22/12/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το νόμισμα του Δικτύου στο μικροσκόπιο

Το bitcoin κάνει δυναμική εμφάνιση στο Διαδίκτυο. Μετά το pay pal και τις ειδικές πιστωτικές κάρτες είναι ένας νέος δυναμικός τρόπος online πληρωμών. Ή μήπως όχι.
      Pin It

Το bitcoin κάνει δυναμική εμφάνιση στο Διαδίκτυο. Μετά το pay pal και τις ειδικές πιστωτικές κάρτες είναι ένας νέος δυναμικός τρόπος online πληρωμών. Ή μήπως όχι;

 

Γράφει η Βάλια Καϊμάκη

 

bitcoinsΜε το bitcoin δεν έχω ασχοληθεί ιδιαίτερα. Βλέπω καμιά φορά να το προτείνουν ως εναλλακτική της πιστωτικής ή του Pay Pal στις ηλεκτρονικές αγορές και μέχρις εκεί. Οταν όμως μια εταιρεία σαν την Ernst & Young ασχολείται με το θέμα, ήρθε μάλλον η ώρα να το δούμε πιο σοβαρά.

 

Το bitcoin είναι ένα δίκτυο που επιτρέπει πληρωμές από τον έναν στον άλλο χρήστη, χωρίς να μεσολαβεί κεντρικά κάποιος. Βασίζεται στη φιλοσοφία peer-to-peer, η οποία έγινε γνωστή περισσότερο για το «κατέβασμα» μουσικής και ταινιών από τον ένα υπολογιστή στον άλλο. Σήμερα, ωστόσο, όλοι το περιγράφουν ως το «νόμισμα» του Δικτύου.

 

Η ιδέα ξεκίνησε το 2009 από τον Σατόσι Νακαμότο, ο οποίος, όμως, εγκατέλειψε το πρότζεκτ ένα χρόνο αργότερα, χωρίς να αφήσει πολλές πληροφορίες για τον εαυτό του. Ούτε καν το όνομά του δεν ήταν αληθινό. Η εφαρμογή, πάντως, εξελίσσεται ακόμα από άλλους προγραμματιστές, αφού είναι ανοιχτή.

 

Και σιγά σιγά το bitcoin έπιασε, αφού χρησιμοποιείται από δημοφιλείς υπηρεσίες online. Στις αρχές Σεπτεμβρίου υπολογίστηκε ότι η αξία όλων των bitcoins που κυκλοφορούσαν στο Δίκτυο ξεπερνούσε το 1,5 δισ. δολάρια, ενώ οι καθημερινές συναλλαγές είναι αξίας εκατομμυρίων. Επιασε επίσης γιατί θεωρείται «εναλλακτικό» από την κοινότητα των χρηστών, γιατί παρακάμπτει τις τράπεζες και τις προμήθειές τους, γιατί είναι ασφαλέστερο, αφού δεν περιλαμβάνει καθόλου στοιχεία για τον χρήστη.

 

Για να αγοράσει κάποιος bitcoins, ανταλλάσσει πραγματικά χρήματα με την αντίστοιχη αξία bitcoins. Εκτός αν μπορεί να «εξορύξει» bitcoins λύνοντας μαθηματικά προβλήματα του Δικτύου, αλλά αυτό ας το αφήσουμε καλύτερα στην άκρη (http://www.bitcoinmining.com για όσους αντέχουν).

 

Ωστόσο, όλο και περισσότεροι, και ανάμεσα σε αυτούς και ο Ρότζερ Ουίλις, αναλυτής της Ernst & Young, ανησυχούν για το φαινόμενο του αποπληθωρισμού που ελλοχεύει στο συγκεκριμένο σύστημα. Αφού ο αριθμός των bitcoins είναι μόνο 21 εκατ., είναι λογικό το εικονικό αυτό νόμισμα να γίνεται όλο και ακριβότερο.

 

Για να δώσουμε ένα παράδειγμα, ένα ολόκληρο bitcoin στις αρχές του χρόνου κόστιζε περίπου 12 ευρώ ενώ σήμερα έχει φτάσει τα 640 ευρώ. Βέβαια, το ένα χωρίζεται σε 100 εκατ. υποδιαιρέσεις και η ισοτιμία καθορίζεται με βάση το millibitcoin (καθημερινές ισοτιμίες https://bitcoinaverage.com/#EUR). Αλλά απλώς γίνεται ακόμα πιο περίπλοκο.

