19/10/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Και όμως κινείται…

Απολαμβάνουμε την αυτονομία, προστατεύουμε τη φύση και νιώθουμε τη βόλτα. Αυτό είναι το τρίπτυχο πάνω στο οποίο βασίστηκε η δημιουργία του υβριδικού, ηλιακού οχήματος Sunnyclist από τον Μανόλη Τσικανδυλάκη.
      Pin It

Απολαμβάνουμε την αυτονομία, προστατεύουμε τη φύση και νιώθουμε τη βόλτα. Αυτό είναι το τρίπτυχο πάνω στο οποίο βασίστηκε η δημιουργία του υβριδικού, ηλιακού οχήματος Sunnyclist από τον Μανόλη Τσικανδυλάκη

 

Της Φεβρωνίας Παντελή

 

Ουσιαστικά μιλάμε για ένα τριθέσιο μοτοποδήλατο, πλήρως αυτόνομο, αθόρυβο και οικολογικό, η κίνηση του οποίου στηρίζεται στην ηλιακή ενέργεια και τη σωματική άσκηση. Εξάλλου από ήλιο στην Ελλάδα… άλλο τίποτα! Και σας απαλλάσσει κι από το δίλημμα… to ride or to drive. Με λίγα λόγια, είναι ένας «κινητός σταθμός παραγωγής ενέργειας», όπως υποστηρίζει ο κατασκευαστής του, που ανταποκρίνεται στο νέο πράσινο μοντέλο ανάπτυξης, απόλυτα προσαρμοσμένος στις ανάγκες της εποχής και της καθημερινότητας. Χάρη στη φωτοβολταϊκή γεννήτρια των 665 Wp που διαθέτει, και με ισχύ κινητήρα 4 kW, το Sunnyclist έχει τη δυνατότητα να κινείται με ταχύτητα 50 χλμ. την ώρα, ενώ μπορεί να διανύσει συνολικά 240 χλμ. με χωρητικότητα μπαταρίας μόλις 3 kWh.

 

«Είναι το μοναδικό όχημα που συνδυάζει τρεις πηγές ενέργειας. Την ηλιακή γεννήτρια, την αποθηκευμένη ενέργεια στην μπαταρία και το πετάλι. Αυτός ο συνδυασμός σε ένα όχημα που έχει κατασκευαστεί από το μηδέν για να φιλοξενήσει αυτές τις τρεις πηγές ενέργειας είναι που του προσδίδει και το χαρακτηριστικό της καινοτομίας. Για παράδειγμα, υπάρχουν ποδηλατικά ταξί στην Ινδία και την Κίνα, στα οποία υπάρχει πάνω και ένα φωτοβολταϊκό, αλλά είναι μια προσθήκη και όχι μια κατασκευή που έχει γίνει γι' αυτόν τον σκοπό ακριβώς. Το Sunnyclist είναι ένα ελαφρύ όχημα, μοτοποδήλατο, με το οποίο μπορούν να μεταφερθούν άνετα τρία άτομα με τις αποσκευές τους και είναι ιδανικό για αστικές και υπεραστικές μετακινήσεις. Ωστόσο, επειδή έχει μια μεγάλη φωτοβολταϊκή γεννήτρια, μπορεί κάποιος να κάνει ακόμα και… τον γύρο του κόσμου, χωρίς να καταναλώσει ούτε ένα ευρώ. Είναι πλήρως αυτόνομο και δεν χρειάζεται να μπει στην πρίζα. Η ενέργεια που παράγει το φωτοβολταϊκό είναι αρκετή ώστε να γεμίσει τη μπαταρία μέσα σε μία ημέρα. Η μπαταρία έχει αυτονομία 80 χλμ. Ο ήλιος σε μια καλοκαιρινή ή μια ηλιόλουστη ημέρα μπορεί να μας δώσει άλλα 80 χλμ. επιπλέον. Αν κάνουμε και πετάλι μπορούμε να ξεπεράσουμε τα 200 χλμ. Το πετάλι είναι προαιρετικό. Μάλιστα υπάρχει και έκδοση χωρίς αυτό. Το πετάλι, εκτός από τη σωματική άσκηση που για πολλούς αποτελεί τρόπο ζωής, του δίνει και περισσότερη αυτονομία».

 

Σε ό,τι αφορά τον τομέα της ασφάλειας, το Sunnyclist πληροί όλες τις προδιαγραφές που προβλέπονται για την κατηγορία του για κυκλοφορία στον δρόμο. Είναι φανερά πιο ασφαλές από μια μοτοσικλέτα, ενώ το χαμηλό κέντρο βάρους κοντά στον οπίσθιο άξονα παρέχει μέγιστη ασφάλεια έναντι ανατροπής.

 

Το Sunnyclist παρουσιάστηκε προ ημερών στο τετραήμερο φεστιβάλ τουρισμού στο Ηράκλειο της Κρήτης, κάνοντας αρκετά… στόματα να ανοίξουν με έκπληξη και θαυμασμό. Μάλιστα ήδη έγιναν και οι πρώτες παραγγελίες -κυρίως από ξενοδοχειακές μονάδες- με τους κατασκευαστές να οργανώνουν την παραγωγή, ώστε να βγουν στην αγορά τα πρώτα οχήματα το καλοκαίρι του 2014. Είναι άλλωστε αλήθεια ότι ο τομέας του τουρισμού είναι ένα από τα πιο σημαντικά πεδία στα οποία θα μπορούσε να αξιοποιηθεί το όχημα, μια που εκτός από οικολογικός, είναι κι ένας ψυχαγωγικός τρόπος μετακίνησης που επιτρέπει στους επιβάτες να παρατηρούν το τοπίο καθώς κινείται με τους χαλαρούς ρυθμούς που οι ίδιοι επιθυμούν.

