10/10/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αετοί χωρίς φτερά

      Pin It

Του Κωνσταντίνου Τσίμα

 

Για την επιτακτική ανάγκη τού «συνεταιρίζεσθαι» στις μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις θαρρώ πως έχουμε ήδη συμφωνήσει. Ομως, το δόγμα «η ισχύς εν τη ενώσει» είναι, καθώς φαίνεται, η απάντηση στους σύγχρονους επιχειρηματικούς κινδύνους της παγκοσμιοποιημένης οικονομίας, όχι μόνο για τους μικρούς παίκτες, αλλά και για τους μεγάλους. Ανακοινώθηκε (χθες) από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα της Ε.Ε. η έγκριση της συγχώνευσης της Ολυμπιακής με την Aegean. Πρόκειται για πολύ σημαντική απόφαση, που κλείνει επιτέλους έναν κύκλο αγωνίας για την τύχη του πρώην «εθνικού αερομεταφορέα» -δηλαδή των εργαζομένων του αλλά και των εξυπηρετούμενων επιβατών του.

 

Ηταν γνωστό σε όλους ότι η βιωσιμότητα της Ολυμπιακής είχε πολύ κοντινό ορίζοντα. Αυτό επιβεβαιώνεται από τις δηλώσεις των κοινοτικών παραγόντων που εξέδωσαν τη θετική απόφαση στο θέμα της συγχώνευσης -ίσως μάλιστα να αποτέλεσε και βασικό σκεπτικό για την απόφαση. Θα ήταν τραγικό να καταδικάσει μια επιτροπή εκατοντάδες εργαζομένους σ’ ένα μέλλον δίχως αύριο στο όνομα κάποιων αντιμονοπωλιακών δεικτών. Ούτως ή άλλως, η αγορά έχει απελευθερωθεί και οι μέχρι πρόσφατα επιχειρούσες στον ελληνικό χώρο Cyprus Airways και Ryan Air δείχνουν ότι η παρουσία ανταγωνιστών εξαρτάται αποκλειστικά από τη ζήτηση, όχι από στρεβλούς κανόνες και απαγορεύσεις όπως στο παρελθόν. Η απότομη κάμψη της εγχώριας αγοράς λόγω της οικονομικής κρίσης την τελευταία τετραετία έχει βεβαίως προκαλέσει πρόβλημα σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες, εξ ου και οι καταργήσεις πολλών πτήσεων. Μπορεί τα δρομολόγια να μειώνονται για προφανείς λόγους εξοικονόμησης δαπανών, βλέπουμε όμως πως οι προσφορές με φτηνότερα εισιτήρια και ανταποδοτικά προγράμματα, ειδικά για όσους ταξιδεύουν συχνά, πληθαίνουν. Ας μην παραβλέπουμε, τέλος, πως η Aegean είναι εξίσου ελληνική επιχείρηση με την Ολυμπιακή αλλά και ότι είναι μέλος μιας παγκόσμιας, ισχυρότατης συμμαχίας μεγάλων αερομεταφορέων, με τους οποίους μοιράζεται τεχνογνωσία, πελατολόγιο, αεροσκάφη και προορισμούς.

 

Η προ τριετίας πώληση της Ολυμπιακής από το κράτος στον όμιλο συμφερόντων Βγενόπουλου είχε, ως μια πολύ σημαντική ιδιωτικοποίηση, προκαλέσει έντονες συζητήσεις και διαφωνίες σε όλα τα επίπεδα. Ας καταγράψουμε, λοιπόν, πως η συγχώνευση (δηλαδή η σημερινή πώληση της Ολυμπιακής) ισοδυναμεί με ζημία ύψους εκατό (100) εκατομμυρίων ευρώ για τον όμιλο Βγενόπουλου.

 

Scroll to top