Xrisoxoidis-Mixalis

05/12/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τι (δεν) είπε ο Μιχ. Χρυσοχοΐδης

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ: «αδιάβαστος» για τις τιμές των διοδίων παρουσιάστηκε ο υπουργός Υποδομών στην επιτροπή της Βουλής που εξετάζει τις συμβάσεις με τους εργολάβους.
      Pin It

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ: «αδιάβαστος» για τις τιμές των διοδίων παρουσιάστηκε ο υπουργός Υποδομών στην επιτροπή της Βουλής που εξετάζει τις συμβάσεις με τους εργολάβους

 

Των Χάρη Ιωάννου και Χαράς Τζαναβάρα

 

Μισές αλήθειες είπε χθες για τα διόδια ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, εκτός και αν προσήλθε στη Βουλή χωρίς να… διαβάσει τις νέες τιμές που κοινοποίησε την Παρασκευή το ίδιο το υπουργείο. Στη χθεσινή ομιλία του στην αρμόδια επιτροπή που εξετάζει τις συμβάσεις για τους αυτοκινητόδρομους, ο υπουργός Υποδομών προέβαλε το γεγονός ότι στην «εθνική καρμανιόλα» Κορίνθου-Πατρών προβλέπονται μειώσεις ύψους 20%. «Ξέχασε» όμως να προσθέσει ότι στο προηγούμενο κομμάτι Ελευσίνα-Ισθμός, που ανήκει στην ίδια εργολαβία της «Ολυμπίας οδού», ανακοινώθηκε γενναία αύξηση τιμών που φτάνει τα 0,70 λεπτά του ευρώ!

 

Μέχρι και 60%

 

«Να σταματήσει η σπέκουλα» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός και καταλόγισε… λαϊκισμό σε όσους διαμαρτύρονται για τις αυξήσεις που φέρνει η επανεκκίνηση των έργων στους αυτοκινητόδρομους. Μάλιστα σε ορισμένα σημεία οι αυξήσεις φτάνουν το 60%!

 

Θυμήθηκε πάντως ότι δεν αυξάνονται τα διόδια στην Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας, που όμως δεν περιλαμβάνεται στα έργα επανεκκίνησης, ενώ στις αρχές του χρόνου θα έρθουν στη Βουλή ανάλογες ρυθμίσεις, ενδεχομένως μαζί με αυξήσεις. «Καμιά αύξηση στο τμήμα Καμένα Βούρλα-Ράχες Φθιώτιδας και στον Ε-65» πρόσθεσε αλλά αποδέχτηκε τις διαμαρτυρίες των δημάρχων της βορειο-ανατολικής Αττικής για τις αυξήσεις στο τμήμα από τις Αφίδνες ώς τη Φθιώτιδα, που οι κάτοικοι χρησιμοποιούν για τις καθημερινές τους μετακινήσεις. Το ίδιο ισχύει για το Αιγίνιο Πιερίας. Ο υπουργός παραδέχτηκε ότι πρέπει να εξασφαλιστεί παράπλευρο οδικό δίκτυο χωρίς διόδια για τις καθημερινές μετακινήσεις και υποσχέθηκε ότι «θα εφαρμοστούν τα αναλογικά διόδια», παρ’ όλο που οι προς έγκριση συμβάσεις δίνουν στους εργολάβους περιθώριο ώς το δεύτερο εξάμηνο του 2014 για να υποβάλουν μελέτες!

 

«Πληρώνουμε 2,10 ευρώ για 5 έως 25 χλμ» αντέτεινε ο δήμαρχος Ωρωπού Ι. Οικονομάκος. Επισήμανε ότι οι τιμές θα αυξηθούν και πάλι κατά 60%, αναφέροντας: «Είμαστε υπέρ των έργων αλλά θέλουμε δίκαιη κατανομή στα διόδια. Είμαστε ο πιο αδικημένος δήμος».