 

Ακόμα χειρότερα, μπορεί να παρακολουθούμε τη γέννηση μιας νέας χρηματοπιστωτικής «φούσκας», η οποία θα μπορούσε σύντομα να γνωρίσει την τύχη που είχαν άλλες «φούσκες» του Ιντερνετ. Η φούσκα θα σκάσει όταν οι εισερχόμενοι (στην αγορά του bitcoin) θα είναι λιγότεροι απ’ αυτούς που θα επιθυμούν να βγουν απ’ αυτή.

 

Ισως αυτός να είναι ο λόγος (ή ένας από τους λόγους) που μεγάλες εταιρείες, όπως η Apple, μπλοκάρουν τη χρήση εφαρμογών bitcoin. Ο άλλος είναι πως, παρ’ όλο που δεν έχει γίνει ακόμα κάτι συγκεκριμένο, κυκλοφορούν συνεχώς φήμες πως το σύστημα bitcoin μπορεί και να απαγορευτεί. Υποψίες για συναλλαγές λαθρεμπόρων ή εμπόρων ναρκωτικών, ξέπλυμα, προστασία χρημάτων από τη νομοθεσία που διέπει τις τράπεζες, κερδοσκοπία, όλα είναι στο τραπέζι, όσο κι αν το αρνούνται οι φανατικοί ιδεολόγοι του Διαδικτύου.

 

Με λίγα λόγια, όσοι πήρατε bitcoins πήρατε, γιατί σήμερα πια είναι πολύ πιο ακριβά. Ή πάρτε σήμερα γιατί θα ακριβύνουν αύριο. Ή, καλύτερα, κάντε σαν κι εμένα, μην ασχοληθείτε καθόλου με το θέμα. Ο,τι έρχεται από το Δίκτυο δεν είναι απαραίτητα και καλό ή, έστω, ενδιαφέρον.

 

 

………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

eΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

 

Σας τα έλεγα κι από μόνη μου την περασμένη εβδομάδα και να που επιβεβαιώνομαι. Η Δράση Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης Saferinternet.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου εξέδωσε για ακόμα μια φορά οδηγίες ώστε να αγοράσουμε το σωστό παιχνίδι για κάθε παιδί: τέκνο, εγγόνι, βαφτιστήρι.

 

Τα περισσότερα παιχνίδια που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στο εμπόριο έχουν χαρακτηριστεί με το σύστημα PEGI, σύμφωνα, δηλαδή, με το Πανευρωπαϊκό Σύστημα Ταξινόμησης για τα Ηλεκτρονικά Παιχνίδια (Pan European Game Information). Είναι το πρώτο πανευρωπαϊκό σύστημα αποτίμησης των ορίων ηλικίας για τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και τα βιντεοπαιχνίδια και εφαρμόζεται στην Ελλάδα και σε άλλες 29 ευρωπαϊκές χώρες. Στόχος του είναι να παράσχει στους γονείς και γενικά στους καταναλωτές αξιόπιστη πληροφόρηση σχετικά με το περιεχόμενο ενός ηλεκτρονικού παιχνιδιού και την καταλληλότητά του για συγκεκριμένες ηλικιακές ομάδες. Αναλυτικά, το σύστημα προβλέπει:

 

1. Την κατάταξη του παιχνιδιού σε πέντε ηλικιακές ομάδες: 3+, 7+, 12+, 16+, 18+. Το εικονίδιο της κατάταξης ενός παιχνιδιού αναγράφεται στην μπροστινή και την πίσω όψη της συσκευασίας DVD ενημερώνοντας ότι το παιχνίδι είναι κατάλληλο μόνο για μια συγκεκριμένη ηλικία και πάνω.

 

2. Τον χαρακτηρισμό του περιεχομένου: ναρκωτικά, χυδαία γλώσσα, διακρίσεις, φόβος, τζόγος, σεξ, βία. Σε περίπτωση που το παιχνίδι έχει χαρακτηριστεί ως προς το περιεχόμενό του, τότε τα αντίστοιχα εικονίδια αναγράφονται στην πίσω όψη της συσκευασίας DVD. Ενημερώνουν τον αγοραστή εάν το εν λόγω παιχνίδι περιέχει άμεση ή έμμεση αναφορά στο είδος περιεχομένου που περιγράφει ο κάθε χαρακτηρισμός.

 

3. Για τα online παιχνίδια εφαρμόζεται επιπλέον το PEGI Online. Πρόκειται για ένα εικονίδιο που αν το συναντήσουμε στην ιστοσελίδα ενός online παιχνιδιού, γνωρίζουμε ότι το παιχνίδι αυτό πληροί κάποιες προϋποθέσεις σχετικά με την ασφάλεια των παιδιών. Ειδικότερα, δεν περιλαμβάνει παράνομο και προσβλητικό περιεχόμενο ή ανεπιθύμητους συνδέσμους, ενώ παράλληλα οι δημιουργοί του δεσμεύονται να προστατεύουν την ιδιωτική ζωή των ανήλικων παικτών.

