20/10/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Google+ vs facebook

Για καιρό αναρωτιόμουν σε τι χρησιμεύει το Google+. Κι επιτέλους βρήκα μια εφαρμογή του που να μου ταιριάζει. Λες να ξεκολλήσει τελικά από την αφάνεια.
      Pin It

Για καιρό αναρωτιόμουν σε τι χρησιμεύει το Google+. Κι επιτέλους βρήκα μια εφαρμογή του που να μου ταιριάζει. Λες να ξεκολλήσει τελικά από την αφάνεια;

 

Γράφει η Βάλια Καϊμάκη

 

Εχω στο πίσω μέρος του μυαλού μου εδώ και καιρό να βρω μια χρήση για το Google+. Μέχρι τώρα δεν έχω καταφέρει να βρω κάτι ενδιαφέρον. Δεν είχα καν καταλάβει ακόμα αν μπορούν να το χρησιμοποιούν όσοι δεν έχουν mail στη συγκεκριμένη υπηρεσία. Επρεπε να το ψάξω στο Δίκτυο για να σιγουρευτώ πώς όχι.

 

Είδα και μερικούς φίλους που με έβαλαν σε κύκλους (εγώ δεν έχω βάλει κανέναν από τότε που το άνοιξα). Κάτι αυτοί, κάτι εγώ, βία τα πιάσαμε τα 150 άτομα. Αν τα συγκρίνεις με τα δεκαπλάσια που κυκλοφορούν στους λογαριασμούς μου στο twitter και στο facebook, δεν ανοίγεις και σαμπάνιες. Επίσης, γνωστό ήταν το αστείο πως, όταν παρουσιάστηκαν οι κύκλοι, έπρεπε να βρεις τα πιο περίεργα ονόματα για να τους δώσεις, μια και δεν τους βλέπει κανένας: οι χειρότερές μου φίλες, οι βρομεροί… Ασκηση για παιδιά Δημοτικού.

 

Το hangouts, που είναι κάτι σαν το chat στο facebook, επίσης δεν με τρέλανε. Το κάνω με τους φίλους που είναι στο google mail, δυο-τρεις συγκεκριμένους, για διεκπεραιώσεις κυρίως. Τώρα για hangout party, δεν νομίζω ότι είναι εποχές για γιορτές, αλλά πιθανόν ν’ αντικαθιστά επάξια το skype, όταν είναι πολλοί συνομιλητές ταυτόχρονα.

 

Κι όμως, στην «Guardian» διάβαζα ότι από τον περασμένο Ιανουάριο και μετά το Google+ ξεπέρασε το twitter σε χρήστες και είναι πλέον το δεύτερο δημοφιλέστερο κοινωνικό δίκτυο. Μία από τις τεράστιες δυνατότητές του είναι η διασύνδεσή του με τις άλλες υπηρεσίες της εταιρείας και κυρίως, βέβαια, την αναζήτηση. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί κάποιος να βρει το περιεχόμενό σου και μέσω την αναζήτησης της εταιρείας. Τι καλύτερο;

 

Επίσης, έχω διαπιστώσει ότι πολλούς φίλους, στο πιο «διανοούμενο», που με απλά λόγια «φτύνουν» το facebook, μια χαρά τους βρίσκεις στο Google+. Εχει μια μεγαλύτερη «σοβαροφάνεια», παρ’ όλο που η λογική δεν είναι διαφορετική. Οπως σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα, ανεβάζεις ό,τι σου κατέβει στο κεφάλι.

 

Η προσοχή μου στράφηκε πρόσφατα προς το Google+, όταν θέλησα να δημιουργήσω μια σελίδα για μια συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων. Σκέφτηκα να κάνω ομάδα στο facebook, αλλά υπήρχε ήδη μία και δεν λειτουργούσε σωστά. Σκέφτηκα να κάνω μια καινούργια σελίδα, αλλά δεν βρήκα το όνομα που ήθελα. Και κατέληξα να ψάχνω στο Google+.

 

Ξεκίνησα λοιπόν χωρίς μεγάλους περιορισμούς ονόματος (γιατί υπάρχουν λιγότερες κοινότητες απ’ ό,τι σελίδες στο facebook και στατιστικά «βολεύεσαι» καλύτερα) και διαπίστωσα ότι οι αναρτήσεις που κάνεις στις κοινότητες έχουν και κατηγορίες. Αυτό σημαίνει ότι βρίσκεσαι πραγματικά στα όρια της ιστοσελίδας, απλώς, όταν κάνεις συλλογή δεσμών από το δίκτυο, δεν υπάρχει λόγος να κάνεις σελίδα από την αρχή. Κάθε φορά που θα κάνεις μια ανάρτηση, τη βάζεις και σε συγκεκριμένη κατηγορία και αν θες να ψάξεις αργότερα, μπορείς να τις δεις όλες μαζί ανακατεμένες ή ξεχωριστά.

