22/09/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μα τι κάνω στο Δίκτυο;

Χρήστες πολλών ταχυτήτων, δίκτυα με προβλήματα, απογοητεύσεις... όλα είναι στο πρόγραμμα στις διαδικτυακές κοινότητες. Ειδικά στο δημοφιλέστατο facebook.
      Pin It

Χρήστες πολλών ταχυτήτων, δίκτυα με προβλήματα, απογοητεύσεις… όλα είναι στο πρόγραμμα στις διαδικτυακές κοινότητες. Ειδικά στο δημοφιλέστατο facebook

 

Γράφει η Βάλια Καϊμάκη

 

65aΑυτό το κόλλημα να βλέπεις ποιος είδε το προφίλ σου στο facebook δεν το κατάλαβα ποτέ. Προχθές μου λύθηκε η απορία. «Είναι που δεν κάνεις καμάκι», μου είπε ένας καλός συνάδελφος κι έμεινα με το στόμα ανοιχτό. Μου εξήγησε, λοιπόν, ότι ενδιαφέρεσαι, όχι γενικά, αλλά «ειδικά» να δεις αν κάποιος συγκεκριμένος έχει μπει να δει το προφίλ σου.

 

Το facebook θα μπορούσε εύκολα (από τεχνικής άποψης) να έχει δώσει αυτήν τη δυνατότητα, αλλά για λόγους που εύκολα κατανοούμε δεν το έκανε. Αλλωστε είναι απλό. Το ποιος μπορεί να δει το προφίλ σου εξαρτάται από τις ρυθμίσεις ασφαλείας που έχεις: φίλοι, φίλοι φίλων, όλοι. Μέχρι εκεί, όμως.

 

Φυσικά υπάρχουν οι διάφοροι επιτήδειοι, οι οποίοι πουλάνε εφαρμογές που υπόσχονται ότι θα σε βοηθήσουν να το δεις και όταν εσύ πατήσεις «ναι», γεμίζεις σκουπίδια στην καλή περίπτωση και ιούς στη χειρότερη. Και στο προφίλ σου ανεβαίνουν συνεχώς βλακείες… Είναι η χειρότερη περίπτωση «επιβλαβών» εφαρμογών, αλλά όχι η μοναδική. Στην Ελλάδα, από τις 2.247 καταγγελίες που έλαβε η SafeLine το πρώτο εξάμηνο του 2013, οι 1.092 από αυτές αφορούσαν αποκλειστικά το facebook.

 

Οι περισσότερες καταγγελίες αφορούν κλεμμένους κωδικούς πρόσβασης. Η παραπάνω κατηγορία συνδέεται άμεσα με την παραβίαση προφίλ χρηστών (όπου τρίτοι αποκτούν πρόσβαση σε προφίλ χωρίς την άδεια των χρηστών). Παρουσιάζονται, επίσης, κρούσματα ηλεκτρονικού εκφοβισμού (cyber-bullying) τόσο σε ανήλικους όσο και σε ενήλικους. Συχνό φαινόμενο είναι και η αναδημοσίευση φωτογραφικού υλικού μελών χωρίς την άδεια των τελευταίων. Με άλλα λόγια, φωτογραφίες μελών εμφανίζονται σε άλλες σελίδες χωρίς την έγκριση ή την άδεια των απεικονιζόμενων, αφού πρώτα έχουν κλαπεί από το facebook.

 

Διαβάσατε κάτι για εφαρμογές στα παραπάνω; Οχι, γιατί κανένας οργανισμός δεν μπορεί να μας προστατέψει από κάτι στο οποίο εμείς λέμε «ναι» και δίνουμε μόνοι μας δικαίωμα πρόσβασης.

 

Διαβάζουμε λοιπόν πάντα το τι γράφουν τα εικονίδια που μας ανοίγουν. Και γενικώς, καλύτερα να πατήσουμε όχι, παρά ναι!

 

Πολύς κόσμος μού παραπονιέται ότι τα κοινωνικά δίκτυα του δημιουργούν περισσότερα προβλήματα μακροπρόθεσμα. Αλλος ανακαλύπτει ότι τρώει όλο του τον χρόνο εκεί. Αλλος ότι τον ενοχλούν (για να μη δούμε και το bulling που λέγαμε και παραπάνω). Νομίζω, όμως, ότι, απλώς, ο κάθε νέος χρήστης ενθουσιάζεται στην αρχή και μετά… βαριέται. Ή ενοχλείται (από την επιθετικότητα του twitter, ας πούμε).