 

Στον ιστοχώρο www.pegi.info/gr/ του PEGI στην ελληνική γλώσσα μπορεί ο καθένας να ενημερωθεί ενδελεχώς για το σύστημα PEGI και να ελέγξει τον χαρακτηρισμό των παιχνιδιών που κυκλοφορούν στο εμπόριο και υπόκεινται στο σύστημα με μια απλή αναζήτηση στη φόρμα που περιλαμβάνεται στην αρχική σελίδα.

 

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να αγοράζουμε για τα παιδιά μας το κατάλληλο παιχνίδι για την ηλικία τους, και ποτέ παιχνίδι που είναι για μεγαλύτερες ηλικίες. Επίσης, πρέπει πάντα να λαμβάνουμε υπόψη τους χαρακτηρισμούς περιεχομένου που έχει το εκάστοτε παιχνίδι και να αναρωτιόμαστε εάν θέλουμε τα παιδιά μας να έρθουν σε επαφή με αυτό το είδος του περιεχομένου, πριν αγοράσουμε τα παιχνίδι αυτό. Τέλος, ας βρούμε λίγο χρόνο να παίξουμε το παιχνίδι αυτό οι ίδιοι, ώστε να αποκτήσουμε άποψη πριν το δώσουμε στο παιδί μας.

 

………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

e-ΕΙΔΗΣΕΙΣ

 

• Με έναν πλήρη εξοπλισμό «Ψηφιακής Τάξης» επιβράβευσε η Samsung Electronics Hellas τους μαθητές του 1ου Γυμνασίου Ξάνθης, στο πλαίσιο της χορηγίας του εκπαιδευτικού προγράμματος «Σέβομαι τη διαφορετικότητα», που διοργανώθηκε από το Διεθνές Κέντρο Ολυμπιακής Εκεχειρίας και το Βρετανικό Συμβούλιο, υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Μέσω του προγράμματος, μαθητές της Ε’ και της Στ’ Δημοτικού και όλων των τάξεων του Γυμνασίου, πανελλαδικά, κλήθηκαν να καταθέσουν τα βίντεό τους, σχετικά με το θέμα του σχολικού εκφοβισμού. Στον διαγωνισμό συμμετείχαν 1.648 μαθητές από 161 σχολεία και 78 πόλεις.

 

 

• Ενα νέο ψηφιακό αποθετήριο διατίθεται πλέον ελεύθερα στο Διαδίκτυο, με περισσότερα από 1.500 τεκμήρια, τα οποία μαρτυρούν την ιστορία της αστικής τάξης της Λέσβου του 19ου και 20ού αιώνα. Πρόκειται για το αποθετήριο του Ιστορικού Αρχείου Αιγαίου «Εργάνη» (www.ergani-repository.gr), το οποίο υλοποίησε το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) σε συνεργασία με το Αρχείο, με στόχο την ανάδειξη του πλούσιου τεκμηριωμένου υλικού του, αποτυπώνοντας την επιχειρηματική και πολιτιστική άνθηση του βορειοανατολικού Αιγαίου κατά τους προηγούμενους αιώνες. Το αρχειακό υλικό της «Εργάνης» αναδεικνύει τις πολιτικές εξελίξεις, την πρότυπη ανάπτυξη της ελαιοκαλλιέργειας, την επιχειρηματικότητα αλλά και την καθημερινότητα της αστικής τάξης της Λέσβου πριν από δύο αιώνες.

 

 

• Η ACE-Hellas, ιδιοκτήτρια των καταστημάτων Golden-i, και η iStorm (θυγατρική της Quest Holdings A.E.), ιδιοκτήτρια των ομώνυμων καταστημάτων, ανακοινώνουν τη συγχώνευση των καταστημάτων τους από την 1η Ιανουαρίου 2014, υπό το κοινό όνομα iStorm. Στόχος της συγχώνευσης αυτής είναι η δημιουργία μιας ενιαίας, εκτεταμένης αλυσίδας λιανικής πώλησης προϊόντων Apple στην Ελλάδα που θα διαθέτει κοινή οργάνωση και διαχείριση, με κεντρικό στόχο την προώθηση και ανάπτυξη του brand της Apple στην Ελλάδα και την Κύπρο.

 

[email protected]

 

Scroll to top