 

Εχω ψάξει πολλά εργαλεία curation (επιμέλεια είναι η απόδοση στα ελληνικά): newsletters, εφαρμογές web 2.0. Καμία μέχρι στιγμής δεν με ικανοποίησε. Το Google+ νομίζω ότι με κέρδισε σε αυτό. Τα δε μέλη της κοινότητας λαμβάνουν mail με ειδοποίηση για καινούργια ανάρτηση.

 

Το facebook καλύπτει μια χαρά τις ανάγκες προσωπικής επικοινωνίας. Το Google+ δεν κατάφερε να πλασαριστεί ως το «facebook της Google», πιστεύω όμως πως θα καταφέρει να πλασαριστεί ως πιο στοχευμένο δίκτυο. Και μάλιστα σύντομα.

 

[email protected]

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

e-AΠΑΣΧΟΛΗΣΗ

 

Μελέτη της Ε.Ε. δείχνει ότι η μεγαλύτερη συμμετοχή γυναικών στον ψηφιακό τομέα μπορεί να αυξήσει το ΑΕΠ κατά 9 δισ. ευρώ ετησίως. Αν ενδιαφέρονταν περισσότερα κορίτσια να κάνουν καριέρα στον ψηφιακό τομέα και αν περισσότερες γυναίκες κατείχαν θέσεις εργασίας στον τομέα αυτόν, πολλά θα ήταν τα οφέλη για τον συγκεκριμένο κλάδο, τις ίδιες τις γυναίκες και την ευρωπαϊκή οικονομία, είναι η βασική διαπίστωση έρευνας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις γυναίκες που απασχολούνται στον κλάδο των Τεχνολογιών Πληροφοριών και Επικοινωνιών (ΤΠΕ).

 

Σύμφωνα με τη μελέτη, οι γυναίκες που εργάζονται σήμερα στον κλάδο των ΤΠΕ είναι ελάχιστες:

 

• Επί συνόλου 1.000 γυναικών με πανεπιστημιακό ή άλλο πρώτο πτυχίο, μόνο οι 29 είναι κάτοχοι πτυχίου σχετικού με τις ΤΠΕ (έναντι 95 ανδρών) και μόνο οι 4 στις 1.000 γυναίκες ενδέχεται να εργαστούν στον συγκεκριμένο κλάδο.

 

• Οι γυναίκες εγκαταλείπουν τον κλάδο στα μέσα της σταδιοδρομίας τους σε μεγαλύτερο ποσοστό από ό,τι οι άνδρες, ενώ υποεκπροσωπούνται σε διευθυντικές θέσεις και θέσεις λήψης αποφάσεων (περισσότερο από ό,τι σε άλλους κλάδους).

 

• Μόνο το 19,2% των εργαζομένων στον κλάδο των ΤΠΕ έχουν γυναίκα προϊσταμένη έναντι 45,2% σε άλλους κλάδους.

 

Αν όμως η τάση αυτή αντιστραφεί και η παρουσία των γυναικών στον κλάδο γίνει ανάλογη των ανδρών, το ευρωπαϊκό ΑΕΠ θα μπορούσε, σύμφωνα με τη μελέτη, να αυξηθεί κατά 9 περίπου δισ. ευρώ ετησίως (1,3 φορές το ΑΕΠ της Μάλτας). Ο κλάδος των ΤΠΕ θα ωφεληθεί, καθώς οι επιχειρήσεις με μεγαλύτερη παρουσία γυναικών σε διευθυντικές θέσεις επιτυγχάνουν 35% υψηλότερη απόδοση ιδίων κεφαλαίων και 34% καλύτερη συνολική μερισματική απόδοση για τους μετόχους, σε σύγκριση με άλλες ανάλογες επιχειρήσεις.

 

Η μελέτη επισημαίνει, επίσης, ότι οι γυναίκες που απασχολούνται στον κλάδο των ΤΠΕ κερδίζουν σχεδόν 9% περισσότερο από ό,τι οι γυναίκες σε άλλους κλάδους της οικονομίας, έχουν μεγαλύτερη ευελιξία στην οργάνωση του ωραρίου εργασίας τους και κινδυνεύουν λιγότερο να μείνουν άνεργες (μέχρι το 2015 θα υπάρχουν στην Ε.Ε. 900.000 κενές θέσεις στον κλάδο των ΤΠΕ).

