23/09/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Καταργείται το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ) - Διάβημα σήμερα από τους 126 εργαζόμενους

Το… έφαγαν οι μεγαλοεργολάβοι

      Pin It

Της Χαράς Τζαναβάρα

 

«Δεν μπορείς να καταργείς έναν φορέα γιατί ένας υπάλληλος καθυστέρησε να πάει στην υπηρεσία του»! Είναι το δικαιολογημένο ξέσπασμα του Θεόδωρου Αδάμου, πρώην προέδρου των εργαζομένων στο Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ) και σημερινού μέλους της διοίκησης της ομοσπονδίας εργαζομένων στο πρώην υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ, μετά την κατάργηση του φορέα με ένα δελτίο Τύπου του αρμόδιου υπουργού Μιχάλη Χρυσοχοΐδη. Είναι ενδεικτικό ότι και η διοίκηση του Ταμείου ενημερώθηκε την Παρασκευή το μεσημέρι, με τηλεφώνημα του αρμόδιου γενικού γραμματέα.

 

Βασικός λόγος της «καρατόμησης» είναι οι εισαγγελικές διώξεις για «κρούσματα πλημμελούς διαχείρισης την περίοδο 2006-2011». Πρόκειται για πόρισμα των επιθεωρητών δημόσιας διοίκησης, που είχε ολοκληρωθεί το περασμένο καλοκαίρι. Το ΤΕΟ είναι ο φορέας του Δημοσίου που είχε την ευθύνη για την είσπραξη των διοδίων στο εθνικό δίκτυο και είδε τις αρμοδιότητές του να συρρικνώνονται από το 2008, όταν το βασικό οδικό δίκτυο της χώρας πέρασε στην αρμοδιότητα των εργολάβων των αυτοκινητόδρομων. Πλέον διαχειρίζεται μόνον τον σταθμό των Μαλγάρων και της υποθαλάσσιας σήραγγας Ακτίου-Πρέβεζας.

 

«Εμείς κέρδη, αυτοί ζημιές;»

 

«Εδώ και έξι χρόνια ζητάμε να λειτουργήσουμε ως ελεγκτικός μηχανισμός για όλους τους σταθμούς διοδίων που υπάρχουν στο υπό κατασκευή οδικό δίκτυο, χωρίς να έχουμε πάρει απάντηση», δήλωσε χθες στην «Εφ.Συν.» ο Θ. Αδάμου, που μας ενημέρωσε εκ μέρους των 126 εργαζομένων στο ΤΕΟ ότι σήμερα θα κάνουν διάβημα στον αρμόδιο υπουργό. «Δεν μπορεί το ΤΕΟ με δύο σταθμούς διοδίων να είναι κερδοφόρο και οι αυτοκινητόδρομοι να δηλώνουν ζημιές εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ για το 2012 που είχαν σταματήσει τα έργα», τονίζει με νόημα. Εμμέσως αμφισβητεί τους ισχυρισμούς των μεγαλοεργολάβων που υποστηρίζουν ότι δεν μπορούν να προχωρήσουν τα έργα γιατί, λόγω της οικονομικής κρίσης, έχουν μειωθεί κατακόρυφα οι κυκλοφοριακοί φόρτοι.

 

Επιπλέον το ΤΕΟ έχει και άλλη μία σημαντική αρμοδιότητα, εκδίδει τις άδειες λειτουργίας των πρατηρίων στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο, αφού στους αυτοκινητόδρομους και αυτή η αρμοδιότητα έχει εκχωρηθεί στους εργολάβους. Πρόκειται για ένα θέμα στο οποίο έχει επέμβει η Επιτροπή Ανταγωνισμού, αφού ειδικά στους αυτοκινητόδρομους που διαχειρίζονται οι κατασκευαστές, τα πρατήρια διαμορφώνουν τις τιμές σε υψηλά επίπεδα λόγω έλλειψης ανταγωνισμού. Να σημειωθεί ότι σε αυτές τις περιπτώσεις οι εργολάβοι έχουν την αρμοδιότητα και για τις συμβάσεις με τους πρατηριούχους, ενώ έχουν λόγο και για τις θέσεις όπου λειτουργούν ή προβλέπεται από τις συμβάσεις να κατασκευαστούν σταθμοί εξυπηρέτησης επιβατών.

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

Πώς η «Θέμις Κατασκευαστική» γλίτωσε τη συγχώνευση

 

Κάποιο αόρατο χέρι αφαίρεσε στο «και πέντε» την ένταξη της εταιρείας «Θέμις Κατασκευαστική» από το νέο σχήμα «Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.», στην οποία μεταφέρεται το δυναμικό του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ) και της ΔΕΠΑΝΟΜ, που έχει την ευθύνη για την κατασκευή των νοσηλευτικών μονάδων.

 

Η σχετική τροπολογία κατατέθηκε στις 3 Σεπτεμβρίου και εντάχθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα ΚΤΕΛ. Φέρει μάλιστα την υπογραφή του υπουργού Δικαιοσύνης, στην αρμοδιότητα του οποίου ανήκει η «Θέμις». Ολως… τυχαίως, σε μερίδα του Τύπου δημοσιεύτηκαν χθες πληροφορίες για ατασθαλίες στη διαχείριση της εταιρείας που έχει την ευθύνη για την κατασκευή σωφρονιστικών υποδομών (δικαστήρια, φυλακές κ.λπ.).

 

Ενδεικτικό της προχειρότητας είναι ότι η τροπολογία αναφέρει πως συγχωνεύονται τρεις εταιρείες, που διορθώθηκαν με το χέρι και έγιναν δύο, ενώ διαγράφηκε η αναφορά για τη «Θέμιδα» και προστέθηκε, επίσης με το χέρι, ότι «θα συνεχίσει να διατηρεί τη νομική της προσωπικότητα και να εκπληρώνει τους σκοπούς της μέχρι την 31-7-2015». Να σημειωθεί ότι οι τρεις εταιρείες έχουν συγχωνευθεί με κοινή υπουργική απόφαση από τον Νοέμβριο του 2011, η οποία όμως δεν έχει εφαρμοστεί παρότι έχουν περάσει σχεδόν δύο χρόνια. Με την τροπολογία η συγχώνευση ολοκληρώνεται σε έναν μήνα από την ψήφισή της, αλλά προβλέπεται μεταβατικό στάδιο τριών μηνών μέσα στο οποίο οι δύο εταιρείες θα λειτουργούν με δύο διακριτούς κλάδους.

 

Χ.ΤΖ.

 

Scroll to top