29/10/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΧΙΟΣ - ΛΕΣΒΟΣ - ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Μια σύνδεση γεμάτη «αγκάθια»

Εξετάζεται η λύση της επιδότησης ως «άγονη γραμμή».
      Pin It

Εξετάζεται η λύση της επιδότησης ως «άγονη γραμμή»

 

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

Τρόπους για να αντιμετωπιστεί το σοβαρό πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών του Βορείου Αιγαίου αναζητεί το υπουργείο Ναυτιλίας.

 

Οι αντιδράσεις που έχουν προκληθεί μετά τη διακοπή της καθημερινής ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Λέσβου και της Χίου με τον Πειραιά, κάτι που είχε να συμβεί από τη δεκαετία του ‘60, προβληματίζουν την πολιτική ηγεσία του ΥΝΑ και, σύμφωνα με πληροφορίες, μία από τις σκέψεις του Μιλτ. Βαρβιτσιώτη είναι να επιδοτήσει τη γραμμή Πειραιάς-Χίος-Μυτιλήνη-Λήμνος-Καβάλα.

 

Σκέψη, η οποία θα είναι δύσκολο να πραγματοποιηθεί, καθώς για το 2014 οι επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές θα είναι μειωμένες, κάτι που πριν από μερικές μέρες είχε επισημάνει και ο ίδιος ο υπουργός σε συνέντευξή του, λέγοντας ότι «δεν μπορούμε να πάμε στη λογική των “άγονων γραμμών” στα μεγάλα νησιά της χώρας γιατί δεν το αντέχει ο προϋπολογισμός, καθώς για τις επιδοτήσεις περιορίζεται, λόγω των οικονομικών περικοπών».

 

Την προηγούμενη εβδομάδα έγινε σύσκεψη στη Βουλή, στην οποία συμμετείχαν ο υπουργός Ναυτιλίας, όλοι οι βουλευτές των νησιών του Β. Αιγαίου και ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Θοδ. Δρίτσας. Μερικά από τα θέματα που τέθηκαν στο τραπέζι των συζητήσεων ήταν:

 

Η αποδρομολόγηση πλοίων για την ετήσια επιθεώρηση στη γραμμή Πειραιάς-Χίος-Μυτιλήνη χωρίς την αντικατάστασή τους. Η εκτέλεση μόνο τριών δρομολογίων την εβδομάδα από Πειραιά για Ικαρία και Σάμο. Η μείωση των δρομολογίων της ενδονησιωτικής συγκοινωνίας σε Σάμο, Ικαρία, Φούρνους. Ο αποκλεισμός των νησιωτών λόγω συνεχών καθυστερήσεων και βλαβών. Οι πεπαλαιωμένοι στόλοι. Η δρομολόγηση πλοίων αντίστοιχης κατηγορίας, όπως στην περίπτωση της Λήμνου, και η έλλειψη γενικότερου σχεδιασμού και παρέμβασης από την πλευρά του υπουργείου.

 

Σύμφωνα με τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ (Γ. Ζερδελής, Αγνή Καλογερή, Θοδ. Δρίτσας), το θεσμικό πλαίσιο, του οποίου υπεραμύνθηκε ο υπουργός, είναι αυτό που αφήνει ασύδοτες τις εταιρείες να καθορίζουν τις ζωές των νησιωτών και την απομόνωση ή όχι των νησιών τους χειμερινούς μήνες με μοναδικό τους κίνητρο το κέρδος.

 

[email protected]

 

Scroll to top