13/11/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΜΗΝΕΣ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Σιγή ιχθύος για τη διαδικασία

Καθηγητές της γερμανικής γλώσσας κατήγγειλαν τον υπουργό Παιδείας στην οργάνωση «Διεθνής Διαφάνεια Ελλάς», από την οποία ζήτησαν παρέμβαση για να δημοσιοποιηθεί πώς μοριοδοτήθηκαν όσοι μετατάχθηκαν.
      Pin It

Καθηγητές της γερμανικής γλώσσας κατήγγειλαν τον υπουργό Παιδείας στην οργάνωση «Διεθνής Διαφάνεια Ελλάς», από την οποία ζήτησαν παρέμβαση για να δημοσιοποιηθεί πώς μοριοδοτήθηκαν όσοι μετατάχθηκαν

 

Ανεβαίνει η ένταση στο μέτωπο και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που εξακολουθεί να πληρώνει ακριβά την πολιτική της διαθεσιμότητας και της συρρίκνωσης. Τέσσερις μήνες μετά τη μεγάλη έφοδο στην τεχνική εκπαίδευση και την εκδίωξη χιλιάδων εκπαιδευτικών, καταγγέλλεται ότι ακόμα δεν έχει προχωρήσει η διαδικασία ένταξης των υπό κινητικότητα εκπαιδευτικών στις δομές του υπουργείου Παιδείας, ακόμα χάνονται χιλιάδες ώρες μαθημάτων.

 

Καθηγητές από τον Εβρο προσέφυγαν στον εισαγγελέα για τα κενά που εξακολουθούν να υπάρχουν στα σχολεία της περιοχής, ενώ καθηγητές της γερμανικής γλώσσας κατήγγειλαν τον υπουργό Παιδείας στην οργάνωση «Διεθνής Διαφάνεια Ελλάς», από την οποία και ζήτησαν παρέμβαση προκειμένου να δημοσιοποιηθεί, επιτέλους, η διαδικασία μοριοδότησης βάσει της οποίας έγιναν οι υποχρεωτικές μετατάξεις από τη δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια.

 

Εχει καταγγελθεί επανειλημμένως το γεγονός ότι δεν έχει δημοσιοποιηθεί ουδέν άλλο πέραν της προκήρυξης (τέλη Αυγούστου) για τις αιτήσεις ενδιαφέροντος σε ό,τι αφορά τις μετατάξεις. Το υπουργείο Παιδείας, όμως, εξακολουθεί να τηρεί σιγή. Αφορούσε 4.500 εκπαιδευτικούς, έλεγαν τότε.

 

Κατατέθηκαν περισσότερες αιτήσεις (έφθασαν τις 5.750), αλλά δεν καλύφθηκαν όλες οι θέσεις, καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί, παραπέμποντας παράλληλα στις φωνές διαμαρτυρίας για το γεγονός ότι η διαδικασία εξελίχθηκε κυρίως σε επιχείρηση εξυπηρέτησης συγκεκριμένων περιπτώσεων παρά ουσιαστικής ρύθμισης του προσωπικού.

 

Πριν ξεκινήσει δε η μετεγκατάσταση, όλος ο κλάδος είχε αντιδράσει έντονα στη μεθόδευση της καταγραφής των πλεονασμάτων, βάσει των οποίων στηρίζονται πλέον όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές και γενικότερα οι παρεμβάσεις στην εκπαίδευση, οι οποίες ξεκινούν από τις υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών και περιλαμβάνουν αύξηση αριθμού μαθητών, συγχωνεύσεις τμημάτων ή μονάδων κ.ο.κ.

 

Ουδείς γνωρίζει πόσοι, με βάση ποια κριτήρια και πού μετατέθηκαν, εν τέλει, μέσω αυτής της διαδικασίας. Είναι δε πρωτόγνωρη η στάση του υπουργείου που επιμένει να μη δημοσιοποιεί –ως οφείλει και ως έπραττε παγίως για όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές- τα μόρια βάσει των οποίων έγιναν οι υποχρεωτικές μετατάξεις από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και στη Διοίκηση, στις αρχές Σεπτεμβρίου 2013. Πρόκειται για μόρια συνολικής προϋπηρεσίας, μόρια συνθηκών διαβίωσης, μόρια οικογενειακών λόγων, μόρια κατοχής επιπλέον πτυχίων, μεταπτυχιακών και διδακτορικών.

 

Πώς αξιολογήθηκαν οι χιλιάδες αιτήσεις; Η ΟΛΜΕ, επιστημονικές ενώσεις και άλλοι φορείς έχουν επανειλημμένως ζητήσει διαφάνεια. Σιγή ακόμα από το υπουργείο. Γι' αυτό, οι καθηγητές της γερμανικής, ειδικότερα, το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ενωσης Καθηγητών Γερμανικής Π.Ε., ζητεί την παρέμβαση του διεθνούς φορέα «Διεθνής Διαφάνεια Ελλάς», ώστε να ικανοποιηθεί το αίτημα δημοσιοποίησης όλων των στοιχείων. Αύριο Πέμπτη και μεθαύριο Παρασκευή, οι εκπαιδευτικοί διοργανώνουν ένα δυναμικό διήμερο κινητοποιήσεων. Πέμπτη μεσημέρι συλλαλητήριο στο κέντρο της Αθήνας, απόγευμα αποκλεισμός του υπουργείου στο Μαρούσι μετά συναυλίας και ολονυχτία απ' έξω. Την Παρασκευή, συνέχιση αποκλεισμού και διαδικασίες συνελεύσεων.

 

Αννα Ανδριτσάκη

 

Scroll to top