18/06/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ-ΚΑΡΤΩΝ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ

Δυσθεώρητες αυξήσεις στους πολλούς

Παρά τις διακηρύξεις του αρμόδιου υπουργού Μεταφορών, τα επίσημα στοιχεία του ΟΑΣΑ τον διαψεύδουν: περίπου 7 στους 10 κατόχους καρτών απεριορίστων διαδρομών χρησιμοποιούν τις μηνιαίες των 20 ευρώ (λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ), εκείνες δηλαδή που ακριβαίνουν κατά 10 ευρώ (50% αύξηση)!.
      Pin It

Ανακοίνωση Χρυσοχοΐδη για το χθεσινό πρωτοσέλιδο της «Εφ.Συν.»

 

Με αφορμή το χθεσινό πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της «Εφημερίδας των Συντακτών», με τίτλο «Κοροϊδία με τα εισιτήρια», ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοΐδης έκανε την ακόλουθη ανακοίνωση:

 

«Η βάναυση παραποίηση της αλήθειας από την εφημερίδα σχετικά με το νέο σημαντικά μειωμένο τιμολόγιο των μετακινήσεων (κάρτες, εισιτήρια) από 1ης Σεπτεμβρίου, αφ’ ενός δεν τιμά την ίδια που μέχρι τώρα έχει δείξει αξιόπιστα δείγματα αντικειμενικής ενημέρωσης, και αφ’ ετέρου υποδηλώνει περιφρόνηση προς το αναγνωστικό κοινό. Κάθε καλόπιστος πολίτης καταλαβαίνει ότι το 1,20 (η νέα τιμή του εισιτηρίου) είναι μικρότερο από το 1,40, όπως και ότι η νέα τιμή της ενιαίας κάρτας για όλα τα μέσα (30 ευρώ) που αντικαθιστά τις υπάρχουσες (45 για όλα τα μέσα και 20 για τα μη σταθερής τροχιάς και το τραμ) καθιστά φθηνότερη τη χρήση των δημοσίων συγκοινωνιών και άρα διευκολύνει την πρόσβαση όλων των πολιτών σε αυτές. Είναι λυπηρό επαγγελματίες της ενημέρωσης να επιλέγουν όχι την αλήθεια, αλλά τη διαστρέβλωσή της».

 

*ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΥΝΤΑΚΤΗ: Είναι λυπηρό επαγγελματίες της πολιτικής να επιλέγουν τη μισή αλήθεια και τη διαστρέβλωση της υπόλοιπης.

 

Χ.ΤΖ.

 

…………………………………………………………….

 

 

«Τα 70 λεπτά δεν επαρκούν, για παράδειγμα, σε έναν επιβάτη που ξεκινά από το Χαϊδάρι, για να φτάσει στα νότια προάστια και θα χρειαστεί διπλή επικύρωση», εξηγεί το συνδικάτο εργαζομένων στον ΟΑΣΑ για τη μείωση της διάρκειας ισχύος των εισιτηρίων

 

Της Χαράς Τζαναβάρα

 

41

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αυξήσεις 50% για την πλειονότητα των επιβατών φέρνουν οι… μειώσεις που ανακοίνωσε τη Δευτέρα ο υπουργός Μεταφορών. Τα μέτρα πλήττουν όσους αγοράζουν σήμερα την κάρτα των 20 ευρώ, που τη χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους μόνο με λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ, αλλά από τον Σεπτέμβριο θα υποχρεωθούν να πληρώσουν 30 ευρώ, με δικαίωμα βεβαίως να κινούνται με Μετρό και Ηλεκτρικό.

 

Ο ακριβής αριθμός των επιβατών αυτής της κατηγορίας δεν είναι γνωστός. Από τις επίσημες καταστάσεις του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ), που έχει στα χέρια της η «Εφ.Συν.», προκύπτουν ενδιαφέροντα στοιχεία, που δείχνουν ότι οι αγοραστές φτηνών καρτών είναι οι περισσότεροι και μάλιστα παρουσιάζουν μικρή αύξηση το πρώτο εννεάμηνο του 2013.

 

Η γλώσσα των αριθμών

 

Συγκεκριμένα:

 

*Τα έσοδα του ΟΑΣΑ από μηνιαίες κάρτες των 20 ευρώ το 2012 (υπάρχουν πλήρη στοιχεία) ανέρχονται σε 34,161 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στην έκδοση περίπου 1,7 εκατ. καρτών, επί των οποίων έρχεται αύξηση 50%. Στο ίδιο διάστημα, τα έσοδα από τις κάρτες των 45 ευρώ ήταν 28,715 εκατ. ευρώ και αντιστοιχούν σε λιγότερες από 650.000 κάρτες, για τις οποίες προβλέπεται μείωση 32%.