 

Το κακό, όπως ακριβώς έγινε και με τους υπολογιστές, είναι ότι είμαστε «χρήστες διαφορετικών ταχυτήτων». Είναι σαν να είμαστε όλοι οδηγοί, ο ένας να έχει δίπλωμα ένα μήνα, ο άλλος δέκα χρόνια και ο τρίτος να είναι πιλότος της Formula 1 και να κυκλοφορούμε όλοι στον ίδιο δρόμο χωρίς καμία σήμανση. Πανικός θα γίνει. Κι αν το ‘χουμε κιόλας να είμαστε ξερόλες και να μη δεχόμαστε και καθοδήγηση από τον πιλότο… άσ’ το καλύτερα. Λίγοι θα διαπρέψουν και οι υπόλοιποι αργά ή γρήγορα θα απογοητευτούν.

 

Είναι μερικές ανάγκες, όπως οι διαπροσωπικές σχέσεις (για να μην ξεχνάμε και από πού ξεκίνησε το κείμενο), η διασκέδαση, η επικοινωνία με τους φίλους μας που μπορούν ή που πιστεύουμε ότι μπορούν να καλυφθούν από τα κοινωνικά δίκτυα. Μερικές φορές με επιτυχία, άλλες πάλι όχι. Η ζωή, όμως, είναι εκεί έξω, μην το ξεχνάμε.

 

[email protected]

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

 

ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ

 

Το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) διοργανώνει το διεθνές συνέδριο με τίτλο «Creativity: Καινοτόμες, Ανοικτές και Οικονομικά Βιώσιμες Δομές Δημιουργικής Παραγωγής» (http://creativity.ekt.gr) στις 30 Σεπτεμβρίου & 1 Οκτωβρίου 2013 στο Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών (Βασ. Κωνσταντίνου 48, Αθήνα), στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου «Creativity: Innovative Models of Production and Access» (CIMPA). Στόχος του συνεδρίου είναι η ανάδειξη νέων μοντέλων καινοτομικής δημιουργικής παραγωγής, δηλαδή παραγωγής αγαθών γνώσης, όπως έργα λόγου, οπτικοακουστικά, των καλών και εφαρμοσμένων τεχνών, τα οποία προκύπτουν από την επιτυχημένη συνεργασία φορέων από τον επιστημονικό, τεχνολογικό και πολιτιστικό τομέα.

 

Οι ομιλητές του συνεδρίου, με τις τοποθετήσεις και παρουσιάσεις τους, θα εξετάσουν και θα προσδιορίσουν τη λεγόμενη «ανοικτή παραγωγή», με όρους οικονομικούς, νομικούς, τεχνολογικούς, αλλά και καλλιτεχνικούς. Οικονομικά μοντέλα ανοικτού σχεδιασμού, χώροι συνεργατικής καλλιτεχνικής παραγωγής, πολιτικές για την ενίσχυση νέων δομών δημιουργικής παραγωγής, οπτικοακουστικά έργα εστιασμένα στα όρια της ανοικτότητας, προσωπικές εμπειρίες νέων επιχειρηματιών για τη βιωσιμότητα καινοτόμων επιχειρηματικών μοντέλων θα αποτελέσουν τον καμβά αυτού του συνεδρίου, που καλείται να επισημάνει, ιδίως κατά την παρούσα οικονομική συγκυρία, τη σημασία της διασύνδεσης της πολιτιστικής παραγωγής και των χώρων παραγωγής γνώσης με τη δημιουργική βιομηχανία. Ιδιαίτερη μνεία θα γίνει στη χρήση ανοικτών και συνεργατικών τεχνολογιών, ιδίως στον χώρο της τρισδιάστατης εκτύπωσης και ανοικτής κατασκευής (open fabrication), καθώς πρόκειται για χώρους «πρωτοπόρους» στην ανάπτυξη και εφαρμογή οικονομικά και κοινωνικά βιώσιμων μοντέλων παραγωγής. Στο πλαίσιο του συνεδρίου θα προβληθεί, επίσης, preview από το ντοκιμαντέρ του Ηλία Μαρμαρά «Common Knowledge» με θέμα τους χώρους συνεργατικής παραγωγής στην Αθήνα.