 

Η μελέτη υποδεικνύει επίσης τέσσερις τομείς προτεραιότητας για ανάληψη δράσης:

 

• Προβολή μιας ανανεωμένης εικόνας του κλάδου των ΤΠΕ στις γυναίκες και στην κοινωνία, με δράσεις όπως η διάδοση των πλέον ελκυστικών για τα κορίτσια τεχνολογιών (π.χ. ενδιαφέρουσες, διαφοροποιημένες, επικερδείς τεχνολογίες).

 

• Αναβάθμιση της θέσης της γυναίκας στον κλάδο, π.χ. με την κατάρτιση, από κοινού με τις επιχειρήσεις, προγραμμάτων σπουδών εναρμονισμένων σε ευρωπαϊκό επίπεδο, έτσι ώστε να προωθηθούν ξεκάθαρες δυνατότητες σταδιοδρομίας στον κλάδο των ΤΠΕ.

 

• Αύξηση του αριθμού των γυναικών επιχειρηματιών στον κλάδο των ΤΠΕ, π.χ. με καλύτερη πρόσβαση σε προγράμματα κεφαλαίων εκκίνησης και επιχειρηματικών κεφαλαίων.

 

• Βελτίωση των συνθηκών εργασίας στον κλάδο, π.χ. με την προβολή των βελτιωμένων επιδόσεων των επιχειρήσεων που απασχολούν γυναίκες.

 

Ολόκληρη η μελέτη: http://bookshop.europa.eu/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/EU-Bookshop-Site/en_GB/-/EUR/ViewPublication-Start?PublicationKey=KK0113432

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

 

e-ΕΙΔΗΣΕΙΣ

 

● Το e-learning του Κέντρου Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) σας καλεί να ενημερωθείτε για τα Προγράμματα εξ Αποστάσεως (μέσω Διαδικτύου) Εκπαίδευσης που παρέχει και να επιλέξετε αυτό που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες σας. Τα 150 προγράμματα που διατίθενται στον τρέχοντα κύκλο, διάρκειας 3 έως 10 μηνών, καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα εκπαιδευτικών κατευθύνσεων και, αναλόγως του αντικειμένου, προσφέρουν στον εκπαιδευόμενο δεξιότητες που απαιτούνται σε ένα πραγματικό περιβάλλον εργασίας μέσω εκμάθησης λογισμικών εφαρμογών και μελετών περίπτωσης, οι οποίες σχεδιάζονται από ένα πλήθος επιχειρήσεων που συμμετέχουν στα προγράμματα. http://elearn.elke.uoa.gr/elearn

 

● Οι φετινές εκπαιδευτικές δράσεις του Μουσείου Τηλεπικοινωνιών διοργανώνονται από τον Οκτώβριο μέχρι και το Μάιο 2014 και περιλαμβάνουν μουσειοπαιδαγωγικά προγράμματα, εικαστικό εργαστήριο και προγράμματα ξεναγήσεων για μαθητές όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης. Οι δράσεις του μουσείου προσφέρονται από τον ΟΤΕ δωρεάν. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στα τηλέφωνα 210 6201899, 210 6201999 ή να επισκεφθούν το www.ote.gr/mouseio.

 

● Το Gran Turismo®6 θα κυκλοφορήσει στις 6 Δεκεμβρίου 2013, αποκλειστικά για το PlayStation®3, πλήρως εξελληνισμένο. Η νέα έκδοση της δημοφιλέστατης σειράς, η οποία έχει συνολικές πωλήσεις άνω των 70 εκατομμυρίων αντιτύπων, θα ενσωματώνει αρκετές καινοτομίες και πολυάριθμες προσθήκες, αλλά και μία νέα μηχανή physics, με την οποία φιλοδοξεί να γίνει ο καλύτερος Προσομοιωτής Πραγματικής Οδήγησης όλων των εποχών. Συνολικά το GT6™ θα προσφέρει τη δυνατότητα να οδηγήσετε 1.200 διαφορετικά οχήματα σε 33 διαφορετικές πίστες με 71 διαφορετικές διαμορφώσεις, με αρκετά από αυτά να εμφανίζονται για πρώτη φορά στο Gran Turismo®6. Μάλιστα, σε τακτά διαστήματα θα προστίθενται νέα αυτοκίνητα και διαδρομές, ενώ θα πολλαπλασιάζονται και τα διαθέσιμα εξαρτήματα και αξεσουάρ, προκειμένου ο παίκτης να προσαρμόζει την εμπειρία οδήγησης ακριβώς στα μέτρα του.

 

 

 

Scroll to top