζοι για να προχωρήσουν στο έργο αυτό, επενδύοντας όπως υποστηρίζουν 224 εκατ. ευρώ, επιθυμούν -για όσο διάστημα βρίσκεται η Ελλάδα σε ύφεση- τη μείωση ή και την πλήρη απαλλαγή από το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα που είναι υποχρεωμένοι να καταβάλλουν ετησίως στον ΟΛΠ βάσει της σύμβασης παραχώρησης του 2008 για τη διαχείριση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ.

 

Οι διαπραγματεύσεις των δύο πλευρών ήταν προγραμματισμένο να ολοκληρωθούν μέχρι τα τέλη Ιουλίου, αλλά κάτι τέτοιο δεν κατέστη εφικτό, καθώς παρουσιάστηκαν νομικά «αγκάθια», ενώ παρέμβαση έκανε και η Ε.Ε. στέλνοντας στην ελληνική κυβέρνηση επιστολή 23 σημείων, ζητώντας διευκρινίσεις σχετικά με τις διαπραγματεύσεις για την επέκταση της προβλήτας ΙΙΙ στο δυτικό μέρος.

 

Ο υπουργός Ναυτιλίας

 

Την εμπλοκή παραδέχτηκε και ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτ. Βαρβιτσιώτης, ο οποίος είχε δηλώσει ότι αναζητούν «νομιμοποιητική βάση» πάνω στην οποία θα στηριχθούν για να ξεπεράσουν τα εμπόδια που έχουν προκύψει και είχε ξεκαθαρίσει ότι διάθεση της κυβέρνησης είναι να προχωρήσει η συμφωνία με την Cosco.

 

Ο Μιλτ. Βαρβιτσιώτης είχε τονίσει μάλιστα ότι τις προτάσεις της ΣΕΠ Α.Ε. περί μείωσης ή κατάργησης του τιμήματος είναι δύσκολο να τις αποδεχθεί ο ΟΛΠ, καθώς εκτιμά πως το εγγυημένο αντάλλαγμα είναι βασικός όρος της σύμβασης του 2008 και δεν μπορεί να αλλάξει.

 

[email protected]

 


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=97143