10/11/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Tα βάσανα του cloud

      Pin It

Το έχουμε ζήσει όλοι: όχι μόνο πρέπει να ενσωματώσεις μια καινούργια τεχνολογία, αλλά πρέπει να διαλέξεις και από τις προσφερόμενες υπηρεσίες. Καλώς ήρθατε στο cloud

 

Γράφει η Βάλια Καϊμάκη

 

Πριν από περίπου 15 (τεχνολογικούς) αιώνες -τότε που η σύνδεση στο Δίκτυο γίνονταν με μόντεμ που τραγούδαγε- διάβαζα ανελλιπώς τη στήλη του Νίκολας Νεγροπόντε στο Wired και γενικώς παρακολουθούσα τη δουλειά των γκουρού της τεχνολογίας. Προσπαθούσα να την παρακολουθήσω δηλαδή, γιατί βρίσκονταν αιώνες μπροστά. Τι να πεις για το μέλλον σε ανθρώπους που δουλεύουν σε ασπρόμαυρο υπολογιστή (ναι, γιατί ήταν Mac) και που συνδέονται με ταχύτητες σαλιγκαριού στο Δίκτυο; Πώς να τους περάσεις οράματα για το μέλλον όταν δεν έχουν ακόμα χωνέψει το παρόν;

 

Σήμερα καταλαβαίνω ότι δεν διάβαζαν γυάλινες σφαίρες αλλά στα εργαστήριά τους είχαν ήδη τις εφαρμογές που τους επέτρεπαν να «προβλέπουν» το μέλλον. Περίπου. Γιατί, όπως ξέρουμε καλά, η τεχνολογία, δεν πάει εκεί που τη θέλουν οι επιστήμονες αλλά εκεί που τη σπρώχνουν οι εταιρείες και μάλιστα καμιά φορά, η μάχη μεταξύ τους αναδεικνύει κάτι απίθανα αουτσάιντερ που εν μια νυκτί ανακηρύσσονται σε νέους βασιλιάδες. Πάει επίσης εκεί που βολεύει τους χρήστες. Αν για κάποιο λόγο γυρίσουν την πλάτη σε μια τεχνολογία, δεν έχει πια καμία ελπίδα να «πιάσει».

 

Τότε λοιπόν –βρισκόμαστε στα μέσα της δεκαετίας του ’90 και το φοιτητικό υστέρημα πηγαίνει όλο στο Wired- ο Νεγροπόντε μιλούσε για τον υπολογιστή–τερματικό. Εναν υπολογιστή που στην ουσία δεν θα είχε τίποτε άλλο παρά μία σύνδεση στο Δίκτυο και όλα τα υπόλοιπα θα βρίσκονταν εκεί. Η έννοια cloud (υπολογιστικό νέφος) δεν αναφερόταν τότε.

 

Ηταν αδύνατο να το χωρέσει το κεφάλι μου. Είχα μόλις ανακαλύψει ότι στο Mac μπορούσες να αντικαταστήσεις τις εικόνες των φακέλων με χαρούμενα εικονίδια και είχα εφοδιάσει με αυτά όλο το Πανεπιστήμιο και τη δουλειά (και ναι, πρόσφατα παλιοί συνάδελφοι μου τα έδειχναν ακόμα). Μόλις, λοιπόν, είχαμε μάθει να φέρνουμε στα προσωπικά μας μέτρα ένα απρόσωπο μηχάνημα. Το να το ξανακάνουμε απρόσωπο ήταν αδιανόητο. Και πώς θα τα έχεις όλα στο Δίκτυο δηλαδή; Τα θέλαμε «δικά μας», κυρίως γιατί μόλις τα είχαμε αποκτήσει.

 

Τότε όμως, ο καθένας μας είχε το πολύ έναν υπολογιστή. Και τον χρησιμοποιούσε για τη δουλειά, κυρίως, άρα όχι συνέχεια. Σήμερα, 20 χρόνια μετά, ο υπολογιστής, ως desktop, laptop, tablet, κινητό, μας συντροφεύει όλη την ημέρα. Στα πάντα. Και η αλήθεια είναι ότι πρέπει να έχεις πρόσβαση στα πάντα από παντού.

