06/11/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Συζητήθηκε στο ΣτΕ η προσφυγή των σιδηροδρομικών

Υποστήριξαν ότι η μεταβίβαση των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αντιβαίνει στο άρθρο 106 του Συντάγματος που εξαιρεί τις μεταφορές από την πλήρη ιδιωτικοποίηση.
      Pin It

Υποστήριξαν ότι η μεταβίβαση των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αντιβαίνει στο άρθρο 106 του Συντάγματος που εξαιρεί τις μεταφορές από την πλήρη ιδιωτικοποίηση

 

Νέο «ψαλίδισμα» του εναπομείναντος σιδηροδρομικού δικτύου ετοιμάζει η κυβέρνηση, όπως καταγγέλλει η Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών. Είναι το σημαντικότερο σημείο της ανακοίνωσης που εκδόθηκε μετά τη χθεσινή συζήτηση στο Δ’ Τμήμα του ΣτΕ με την οποία οι φορείς των εργαζομένων στον όμιλο του ΟΣΕ ζητούν να ακυρωθεί η μεταβίβαση 2,13 εκατ. μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο έχει ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης.

 

Οι νομικοί εκπρόσωποι του Δημοσίου και του ΤΑΙΠΕΔ Κ. Παπαγεωργίου, Π. Δημόπουλος και Γ. Στεφανάκης υποστήριξαν στο ακυρωτικό δικαστήριο ότι στο μέλλον αρκεί η γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, προαναγγέλλοντας κατάργηση όλων των υπόλοιπων δικτύων, κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα, με εξαίρεση τον προαστιακό. Ανέφεραν ότι η μεταβίβαση των μετοχών δεν συνιστά παραβίαση του Συντάγματος. Υποστήριξαν επίσης ότι οι συνδικαλιστικοί φορείς δεν έχουν έννομο συμφέρον να προσφεύγουν στα δικαστήρια, αφού με την ιδιωτικοποίηση δεν επηρεάζονται τα εργασιακά τους δεδομένα.

 

Κατά τη συζήτηση της υπόθεσης ανάλογη τοποθέτηση έκανε και εισηγητής του θέματος. Ο σύμβουλος Επικρατείας Κ. Κουσούλης εξέφρασε επιφυλάξεις για το έννομο συμφέρον των εργαζομένων, στις οποίες απάντησαν με επιχειρήματα οι νομικοί εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Γ. Κατρούγκαλος και Δ. Τσακνής, που επισήμαναν ότι η μεταβίβαση των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αντιβαίνει στο άρθρο 106 του Συντάγματος που εξαιρεί τις μεταφορές από την πλήρη ιδιωτικοποίηση.

 

Οι δικηγόροι της Ομοσπονδίας αμφισβήτησαν επίσης το δικαίωμα του ΤΑΙΠΕΔ να παρέμβει στη δίκη και τόνισαν ότι η πώληση των μετοχών των δύο εταιρειών δεν συνιστά αποκρατικοποίηση αλλά… επανακρατικοποίηση! Εξήγησαν ότι ειδικά στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο νέος ιδιοκτήτης θα είναι το ρωσικό ή γαλλικό Δημόσιο, που με ευτελές τίμημα των 30 εκατ. ευρώ θα αξιοποιούν υποδομή αξίας 15 δισ. ευρώ που κατασκευάστηκε και συντηρείται από δημόσιους πόρους. Το δικαστήριο επιφυλάχθηκε να εκδώσει απόφαση.

 

Χ.ΤΖ.

 

Scroll to top