 

*Το πρώτο εννεάμηνο του 2013 τα έσοδα από τις φτηνές κάρτες άγγιξαν τα 28 εκατ. και δείχνουν τάση αύξησης, ενώ από τις ακριβές διαμορφώθηκαν στα 19,621 εκατ. και εμφανίζουν πτώση.

 

*Είναι πιο δύσκολος ο υπολογισμός των επιβατών που χρησιμοποιούν εισιτήρια, αφού από τα έσοδα του 2012 προκύπτει ότι κόπηκαν περίπου 58 εκατ. εισιτήρια του 1,20 ευρώ και 56 εκατ. του 1,40 ευρώ. Οι επιβάτες της τελευταίας κατηγορίας θα είναι οι ωφελημένοι από τα νέα μέτρα.

 

*Η εκτίμηση ότι οι περισσότεροι επιβάτες αγοράζουν τις φτηνές κάρτες προκύπτει και από ενδεικτικό ρεπορτάζ της εφημερίδας σε σταθμούς πώλησης καρτών, όπου μόνον στο «Ελ. Βενιζέλος» πλειοψηφούν οι ακριβές.

 

Μνημονιακή υποχρέωση

 

Διαφορετική είναι η εικόνα που δίνει η διοίκηση του ΟΑΣΑ, χωρίς να επιβεβαιώνεται από τα επίσημα οικονομικά στοιχεία του Οργανισμού. Σε χθεσινή επιστολή, υπολογίζει ότι το σύνολο των επιβατών ανέρχεται σε 1-1,1 εκατ. την ημέρα, από τους οποίους χρησιμοποιούν τη φτηνή κάρτα 165.000-175.000 και επομένως το ποσοστό τους είναι 15%-17%. Οσο για τη μείωση του χρόνου ισχύος του απλού εισιτηρίου από τα 90 στα 70 λεπτά, αναφέρει ότι έχει μετρηθεί πως ο μέγιστος χρόνος διαδρομής είναι 61 λεπτά, με απόκλιση 6 λεπτά, προς τα πάνω ή τα κάτω.

 

«Η “μείωση” της τιμής του εισιτηρίου κρύβει μια αύξηση της τάξης του 30%, όσο ακριβώς όριζε η μνημονιακή υποχρέωση της κυβέρνησης», δήλωσε στην «Εφ.Συν.» ο Αποστόλης Κασιμέρης, μέλος του Δ.Σ. του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, υπολογίζοντας ότι -λόγω της ολοένα επιδεινούμενης κατάστασης στις συγκοινωνίες και της μείωσης της διάρκειας ισχύος του εισιτηρίου- «η αύξηση μπορεί να φτάσει και το 100%. Τα 70 λεπτά δεν επαρκούν, για παράδειγμα, σε έναν επιβάτη που ξεκινά από το Χαϊδάρι, για να φτάσει στα νότια προάστια και θα χρειαστεί διπλή επικύρωση», μας εξήγησε.

 

«Στο βάθος του τούνελ βρίσκεται η σταδιακή μεθόδευση της παράδοσης της έκδοσης και του ελέγχου των εισιτηρίων σε ιδιώτες», επισημαίνει η Ενωση εργαζομένων στον ΗΣΑΠ και χαρακτηρίζει «επικοινωνιακή» την προσπάθεια της κυβέρνησης για «μειώσεις εισιτηρίων με πολλούς αστερίσκους και “ψιλά γράμματα”, που καταλήγουν σε πρόσθετη επιβάρυνση του επιβάτη».

 

Ο πρόεδρος του σωματείου, Λευτέρης Ρενιέρης, περιέγραψε στην «Εφ.Συν.» την κατάσταση στον Ηλεκτρικό, όπου το 2009 από τις 6 π.μ. έως τις 9.30 μ.μ. υπήρχαν δρομολόγια κάθε 3-3,5 λεπτά, ενώ σήμερα έχουν μειωθεί στα 6 λεπτά. «Τότε είχαμε 31-32 συρμούς την ώρα στη γραμμή και σήμερα είναι το πολύ 19, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρείται ο κόσμος», επισήμανε και τόνισε ότι «οι συγκοινωνίες δεν είναι επενδυτικές εταιρείες, αλλά φορείς κοινωνικού χαρακτήρα, που πρέπει να επιδοτούνται, για να εξυπηρετούν τους πολίτες και να στηρίζουν τους ανέργους».

 

*Για προσπάθεια παραπλάνησης του επιβατικού κοινού κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του το τμήμα Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ και χαρακτηρίζει τις εξαγγελίες «μνημονιακά ανέκδοτα». Επισημαίνει ότι οι εξαγγελίες για φτηνότερα εισιτήρια και κάρτες αποκρύπτουν ότι ουσιαστικά οι επιβάτες θα κληθούν να πληρώσουν διπλή τιμή ακόμη και για απλές διαδρομές.

 

Scroll to top