Του Δημήτρη Κανελλόπουλου
Οδηγία έβγαλε χθες το ΕΣΡ, η οποία ωστόσο δεν είναι νέα, αλλά στην ουσία παλιά. Και αναφέρεται στην ανάγκη, στην υποχρέωση για να είμαστε πιο ακριβείς, των τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σταθμών για «πολιτική πολυφωνία». Το αίτημα στο Συμβούλιο το κατέθεσε ο Χρήστος Ζώης, ανεξάρτητος βουλευτής πλέον.
«Τα δελτία ειδήσεων και οι ενημερωτικές εκπομπές των ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών, από τα οποία κυρίως ενημερώνονται οι πολίτες περί των πολιτικών πραγμάτων της χώρας, πρέπει να διασφαλίζουν την πολιτική πολυφωνία και την προσήκουσα παρουσίαση των απόψεων όχι μόνο των πολιτικών κομμάτων που εκπροσωπούνται στην Ελληνική Βουλή και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, αλλά και εκείνων που λειτουργούν νομίμως και έχουν πολιτική δραστηριότητα. Ως εκπροσώπηση στην Ελληνική Βουλή και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο νοείται η παρουσία ακόμα και ενός βουλευτή ανήκοντος αποδεδειγμένα σε συγκεκριμένο κόμμα», αναφέρει σχετικά το ΕΣΡ. Και παρέχει οδηγία προς τους τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς της χώρας, «όπως τα δελτία ειδήσεων και οι ενημερωτικές εκπομπές διασφαλίζουν την πολιτική πολυφωνία και την παρουσίαση των απόψεων όλων των πολιτικών κομμάτων που εκπροσωπούνται στην Ελληνική Βουλή και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, καθώς και εκείνων που δεν εκπροσωπούνται στην Ελληνική Βουλή και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, αλλά λειτουργούν νομίμως, και έχουν πολιτική δραστηριότητα». Κι αν κάνει αίτημα και η Χρυσή Αυγή;
Στη χθεσινή ενημέρωση του προέδρου του ΕΣΡ μάθαμε και για τη ΝΕΡΙΤ και την πλήρη αναρμοδιότητα του ΕΣΡ σε σχέση με το Εποπτικό της Συμβούλιο ή το Δ.Σ. της. «Μελετήσαμε τον νόμο», είπε ο κ. Λασκαρίδης, «και είδαμε πως δεν έχουμε την παραμικρή αρμοδιότητα, μόνο για το πρόγραμμά της δικαιούμεθα να πούμε οτιδήποτε». Για το αν θα παίξει λόγου χάριν περισσότερες διαφημίσεις από το κανονικό…
• Το ΕΣΡ αποφάσισε οριστική διακοπή και ανάκληση άδειας του Πάτρα TV, ενώ καταλόγισε πρόστιμα 15 χιλ. ευρώ στο Max TV του Ν. Αργολίδας, επειδή δεν μετέδιδε πρωτογενή δελτία ειδήσεων, και 3 χιλ. ευρώ στη Ραδιοφωνική Λέσχη Τρικάλων για συγκεκαλυμμένη διαφήμιση.