 

Τη δεύτερη μέρα του συνεδρίου, θα παρουσιαστούν 6 έργα νέων Ελλήνων καλλιτεχνών που υλοποιούνται με την υποστήριξη του ΕΚΤ. Τα έργα αυτά, χρησιμοποιώντας σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία, αξιοποιούν διαθέσιμα ανοικτά δεδομένα (open data) και θίγουν ζητήματα σχετικά με τη σύγχρονη έρευνα, εργασία και παραγωγή, καθώς και με πρωτοβουλίες και καινοτόμες προτάσεις εστιασμένες στη βιωσιμότητα και την αυτονομία. Πρόκειται για έργα τα οποία θα συμπεριληφθούν στη νέα μεγάλη ομαδική έκθεση 34 νέων Ελλήνων καλλιτεχνών που διοργανώνει το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (http://www.emst.gr) από τις 24 Οκτωβρίου 2013 έως το τέλος του έτους.

 

Παράλληλα, στο Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών (EIE) (http://www.eie.gr) θα φιλοξενηθεί από τις 30 Σεπτεμβρίου ένα έργο της έκθεσης, η εγκατάσταση «ΑΚΤΙΝΑ» των ομάδων City_Index και Energize, η οποία παράγει ενέργεια ικανή να καλύψει καθημερινές ανάγκες χρηστών του «δημόσιου χώρου». Τοποθετημένη στο προαύλιο του ΕΙΕ, θα συλλέγει ηλιακή ενέργεια για την τροφοδοσία 3D printers, με τους οποίους θα εκτυπωθούν τρισδιάστατα ανοικτά σχέδια κατά τη διάρκεια του συνεδρίου.

 

Το συνέδριο, το οποίο θα είναι δίγλωσσο, σε ελληνικά και αγγλικά με ταυτόχρονη μετάφραση, διοργανώνεται στο πλαίσιο του έργου «Creativity: Innovative Models of Production and Access» (CIMPA) και χρηματοδοτείται από τον Εκτελεστικό Οργανισμό Εκπαίδευσης, Οπτικοακουστικών Θεμάτων και Πολιτισμού της Ευρωπαϊκής Ενωσης και, συγκεκριμένα, από το Πρόγραμμα «Πολιτισμός» (2007-2013). Το συνέδριο θα μεταδίδεται ζωντανά στη διεύθυνση http://www.ekt.gr/events/live.

 

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

e-ΕΙΔΗΣΕΙΣ

 

• Την Πέμπτη 31 Οκτωβρίου θα κυκλοφορήσει το Football manager 2014. Το νέο παιχνίδι θα είναι διαθέσιμο για PC, Mac και Linux. Οπως και πέρυσι, όσοι προ-παραγγείλουν το Football Manager 2014 θα έχουν πρόσβαση στην «beta» έκδοση του παιχνιδιού περίπου δύο εβδομάδες πριν από την επίσημη κυκλοφορία του. Το παιχνίδι μπορείτε να το προ-παραγγείλετε είτε πηγαίνοντας από το κατάστημα είτε online από το site του καταστήματος που θα επιλέξετε. Τα δεδομένα και η πρόοδος που έχετε κάνει στη beta έκδοση δεν χάνονται αλλά μεταφέρονται μόλις εγκαταστήσετε το κανονικό παιχνίδι.

 

• Tο Νέο Ψηφιακό Πλανητάριο εορτάζει τη φετινή φθινοπωρινή ισημερία με την παράσταση: «Lichtmond: Το Φωτεινό Σύμπαν», η οποία θα προβληθεί μόνο σήμερα το βράδυ Σεπτεμβρίου 2013 στον θόλο του Νέου Ψηφιακού Πλανηταρίου του Ιδρύματος Ευγενίδου. Τη μουσική της παράστασης συνυπογράφουν οι Giorgio και Martin Koppehele, καθώς και oι Alan Parsons, I Muvrini και Boy George, οι οποίοι έχουν αποσπάσει πληθώρα βραβείων για τη δουλειά τους αυτή.

 

• Η Samsung παρουσίασε την πρώτη UHD TV παγκοσμίως με κυρτό σχεδιασμό, διαθέσιμη σε 65 και 55 ίντσες, κατά τη διάρκεια της IFA 2013, της μεγαλύτερης έκθεσης ηλεκτρονικών καταναλωτικών ειδών στην Ευρώπη. Η κυρτή UHD TV συνδυάζει τις λεπτομέρειες της UHD TV με το κυρτό σχήμα της, εξασφαλίζοντας μια εντυπωσιακή και ενισχυμένη εμπειρία θέασης. Η κυρτή UHD TV έρχεται ως συνέχεια της πρόσφατης παγκόσμιας κυκλοφορίας της κυρτής OLED TV της Samsung, η οποία αρχικά παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια της έκθεσης CES 2013.

 

 

 

 

Scroll to top