 

Σύμφωνα με τον Μανόλη Τσικανδυλάκη, το εγχείρημα θα μπορούσε επιπλέον να βρει εφαρμογή στις δημόσιες υπηρεσίες όπως το ταχυδρομείο αλλά και σε εταιρείες ταχύρυθμων μεταφορών, λόγω της ευελιξίας του στην πόλη και της εξοικονόμησης χρόνου και χρήματος. Την ίδια ώρα, λόγω της αυτονομίας και της ανεξαρτησίας που μας παρέχει, μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους λάτρεις του κάμπινγκ, συνδυάζοντας όμως και την άνεση του ρεύματος.

 

Η τιμή του θα ξεκινάει από τα 8.000 ευρώ, ενώ όπως έχει υπολογιστεί η απόσβεσή του θα μπορεί να πραγματοποιηθεί σε βάθος τριών ετών περίπου.

 

 

*Ο άνθρωπος και το ποδήλατο

 

Ο Μανόλης Τσικανδυλάκης εκτός από διπλ. μηχανολόγος μηχανικός ΑΠΘ είναι ποδηλάτης και συνάμα συμμετέχει στο λεγόμενο κίνημα προώθησης του ποδήλατου και της χρήσης του στην καθημερινότητά μας, που τα τελευταία χρόνια έχει ιδιαίτερη ανάπτυξη στη χώρα μας και εισβάλλει συνεχώς στη ζωή μας, είτε για λόγους οικονομίας είτε ως εναλλακτικός τρόπος μετακίνησης.

 

Ωστόσο η διαπίστωση ότι η… απόσταση από το ποδήλατο μέχρι το αυτοκίνητο είναι τεράστια, τον οδήγησε να αναζητήσει μια ενδιάμεση κατασκευή, που θα μπορούσε να συνδυάζει τα οφέλη που έχει η οδήγηση ενός ποδήλατου με τις ανέσεις ενός οχήματος. Ετσι, διέκρινε το κενό που υπήρχε στην αγορά και προχώρησε στην υλοποίηση αυτού του καινοτόμου σχεδίου, με την επιστημονική του ομάδα στην Ενεργομηχανική Κρήτης, που δραστηριοποιείται στο νησί με στόχο να καθοδηγεί επιχειρήσεις αλλά και ιδιώτες να υιοθετήσουν το σύγχρονο μοντέλο πράσινης ανάπτυξης. Η φιλοσοφία άλλωστε πίσω από τη δημιουργία του Sunnyclist βασίζεται στην αντίληψη ότι «οι νέες ιδέες, η αλλαγή νοοτροπίας και η εκκίνηση μιας παραγωγικής διαδικασίας μάς δίνουν την ώθηση να γεννάμε μια νότα αισιοδοξίας στην εποχή της γενικότερης κρίσης που επικρατεί –και– στην Ελλάδα».

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Αριθμός επιβατών/θέση: 3 (1 μπροστά και 2 πίσω)

Μεικτό βάρος/ωφέλιμο φορτίο: 420 kG /300 kG

Τελική ταχύτητα: 50 km/h

Ροπή στον άξονα: 80 Nm

Αυτονομία μέγιστη/μπαταρία: 240 km/80 km

Τύπος μπαταρίας/τάση /χωρητικότητα: LiFePO4/48V/100 Ah (4.800 Wh)

Διαστάσεις: 2,7×1,6×1,65

Πλαίσιο: Αλουμίνιο 6082

Ανάρτηση εμπρός/πίσω: Ελατήρια, με μονούς αποσβεστήρες κραδασμών

Χωρητικότητα χώρου αποσκευών: 200+ lt

Σύστημα διεύθυνσης: Μηχανικό

Εμπρός φρένα: Υδραυλικό δισκόφρενο

Πίσω φρένα: Υδραυλικά ταμπούρα

Κύκλος στροφής: 3,5 m

Σχέσεις μηχανικής μετάδοσης, μοτέρ/πετάλι: 1/27

 

 

Οσα δεν… φαίνονται

Ελαφρύς και στιβαρός σκελετός αλουμινίου, βελτιστοποιημένος με ανάλυση πεπερασμένων στοιχείων.

Το χαμηλό κέντρο βάρους κοντά στον οπίσθιο άξονα παρέχει μέγιστη ασφάλεια έναντι ανατροπής.

Φωτοβολταϊκά πλαίσια πολύ υψηλής απόδοσης υβριδικής τεχνολογίας με απόδοση κυψέλης 22,9%

Ρυθμιστής φόρτισης με τεχνολογία MPPT (maximum power point tracking)

Υψηλής ποιότητας, ελαφριά και αποδοτικά στοιχεία μετάδοσης κίνησης

Περιστρεφόμενη ηλιακή οροφή για παρακολούθηση του ήλιου στη θέση στάθμευσης

Αναγεννητικό φρενάρισμα

Ελαφρύς κινητήρας DC πολύ υψηλής απόδοσης 92%

Μπαταρία λιθίου

Υπολογιστής ταξιδιού

 

Scroll to top