NAT-Tameio-Nautikon

16/12/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Καταρρέει το ΝΑΤ

Το 2014 αναμένεται να έχει έσοδα 250 εκατ. και έξοδα 1,2 δισ. ευρώ. Παρέμβαση πέντε ναυτεργατικών σωματείων. Οι ευθύνες κυβερνήσεων και εφοπλιστών.
      Pin It

Το 2014 αναμένεται να έχει έσοδα 250 εκατ. και έξοδα 1,2 δισ. ευρώ. Παρέμβαση πέντε ναυτεργατικών σωματείων. Οι ευθύνες κυβερνήσεων και εφοπλιστών

 

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

Οργανικό έλλειμμα κοντά στο 1 δισ. (973.369.135 ευρώ) παρουσιάζει ο προϋπολογισμός του ΝΑΤ για το 2014, καθώς εκτιμάται ότι τα έσοδά του θα ανέλθουν στα 251.732.296 ευρώ και τα έξοδα στο 1.225.101.431 ευρώ. H διαρκώς αυξανόμενη ανεργία των ναυτικών και η μείωση των εσόδων από διάφορες νομοθετικές παρεμβάσεις είναι οι κύριοι λόγοι του ελλείμματος. Την ίδια ώρα έρχεται νέα μείωση των επικουρικών συντάξεων των ναυτικών. Τα αποκαλυπτικά αυτά στοιχεία καταγράφουν πέντε ναυτεργατικά σωματεία (ΠΕΜΕΝ, Στέφενσων, ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΠΡΝ, ΠΕΣ/ΝΑΤ) και υποστηρίζουν ότι ο προϋπολογισμός του Ταμείου διαμορφώνεται στο πλαίσιο της καπιταλιστικής κρίσης και στις κατευθύνσεις των αντιλαϊκών μέτρων που έχουν συναποφασίσει κυβέρνηση, Ε.Ε. και ΔΝΤ.

 

Οι συνδικαλιστές ναυτεργάτες στην παρέμβασή τους, την οποία κοινοποιούν στον υπουργό Ναυτιλίας, στα πολιτικά κόμματα, στον πρόεδρο και το Δ.Σ. του ΝΑΤ, στο Εργατικό Κέντρο Πειραιά και στην ΠΝΟ, παραθέτουν μια σειρά από στοιχεία τα οποία αποδεικνύουν τις αιτίες που οδήγησαν το ΝΑΤ σ’ αυτή την κατάσταση. Σύμφωνα με αυτά:

 

* Με τον νόμο 3978/2011 καταργήθηκε το ΚΑΕΟ (Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων), με αποτέλεσμα να μειωθούν τα έσοδα του ΝΑΤ κατά 30 εκατ. ευρώ ετησίως, ένα πρόσθετο προνόμιο για τους ακτοπλόους που δεν δίστασαν να προχωρήσουν σε αυξήσεις των εισιτηρίων.

 

* Από το 1980 μέχρι σήμερα έχουν γίνει πάνω από 10 μειώσεις των οργανικών συνθέσεων με βάση τον νόμο 2687/1953 και τον όρο 8 των εγκριτικών πράξεων νηολόγησης, με το πρόσχημα ότι θα έρθουν πλοία στην ελληνική σημαία και θα αυξηθούν οι θέσεις εργασίας. Αποψη που αυτοδιαψεύδεται από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την ετήσια έκθεση της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών: Το 1980 τα πλοία με ελληνική σημαία άνω των 100 κόρων ανέρχονταν σε 3.942 με 52.518 θέσεις εργασίας για Ελληνες ναυτεργάτες. Το 2012 τα πλοία με ελληνική σημαία ανέρχονταν στα 1.939 με 17.000 θέσεις εργασίας για Ελληνες ναυτεργάτες.

 

* Επιβεβαιώνεται ότι ούτε πλοία ήρθαν στην ελληνική σημαία ούτε αυξήθηκαν οι θέσεις εργασίας. Αντίθετα, αποβλήθηκαν χιλιάδες ναυτεργάτες και αντικαταστάθηκαν από χαμηλόμισθους-ανασφάλιστους, θύματα των δουλεμπορικών κυκλωμάτων από τις χώρες προέλευσής τους. Το 75% στα υπό ελληνική σημαία ποντοπόρα πλοία είναι ανασφάλιστοι ναυτεργάτες, ενώ αυξάνονται διαρκώς τα ανασφάλιστα πλοία, με αποτέλεσμα, ανάμεσα στα άλλα, τόσο τη διόγκωση των ελλειμμάτων του ΝΑΤ όσο και την κερδοφορία για τους εφοπλιστές που βρίσκονται στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής πυραμίδας με 3.428 πλοία άνω των 100 κόρων.

 

* Εκρηκτικές διαστάσεις έχει πάρει η ανεργία καθώς τον Νοέμβριο έφτασε στους 4.656 ναυτεργάτες, με τα πλασματικά στοιχεία του ΓΕΝΕ. Από τον Σεπτέμβριο μέχρι τώρα έχουν αποβληθεί πάνω από 1.000 ναυτεργάτες από την επιβατηγό ναυτιλία, συγκεκριμένα 214 σε σύνολο 500 που εργάζονται στα 6 υπό ελληνική σημαία πλοία που δρομολογούνται στη γραμμή Πάτρα-Ιταλία και από την 1η Νοεμβρίου πάνω από 300 της ακτοπλοΐας με εφαρμογή του νόμου 4150/2013 και εκατοντάδες άλλοι από την ακινητοποίηση των ακτοπλοϊκών πλοίων τη χειμερινή περίοδο.

 

[email protected]

 

Scroll to top