 

Εξ ου και η επιτυχία των webmail, τα παίρνεις από οποιαδήποτε συσκευή βρίσκεσαι. Και, επίσης, εκτός από την ανάγκη να έχεις πρόσβαση στα δικά σου, είναι έντονη η ανάγκη να έχεις πρόσβαση και στου άλλου, να μοιράζεσαι δηλαδή αρχεία και μάλιστα μεγάλα. Η λύση βρίσκεται στους παρόχους υπηρεσιών αποθήκευσης στο υπολογιστικό νέφος.

 

Κι έρχομαι στο πρόβλημά μου: ποια απ’ όλες τις υπηρεσίες να χρησιμοποιήσω; Google drive, dropbox ή μήπως skydrive; Η μία συγχρονίζει αυτόματα αλλά είναι πιο δύσκολο να μοιράζεσαι, η άλλη στέλνει χωρίς πρόβλημα το link για μεγάλα αρχεία αλλά τα κρατάει σε άλλο φάκελο στον υπολογιστή κι έτσι μπερδεύεσαι, ναι, αλλά όλοι χρησιμοποιούν την τρίτη. Μια μεγάλη σπαζοκεφαλιά που για την ώρα με αφήνει ξεκρέμαστη κι αντί να μου λύνει το πρόβλημα με μπερδεύει περισσότερο.

 

Οχι ότι είμαι υπέρ των μονοπωλίων, το αντίθετο, θα με πείραζε να υπάρχει μόνο μία υπηρεσία που να χρησιμοποιείς υποχρεωτικά. Απλώς συνειδητοποιώ ότι για κάθε πρόβλημα που λύνεις, ξεπετάγεται ένα καινούργιο κι αυτό είναι κανόνας στην τεχνολογία. Θα εξακολουθούσα ευχαρίστως να κυκλοφορώ μ’ ένα φλασάκι με τα κύρια αρχεία μου μέσα, όπως έκανα επί χρόνια, αλλά πάλι ούτε τα κινητά ούτε οι περισσότερες ταμπλέτες έχουν θύρα USB. Σιγά σιγά κι αυτή εξαφανίζεται, όπως οι δισκέτες (τι θυμήθηκα, ε;) από τον υπολογιστή και τα CD από τα laptop. RIP

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

 

GOOGLE-λάνδη

 

Το Helpouts είναι το νέο «παιχνίδι» της Google. Μέσω βίντεο και chat οι χρήστες θα μπορούν να κάνουν ερωτήσεις και να λαμβάνουν απαντήσεις από ειδικούς για εργασίες όπως μαγείρεμα, δουλειές του σπιτιού, ακόμη και ιατρικά θέματα. Η Google έχει ήδη απευθύνει πρόσκληση σε πάνω από 1.000 εταιρείες για συμμετοχή στο πρόγραμμα. Οι εταιρείες που θα συμμετάσχουν θα μπορούν να χρεώνουν το διαδικτυακό καταναλωτικό κοινό είτε με το λεπτό είτε με τη διαδικτυακή online συνεδρία, ενώ θα υπάρχουν και δωρεάν υπηρεσίες. Το Helpouts εγκαινιάστηκε την περασμένη εβδομάδα και είναι διαθέσιμο, επίσης, για κατέβασμα στο Google Play Store για χρήστες κινητών με Android, ενώ σύντομα η εφαρμογή θα είναι διαθέσιμη και για iOS.

 

Το κέρδος της Google θα έρχεται από «μεσιτεία» της τάξης του 20% για κάθε διαδικτυακή συναλλαγή μέσω του Helpouts. Οι χρήστες θα μπορούν να κανονίζουν ραντεβού με κάποιον ειδικό από την εταιρεία που επιθυμούν ή εναλλακτικά θα μπορούν να συνομιλούν απευθείας μαζί του εάν είναι διαθέσιμος εκείνη τη συγκεκριμένη στιγμή μέσω online video call.

 

«Με το νέο προϊόν που λανσάρουμε ανοίγουμε ένα νέο κόσμο για τον κάθε χρήστη» τόνισε ο Ούντι Μάνμπερ, αντιπρόεδρος σε θέματα μηχανικής της Google.

 

«Οι περισσότερες πραγματικές χρήσιμες πληροφορίες και συμβουλές για εξειδικευμένα θέματα και ζητήματα παραμένουν σήμερα στα κεφάλια των ανθρώπων» συμπλήρωσε.

 

Η νέα υπηρεσία ενσωματώνει ήδη γνωστές εφαρμογές της Google. Για παράδειγμα, η διαδικτυακή συνομιλία με βίντεο πραγματοποιείται χάρη στο Google Hangouts, ενώ οι καταναλωτές βρίσκουν τις εταιρείες και τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν μέσω της δημοφιλούς μηχανής αναζήτησης του αμερικανικού διαδικτυακού κολοσσού.