 

Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα

 

«Βασανισμένο θέμα» χαρακτήρισε ο Μ. Χρυσοχοΐδης το τμήμα Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα που αποκόπηκε από τα έργα της Ολυμπίας οδού και θα κατασκευαστεί ως κλασικό δημόσιο έργο με νέο διαγωνισμό που θα προκηρυχθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2014, όπως προβλέπει το άρθρο 5 του νομοσχεδίου. «Ηταν μέσα, αλλά τώρα εξαιρείται» ομολόγησε ο υπουργός Υποδομών, αλλά επιτέθηκε στον «φίλο Κατσιφάρα», όπως αποκάλεσε τον εκλεγμένο περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, για να πει: «Δεν καταλαβαίνω πώς μπορεί να λειτουργεί με αυτόν τον τρόπο και να λέει ότι δεν θέλει διόδια. Ο δρόμος δεν θα έχει διόδια». Διευκρίνισε ότι η νέα εργολαβία, με προϋπολογισμό 300 εκατ. ευρώ, δεν θα αφορά το τμήμα Πύργος-Καλό Νερό, αφού το ΣτΕ έχει απαγορέψει παρεμβάσεις στον βιότοπο του Καϊάφα.

 

Ο Μ. Χρυσοχοΐδης ήταν αποκαλυπτικός για τον νέο αυτοκινητόδρομο δυτικής Θεσσαλίας. «Ο Ε-65 δεν ήταν βιώσιμος δρόμος, έγινε για να σπάσει η απομόνωση των περιοχών» παραδέχτηκε και ανακοίνωσε ότι αποτελεί προτεραιότητα η παράκαμψη της Λαμίας μέσα από τον δρόμο που οδηγεί στο Καρπενήσι.

 

Χαμηλά μεροκάματα

 

«Οι τράπεζες έχουν δεσμευτεί ότι θα συνεχίσουν να χρηματοδοτούν τα έργα» διαβεβαίωσε ο Χρήστος Γκόρτσος, γενικός γραμματέας της Ενωσης Ελληνικών Τραπεζών, για να δεχτεί πυρά βουλευτών για το σταμάτημα των δανείων προς τους εργολάβους παρ’ όλο που είχαν ενισχυθεί με δημόσιο χρήμα.

 

Σε διαφορετικό μήκος κύματος κινήθηκε ο Γ. Τασούλας από την Ομοσπονδία Οικοδόμων. Αναφέρθηκε στις ευθύνες των μεγαλοεργολάβων για το σταμάτημα των έργων και αμφισβήτησε τους ισχυρισμούς της κυβέρνησης ότι η επανεκκίνηση των έργων θα προσφέρει χιλιάδες θέσεις εργασίας. Αποκάλυψε ότι η κατασκευαστική που έχει αναλάβει το τμήμα Αμβρακία-Ακτιο μείωσε τα μεροκάματα κατά 40%. Ζήτησε τέλος την κατάργηση των διοδίων, επισημαίνοντας ότι οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν δρόμους που τους έχουν ήδη πληρώσει.

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

Διαμαρτυρία για τα διόδια

 

Εκτιμώντας ότι η επιβαρημένη οικονομική κατάσταση των πολιτών δεν αφήνει κανένα περιθώριο για αυξήσεις στα τέλη των διοδίων, τα μέλη του Δ.Σ. της Ενωσης Περιφερειών Ελλάδος (ΕΝΠΕ) εξέφρασαν την έντονη αντίδρασή τους επί της σχετικής απόφασης του υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών & Δικτύων. Επιπλέον, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η ΕΝΠΕ επισήμανε την παλαιότερη δέσμευση του αρμόδιου υπουργείου για εγκατάσταση ηλεκτρονικής σήμανσης στα διόδια των εθνικών δρόμων, ώστε τα τέλη να είναι ανάλογα της χιλιομετρικής απόστασης που διανύει το κάθε όχημα.

 

Περαιτέρω, η ΕΝΠΕ απηύθυνε έκκληση προς το υπουργείο Μεταφορών, αλλά και το υπουργείο Ανάπτυξης, που χρηματοδοτεί τα μεγάλα οδικά έργα, να ενισχύσουν ουσιαστικά με όλους τους αναγκαίους πόρους τις Περιφέρειες, ώστε να μπορέσουν όχι μόνο να συντηρήσουν το ήδη προβληματικό επαρχιακό οδικό δίκτυο, αλλά και να προγραμματίσουν τα απαραίτητα νέα οδικά έργα. Το Δ.Σ. της Ενωσης αναφέρει πως θα ζητήσει συνάντηση με τους δύο συναρμόδιους υπουργούς, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και Κωστή Χατζηδάκη.

 

Στ.Ζ.

 

 

Scroll to top