 

Επίσης, οι πληρωμές γίνονται αποκλειστικά μέσω του Google Wallet, του διαδικτυακού «πορτοφολιού» της Google, ενώ οι χρήστες προκειμένου να εγγραφούν στο Helpouts θα πρέπει να διαθέτουν λογαριασμό στο Google+.

 

Ταυτόχρονα, η εταιρεία ανακοίνωσε την επόμενη έκδοση του Chrome, την Canary, η οποία θα διαθέτει αυτόματη λειτουργία ανίχνευσης «κακόβουλου λογισμικού» (malware) προστατεύοντας τις συσκευές του χρήστη από ιούς και προσφέροντας μεγαλύτερη ασφάλεια στο διαδικτυακό σερφάρισμα.

 

Κάθε φορά που ο χρήστης θα σερφάρει και θα κατεβάζει αρχεία που περιέχουν malware, μια προειδοποιητική ένδειξη θα κάνει την εμφάνισή της στην οθόνη της ηλεκτρονικής συσκευής, αποτρέποντάς τον από να προχωρήσει στο κατέβασμα. Παράλληλα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι εργάζεται πυρετωδώς προκειμένου να μπλοκάρει όλες τις πιθανώς επικίνδυνες ιστοσελίδες που αξιολογούνται από τη «μαύρη λίστα» Safe Browsing. Περίπου 10.000 ιστοσελίδες μπλοκάρονται ημερησίως με κριτήριο το «σκορ φήμης» (reputation score) που καταγράφουν.

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

 

e-ΕΙΔΗΣΕΙΣ

 

• Η Τζέση Παπουτσή είναι η πρωταγωνίστρια της καινούργιας καμπάνιας που ξεκίνησε σε όλα τα τηλεοπτικά μέσα, με την αρωγή του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης, για την ορθή και ασφαλή χρήση του Διαδικτύου. Με το σλόγκαν «Ε τι; Μπακάλικο είμαστε;» για πρώτη φορά στην Ελλάδα αναδεικνύεται ένα κοινωνικό μήνυμα μέσα από τη μορφή ιστορίας σε συνέχειες. H καμπάνια θα κορυφωθεί τον Φεβρουάριο, εν όψει του 11ου εορτασμού για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, στις 11 Φεβρουαρίου 2014.

 

• Ο θρύλος του ποδοσφαίρου, Φραντς Μπεκενμπάουερ, θα αναλάβει την προπόνηση της ομάδας GALAXY 11, ενώ είναι εκείνος που θα ανακοινώσει τη Δευτέρα τον πρώτο παίκτη και αρχηγό της ομάδας, από το microsite www.theGALAXY11.com. Ολα αυτά στο πλαίσιο της παγκόσμιας καμπάνιας GALAXY 11, η οποία θα ενώσει τις δυνάμεις έντεκα κορυφαίων ποδοσφαιριστών εναντίον μιας ομάδας… εξωγήινων, σε μια θεαματική ποδοσφαιρική μάχη που θα κρίνει το μέλλον του πλανήτη. Η ιστορία που αφηγείται η καμπάνια θα αποκαλύπτεται σταδιακά, κατά τη διάρκεια των επόμενων μηνών, μέσα από τις συσκευές GALAXY της Samsung, τις διαδικτυακές πλατφόρμες, αλλά και από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της εταιρείας.

 

• Το πρόγραμμα COSMOTE StartUp απευθύνεται σε ανθρώπους με νέες ιδέες, οι οποίες, με τη σωστή καθοδήγηση και την υποστήριξη από ειδικούς, μπορούν να μεταμορφωθούν σε μια δυναμική επιχείρηση. Με το COSMOTE StartUp, η COSMOTE προσφέρει τη δυνατότητα στις ομάδες που θα ξεχωρίσουν να παρακολουθήσουν ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα σπουδών διάρκειας τριών μηνών και να έρθουν σε επαφή με ελληνικές επενδυτικές εταιρείες, ιδιώτες επενδυτές και επενδυτικά σχήματα από το εξωτερικό. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν αίτημα συμμετοχής έως τις 4 Δεκεμβρίου. http://form.cosmotestartup.gr

 

[email protected]

 

Scroll to top